اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جانشین کوفی عنان:هنوز زود است كه درخواست بركناری اسد را مطرح كنیم



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

استقبال از جانشین عنان؛
اخضر ابراهیمی: هنوز زود است كه درخواست بركناری اسد را مطرح كنیم
در حالی كه جانشین كوفی عنان اعلام كرد كه هنوز زمان برای درخواست از بشار اسد برای كناره گیری از قدرت زود است، كشورهای مختلف از جمله خود سوریه از تعیین اخضر الابراهیمی به عنوان جانشین عوفی عنان استقبال كردند.
اخضر الابراهیمی، جانشین كوفی عنان و فرستاده جدید سازمان ملل در سوریه در گفت‌وگو با شبكه بی بی سی عنوان داشت: شرایط در سوریه بسیار وحشت آور است و هنوز زود است درخصوص ضرورت بركناری بشار اسد، رییس جمهوری سوریه از قدرت سخن بگوییم.
وی در ادامه افزود: من باید بدانم سازمان ملل به چه میزان از ماموریت جدید من در سوریه حمایت می‌كند.
الابراهیمی همچنین متعهد شد تا تمام تلاش خود را برای دستیابی به راهكاری با هدف پایان بخشیدن به درگیری‌ها در سوریه به كار بگیرد.
وی در ادامه افزود: به زودی با اعضای شورای امنیت نشستی برگزار می‌كنم و درخصوص اقدامات بعدی در سوریه رایزنی خواهیم كرد.
الابراهیمی همچنین عنوان داشت: با توجه به شرایط سوریه و درد و رنج میلیون‌ها تن در این كشور نمی‌توانستم قبول مسئولیت نكنم؛ گرچه این مسئولیت بسیار سنگین است. هنوز زود است از اسد بخواهم از قدرت كناره گیری كند و به زودی با او و همچنین نمایندگان مخالفان سوری نشست خواهم داشت.
وی در ادامه افزود: باید در نشست‌های آتی درخصوص طرحی كه باید در زمینه حل و فصل درگیری‌ها ارائه دهیم رایزنی كنیم.
از سوی دیگر آلستر برت، معاون وزیر خارجه انگلیس با تایید تعیین الابراهیمی به عنوان جانشین كوفی عنان اعلام كرد كه وی گزینه مناسبی برای دستیابی به راهكار سیاسی در سوریه به شمار می‌آید.
برت همچنین عنوان داشت: امیدواریم جامعه بین‌الملل به صورت كامل از الابراهیمی حمایت كند.
هم‌چنین دمشق از تعیین الابراهیمی به عنوان نماینده جدید سازمان ملل در سوریه استقبال كرد.
وزارت خارجه روسیه نیز با استقبال از این انتخاب عنوان داشت كه الاخضر الابراهیمی تمام تلاش خود را با طرف‌های سوری برای توقف درگیری‌ها و آغاز مذاكرات سیاسی در این كشور انجام دهد.
پكن نیز از آمادگی خود برای همكاری با الابراهیمی و حمایت از وی خبر داده و اعلام كرد كه الابراهیمی فرد مناسبی برای این مسئولیت به شمار می‌آید.
كاترین اشتون، رییس سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز با استقبال از این مسئله خود را متعهد به حمایت از الابراهیمی كرد.
از سوی دیگر بابكر گای، رییس هیات ناظران سازمان ملل در سوریه از طرف‌های درگیر در این كشور خواست تا هرچه سریعتر به این درگیری‌ها پایان دهند.
وی همچنین دو طرف درگیر در سوریه را متهم كرد كه نتوانسته‌اند از شهروندان سوری حمایت كنند.
گای در ادامه از طرف‌های درگیر در سوریه خواست تا به جای استفاده از روش نظامی مذاكرات را آغاز كنند.
وی همچنین عنوان داشت كه سازمان ملل به تعهدات خود برای تحقق صلح در سوریه متعهد است و "هرگز این كشور را ترك نخواهد كرد."/ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با کوفی عنان(بهمن ۹۲)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کوفی عنان: ایران با رفتن بشار اسد موافق است



کوفی عنان: ایران با رفتن بشار اسد موافق است

عنان همچنین گفته است که برخلاف نظر بعضی از کشورها، کمک نظامی کردن به یکی از جناههای طرف درگیر در سوریه ، باعث سرعت بخشیدن به حل بحران نمی شود و تنها به دامنه جنگ داخلی می افزاید.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب :  کوفی عنان ادعا کرد: ایران با رفتن بشار اسد موافق است

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ به گفته کوفی عنان ، مقامات ایران پس از برگزاری انتخابات آزاد در سوریه و عدم پیروزی بشار اسد در انتخابات ، رییس جمهور جدید سوریه را (حتی اگر بشار نباشد) قبول خواهد داشت.

وی که در مرکز Brooking Institution سخنرانی کرده است گفته است، مقامات ایرانی به وی گفته اند که این احتمال که اوضاع سوریه با خروج بشار اسد از صحنه سیاست رو به بهبود برود وجود دارد ولی این کار باید از طریق قانونی و بر اساس قانون اساسی کشور و به روش اصولی صورت بگیرد.

وی در ماه جولای سال 2012 از ایران دیدن کرده بود.

عنان همچنین گفته است که برخلاف نظر بعضی از کشورها، کمک نظامی کردن به یکی از جناههای طرف درگیر در سوریه ، باعث سرعت بخشیدن به حل بحران نمی شود و تنها به دامنه جنگ داخلی می افزاید.

وی معتقد است که این سیاست حل بحران نه تنها کمکی نخواهد کرد، بلکه موجبات کشته شدن شمار بیشتری از افراد بیگناه خواهد شد.

وی با اشاره به توافق ژنو گفته است که، کشورهای حاضر در این نشست من جمله عراق، قطر و کویت به –حل دیپلماسی این بحران تاکید داشته اند./انتخاب