اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جابجایی اپراتورهای موبایل ممکن می‌شود



اخبار,اخبار اجتماعی,موبایل

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: طرح جابجایی اپراتورهای موبایل بدون تغییر شماره تلفن مشترک - ترابردپذیری شماره - طی روزهای آینده وارد فاز اجرایی می شود.

صادق عباسی شاهکوه، آخرین وضعیت پروژه های جدید حوزه ارتباطات همچون دریافت مجوز ارتباطات باندپهن ثابت، خدمات جدید اینترنت، اپراتور مجازی موبایل و طرح ترابردپذیری موبایل را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه بررسی متقاضیان دریافت مجوز فعالیت در زمینه ارتباطات باندپهن ثابت - FCP - ، رو به اتمام است، گفت: مجوز شرکتهایی که تایید صلاحیت شده اند در هفته دولت اعطا می شود.

معاون صدور مجوز رگولاتوری با بیان اینکه این پروانه ها تحولی در حوزه شبکه ارتباطی باندپهن ثابت ایجاد می کند، افزود: پس از صدور پروانه های FCP ، بررسی مجوز ارائه خدمات در این بخش نیز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اعلام تقاضا از سوی شرکت های اینترنتی برای دریافت مجوز خدمات باندپهن - SERVCO - افزود: برای ارائه مجوز به این شرکتها، ابتدا باید متقاضیان شبکه سازی ارتباطات باندپهن ثابت - FCP - تعیین تکلیف شوند.

عباسی شاهکوه با تاکید بر اینکه پروانه ارائه خدمات SERVCO نیز امسال صادر می شود، افزود: وضعیت شرکتهای متقاضی دریافت این پروانه فعالیت، درحال بررسی است.

معاون رگولاتوری از بررسی اجرای طرح جابجایی اپراتورهای موبایل بدون تغییر شماره مشترک خبر داد و گفت: با هماهنگی اپراتورها و سایر دستگاههای مربوطه، پیش بینی می شود طبق دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، این طرح اوایل سال آینده عملیاتی شود.

وی با اشاره به جلسه هماهنگی اجرای این طرح همزمان با هفته دولت، خاطرنشان کرد: پس از برگزاری این جلسه، اجرای این طرح وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

عباسی شاهکوه در مورد آخرین وضعیت اپراتورهای مجازی موبایل نیز گفت: مهلت ارائه تقاضا برای فعالیت در بازار اپراتورهای مجازی موبایل ۱۵ مردادماه به اتمام رسید و طبق بررسی های رگولاتوری، ۵۱ شرکت تقاضای خود را برای دریافت مجوز اپراتور مجازی موبایل اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه بررسی این تقاضاها را به زودی آغاز خواهیم کرد افزود: تا دو ماه آینده این تقاضاها تعیین تکلیف شده و اجرای این پروژه نیز وارد فاز اجرایی خواهد شد.

«ترابردپذیری شماره تلفن همراه» فرایندی است که مشترک تلفن همراه می‌تواند با حفظ شماره تلفن همراه خود، از یک خدمات دهنده تلفن همراه به خدمات دهنده دیگر تلفن همراه کوچ کند. با اجرایی شدن این پروژه، امکانی بوجود می‌آید که مشترکان می‌توانند ۲ بار در سال، بدون تغییر شماره خود اپراتور موبایلشان را تغییر دهند. این تکنولوژی قدمتی بیش از ۱۵ سال دارد و هم اکنون در بیش از ۷۰ کشور در دنیا انجام می‌شود.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مصوبه ۱۸۹ با تعیین مهلت ۱۸ ماهه برای اجرای این طرح، اپراتورهای تلفن همراه را حداکثر تا ۱۳۹۴/۹/۱۸ ملزم به ارائه این خدمت کرده است. ​


اخبار اجتماعی - مهر


ویدیو مرتبط :
ویدئو: مقایسه تعرفه حج اپراتورهای ایرانی با اپراتورهای عربی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح جابجایی اپراتورهای موبایل کلید خورد


طرح امکان تغییر و جابجایی اپراتور موبایل بدون تغییر شماره برای مشترکان، وارد فاز اجرایی شد و بزودی فراخوان مناقصه برای انتخاب پیمانکار این پروژه از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام می شود.

خبرگزاری مهر: طرح امکان تغییر و جابجایی اپراتور موبایل بدون تغییر شماره برای مشترکان، وارد فاز اجرایی شد و بزودی فراخوان مناقصه برای انتخاب پیمانکار این پروژه از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام می شود.

صادق عباسی شاهکوه -معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از آغاز اجرای طرح تغییر و جابجایی اپراتور بدون تعویض شماره با اعلام فراخوان مناقصه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این طرح در نیمه دوم سال 94 عملیاتی شود.

وی در مورد آخرین وضعیت پروژه "نامبر پرتابیلیتی" که به مشترکان موبایل این امکان را می دهد که در صورت نارضایتی از اپراتور موبایل خود بدون تغییر شماره، اپراتورشان را عوض کنند، گفت: پیش نویس اجرای این طرح تهیه شده و بزودی مناقصه انتخاب پیمانکار را برای اجرای آن برگزار خواهیم کرد.

عباسی با تاکید براینکه عملیاتی کردن این طرح، کار بسیار پیچیده ای است که به زمان و انجام تغییراتی در شبکه اپراتورها نیاز دارد افزود: در خوشبینانه ترین حالت ممکن، این طرح در نیمه دوم سال آینده عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح "ترابرد پذیری شماره - نامبر پرتابیلیتی" باید مرکزی به عنوان هماهنگ کننده در رگولاتوری ایجاد شود خاطرنشان کرد: اپراتورهای موبایل و شرکتهای مخابراتی باید تغییراتی در شبکه خود برای اجرای این طرح انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون اسناد مناقصه آماده شده است افزود: تا قبل از پایان سال جاری، مناقصه انتخاب پیمانکار را برای اجرای این پروژه اعلام می کنیم.

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اجرای این طرح را بسیار بزرگ و پرچالش ارزیابی کرد و گفت: اجرای این طرح در دنیا با موفقیت همراه بوده و کشور ترکیه یکی از نمونه های موفق در اجرای این طرح به شمار می رود.

دکتر عباسی شاهکوه با تاکید براینکه هم اکنون بیش از 60 کشور دنیا این طرح را پیاده سازی کرده اند که علاوه بر کشورهای اروپایی و افریقایی در کشورهای آسیایی نیز دیده می شود تصریح کرد: پیمانکاری که این پروژه را عملیاتی خواهد کرد باید برای نصب و راه اندازی از نرم افزارهای خارجی نیز بهره ببرد.

وی با بیان اینکه پیچیدگی شبکه های اپراتورهای ما بیشتر از سایر کشورها است، گفت: در اجرای این طرح، علاوه بر جابجایی شماره بین اپراتورهای موبایل، باید امکان برقراری ارتباط با شبکه تلفن ثابت نیز وجود داشته باشد که از آنجایی که شبکه تلفن ثابت کشور ما تا حدودی قدیمی است کار به مراتب پیچیده تر و سخت تر خواهد بود.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه 186 خود اصول اجرای طرح ترابردپذیری شماره موبایل را با هدف بالابردن کیفیت ارائه خدمات اپراتورهای موبایل و رقابت برای ارائه سرویس بهتر تصویب کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها در اظهارات خود تاکید کرد که با اجرای این پروژه ، مشترکان بدون تغییر شماره خود می توانند اپراتوری را انتخاب کنند که کیفیت خدمات و تعرفه مناسب تری داشته باشد.