اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تیم مشكل‌ سازانِ دولت روحانی در راهند!


دولت بهار و احمدی‌نژاد بسیاری از عادت‌ها را در ایران تغییر داد. برای مثال شنیدن بالا كشیدن هزاران میلیارد دیگر برای كسی جای تعجب ندارد یا قبح توهین و افترا در میان سیاستمداران شکسته شد و گویا دیگرمنكر به حساب نمی‌آمد.

روزنامه قانون: دولت بهار و احمدی‌نژاد بسیاری از عادت‌ها را در ایران تغییر داد. برای مثال شنیدن بالا كشیدن هزاران میلیارد دیگر برای كسی جای تعجب ندارد یا  قبح توهین و افترا در میان سیاستمداران شکسته شد و گویا دیگرمنكر به حساب نمی‌آمد. در همین راستا بیان ادعای‌های بی متن و مبنا نیز عادتی است كه در میان یاران احمدی‌نژاد به یادگار مانده است و این روزها نیز این دست از سخنان ادامه دارد.

حال بعد از رفتن این طیف از عالم سیاست ایران، همچنان ما سخنانی را می‌شنویم كه از هیچ منظر نمی‌توان آن را قبول كرد. مسببان خرابی‌ها و مشكلات چند سال اخیر در امور مختلف كشور، حال ادعا دارند كه دور هم جمع شدند تا مشكلات ایران را بررسی كنند!این جماعت نام خود را« مجمع» نهادند، مانند مجمع روحانیون مبارز، ولی این كجا و آن كجا!این طیف كه جمعی از شكست‌خوردگان در امور محوله در دوران احمدی نژاد هستند، دور هم نشستند و حالا در تلاشند تا با اعلام این‌كه با احمدی نژاد قهر‌كرده اند و از او اعلام برائت کنند، بتوانند به مجلس بیایند. مسئولیت این‌كه چه كسی صلاحیت ورود به كارزار انتخابات را داشته باشد به گردن واحد‌های مربوط است ولی نكته اینجاست كه افرادی كه سال‌ها توان اداره نهادهای زیر دست خود را نداشته اند و كارنامه آنها معرف این وضعیت است، حال داعیه حضور در قامتی نو برای بررسی مشكلات كشور دارند.

آمده ایم مشكل را بررسی كنیم!

این گفته ما نیست، فریدون عباسی كه گفته می‌شود رابط این جریان با پایداری‌هاست در گفت و گویی ادعا می‌كند، مجمع یکتا برای بررسی و گزارش مشکلات کشور به صورت شفاف در موضوعات سیاست خارجی، داخلی، اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی به مسئولان تشکیل شده است! عباسی ادامه می‌دهد: مجمع یاران کارآمد و تحول ایران اسلامی به دنبال این است تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود کارشناسان و مسئولان اجرایی دولت قبل پیشنهاداتی را برای رفع مشکلات و معضلات پیش‌روی کشور ارائه کند.

لشكركشی فرمانداران از بهار به یكتا

عباسی با پرده برداری از  اعضای حاضر در این جبهه می‌گوید كه این جریان متشکل از برخی وزرای دولت نهم و دهم، نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی کشوردر دولت قبل هستند ومسئولان اجرایی یعنی همان استانداران و فرمانداران كه قرار بود با احمدی‌نژاد نشست و همایش داشته باشند!

خیز برای مجلس


عباسی‌كه راز نگهدار خوبی نیست با اذعان به این‌كه  بحث انتخابات مجلس نیز از موضوعات پیش‌روی این مجمع خواهد بود، افزود: اعضای این مجمع از ابتدای تشکیل آن به دنبال همفکری و کارکردن برای تعالی کشور و کارهای کلان نظام بودند.

ریاست دانشجو بر یكتایی‌ها!؟

فریدون عباسی می‌گوید مصطفی‌محمدنجار یا همان وزیر كشور احمدی نژاد كه فرمانداران و استانداران دولت را انتخاب می‌كرد، به دلیل نظامی‌گری نمی تواند در راس یك تشكیلات سیاسی باشد. از سوی دیگر افرادی كه در این تیم اسمشان آورده شده‌است غیر از كامران دانشجو در اندازه ریاست یك حزب نیستند و به نظر می‌رسد این فرد در راس این جریان قرار گیرد.

اسامی جدید در یكتا


در این بین یكی از اعضای نزدیك به دولت بهار اسم فرد دیگری را به تیم جریان یكتا اضافه كرد.محمدناظمی اردكانی، وزیر تعاون‌دولت نهم و به نوعی رابط یكتا با اصولگرایان نیز بازیگر جدید این جریان است.فردی كه سال‌هاست از او در عالم سیاست ایران خبری نشده و حال بعد از چندسال ریكاوری حال قصد دارد شانس خود را با این جریان تازه تاسیس برای بازگشت به دنیای سیاست ایران امتحان كند.

