اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ثبت‌نام بیش از 29 هزار نفر در آزمون کاردانی فنی و حرفه‌ای



 اخباردانشگاه ,خبرهای  دانشگاه, آزمون کاردانی فنی و حرفه‌ای

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام 29 هزار و 515 داوطلب در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با  ایسنا ، با اعلام خبر فوق افزود: ثبت‌نام شرکت در آزمون دوره‌های مذکور از روز چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا روز چهارشنبه 29 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این مدت کلیه‌ داوطلبان ضرورت دارد ضمن مطالعه دفترچه راهنما که در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org قرار دارد، نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند .

وی افزود:کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای آزمون از طریق سایت سازمان سنجش در روزهای ۱۹ تا ۲۱ مرداد ماه منتشر می شود و آزمون ورودی دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی برای رشته های با آزمون در روز ۲۲ مرداد ۹۵ برگزار می شود. نتایج نهایی در دهه آخر شهریورماه منتشر می شود و کارنامه نهایی آزمون نیز در هفته آخر مهرماه روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان اظهار کرد : از تعداد ۴۲ رشته امتحانی در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۴ پذیرش ۱۱ رشته امتحانی از طریق آزمون و پذیرش در ۳۱ رشته امتحانی صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) است.

 


ویدیو مرتبط :
نحوه ثبت نام برای شرکت در آزمون فنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشریح جزئیات آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌حرفه‌ای/مهلت ثبت‌نام تا پنج‌شنبه



آزمون دوره های کاردانی فنی حرفه ای وموسسات غیرانتفاعی

تشریح جزئیات آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌حرفه‌ای/مهلت ثبت‌نام تا پنج‌شنبه

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان جزئیاتی از آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، گفت: ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون تا روز پنجشنبه 26 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

حسین توکلی مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با فارس، گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی از روز پنجشنبه 19 اردیبهشت‌ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده است و تا روز پنجشنبه 26 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی افزود: هر داوطلب باید با مطالعه دقیق اطلاعیه سازمان سنجش درباره تاریخ و نحوه ثبت‌نام و دفترچه راهنمای این آزمون که در سایت سازمان سنجش قرار گرفته است برای ثبت‌نام اقدام کند.

توکلی ادامه داد: با توجه به اینکه پرداخت هزینه منحصرا به صورت اینترنتی است داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت 106 هزار ریال برای تکمیل تقاضانامه اقدام کنند. مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: چنانچه داوطلبی با توجه به رشته‌های مندرج در قسمت الف بند 6 دفترچه راهنما، علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دولتی باشد باید 29 هزار ریال علاوه بر مبلغ اولیه واریز کند. وی گفت: کارت شرکت در آزمون 22 تا 24 مرداد ماه بر روی سایت قرار داده می‌شود.

شایان ذکر است، آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی روز جمعه 25 مرداد ماه در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود./فارس