 اعلام برائت یار مصباح از یكتا

از سوی دیگر لنکرانی، وزیر بهداشت دولت نهم كه اسمش نیز در میان چند نفر یكتایی خلط شده بود،با بیان اینکه بنده مفتخر به عضویت در جبهه پایداری هستم، حضور خود در حزب یکتا و نزدیکی به احمدی‌نژاد را تکذیب کرد و طی یك اطلاعیه گفت: اخیرا صحبتی از تشکیل تشکلی به نام یکتا به میان آمده و در این میان ذکری نیز از نام حقیر رفته است. هرچند این جانب در حال حاضر در شیراز ساکن هستم و در جلسه‌ای به این عنوان تا به حال شرکت نکرده‌ام اما لازم می‌دانم متذکر شوم این حقیر این  توفیق را داشته‌ام که از بدو تاسیس در شورای مرکزی تشکل جبهه پایداری که اخیرا مراحل ثبت قانونی خود را نیزطی کرده و مفتخر به اشراف شورای فقهاست، حضور داشته باشم.

مشكل سازان به دنبال رفع مشكل!

این بازی‌های سیاسی تا روزی كه روند انتخابات رو به راه شود ادامه دار است و نمی توان به طور قاطع گفت كه این افراد در زمین احمدی‌نژاد بازی می‌كنند یا اینكه قصد دارند برای تیم طرفدار مصباح یزدی و مقابل احمدی‌نژاد بازی كنند. ولی آن چه كه مثل روز مشخص است كارنامه پر از اشتباه  این افراد در طول دوران مدیریتی آن هاست.كسانی كه امروز به ادعای فریدون عباسی آمده اند تا مشكلات كشور را بررسی كنند،کسانی که  خود در دورانی مسبب بسیاری از مشكلات بودند و در زمان همین آقای عباسی بود كه دانشمندان هسته ای كشورمان مانند شهید علیمحمدی به شهادت رسیدند، در زمان كامران دانشجو بود كه بورسیه‌های غیرقانونی لرزه بر اندام آموزش عالی كشور انداخت، در زمان حمیدرضا حاجی بابایی بود كه نوجوانان كشور كه برای آموزش به مدرسه رفته بودند، سوختند وآقای وزیر می‌خندید و هزار مشكل دیگر كه این افراد در زمان خودشان به چشم شان نمی آمد و حال خود را منجی مشكلات ایران می‌دانند!؟

احتمال بازگشت مشایی


به نظر می‌رسد كه مشایی بازگشته كه این افراد دوباره از ترس این‌كه نام شان كنار اسم مشایی و جریان او برده شود تصمیم به دوری از احمدی نژاد ولو به ظاهر گرفته اند. انتخابات در پیش است و باید منتظر ماند و دید این ترفندهای سیاسی تا كی ادامه پیدا خواهد كرد و نفرات بعدی كه خود را به این جریان می‌چسبانند یا از این افراد اعلام برائت می‌كنند، چه كسانی هستند.


ویدیو مرتبط :
دلیل رفتار مشابه دولت آمریکا با دولت روحانی و خاتمی چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پس از نشست بروکسل با موضوع دولت روحانی؛ اشتون: در انتظار تشکیل تیم جدید مذاکره کننده هسته‌ای ایران هستیم



نشست بروکسل با موضوع دولت روحانی

پس از نشست بروکسل با موضوع دولت روحانی؛ اشتون: در انتظار تشکیل تیم جدید مذاکره کننده هسته‌ای ایران هستیم/امیدواریم گفت‌وگوها به زودی از سر گرفته شود

مسئول سیاست خارجی در اتحادیه اروپا پس از نشست نمایندگان 1+5 در بروکسل ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای اتمی با ایران از سر گرفته شود.

به گزارش نامه به نقل یورونیوز، «کاترین اشتون»  سه‌شنبه در سخنانی پس از نشست نمایندگان کشورهای 1+5 به میزبانی اتحادیه اروپا در بروکسل از تمایل قدرت های جهان برای از سرگیری گفت‌وگو ها با ایران شد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: منتظریم تا تیم جدید مذاکره‌کننده از سوی ایران تعیین شود. خیلی امیدواریم که هر چه زودتر با آنها دیدار و گفت‌وگو کنیم.
وی در خصوص دیدار امروز با اعضای 1+5 به خبرنگاران گفت: ملاقات ما برای آشنا شدن با موقعیت کنونی و همچنین برای آنکه بدانیم بهترین‌ راه برای پیشرفت در تلاش‌هایمان جهت پیدا کردن راه‌حلی دیپلماتیک برای برنامه اتمی ایران چیست.


اشتون میزبان نمایندگان کشورهای گروه 1+5 شامل آمریکا، چین، روسیه، فرانسه و بریتانیا و آلمان بود. کشورهایی که طی چند سال اخیر نشست های مشترکی را با نمایندگان ایران بر سر پرونده هسته ای برگزار کرده اند.

این نخستین دیدار مقام‌های گروه ۵+۱ پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۴ خرداد ماه است.
«سعید جلیلی» مسئول ارشد مذاکرات اتمی ایران، و «کاترین اشتون» آخرین بار دو ماه پیش در استانبول ترکیه دیدار کردند.
در همین حال، 29 نفر از مقام های پیشین آمریکا روز گذشته در نامه‌ای از باراک اوباما خواستند تا از «موقعیت پیش‌آمده» در پی انتخابات ایران برای تعامل با دولت استفاده کند و با روحانی وارد گفت وگو شوند./نامه