اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولید دوباره «آنتونوف 140» تکذیب شد!


مدیرعامل شرکت صنایع هواپیماسازی ایران خبر را تایید می‌کند و سازمان هواپیمایی تکذیب، هرچند تفاوت در نام گذاری هواپیمای سقوط کرده نشان می‌دهد هنوز مشخص نیست آنچه در مرداد 93، 40 ایرانی را به کام مرگ کشاند چه هواپیمایی بود.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل هسا در شرایطی در حضور تمامی خبرنگاران رسانه‌های داخلی کشور خبر از تداوم تولید هواپیمای ایران140 داد، که سازمان هواپیمایی با گذشت نزدیک به یک روز از این خبر در اطلاعیه‌ای آن را تکذیب کرده و منکر این موضوع شده است.

آنچه در این بین پیش از هرچیزی جلب توجه می‌کند نه تایید و تکذیب خبری در طول کمتر از 24 ساعت که تفاوت در نام گذاری یک هواپیمای خاص است.

مدیرعامل هسا اعلام کرده تولید ایران140 ولو بدون مجوز جدید ادامه دارد و سازمان هواپیمایی پاسخ داده که آنتونوف 140 تولید نمی‌شود.

این مشکل یا اختلاف دیدگاه در روزهای ابتدایی سقوط هواپیمای تهران به طبس نیز بارها به وجود امد. اختلاف نظر مسولان در اینکه بالاخره هواپیمای سانحه دیده آنتونوف بوده یا برادر خوانده ایرانی آن.

آنچه این اختلاف را مهم می‌کند نه تفاوت در نام گذاری که در کشور تولیدکننده این هواپیماست، آنتونوف یک هواپیمای روسی – اکراینی است که حدود بیست سال قدمت دارد و نمونه‌های باقی مانده آن همچنان در کشورهای اروپای شرقی پرواز می‌کنند.

ایران140 اما همانطور که از نامش پیداست مدل ایرانی شده آنتونوف است که با حضور مشاوران روس در ایران ساخته و نهایی شده و حالا بعد از سقوط رسما از ناوگان هوایی کشور خارج شده است.

در توضیحات سیرتی مدیرعامل هسا نیز به وضوح بر تداوم تولید ایران140 تاکید شده و سخنی از تولید یا مونتاژ آن در روسیه مطرح نیست.

با این تفاسیر مشخص نیست در اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری ادامه یافتن تولید ایران140 تکذیب شده است یا همانطور که از متن این اطلاعیه بر می‌آید آنتونوف140 دیگر تولید ندارد و این اطلاعیه با خبرهای کار شده در روز یک‌شنبه هیچ ارتباط موضوعی پیدا نمی‌کند.


ویدیو مرتبط :
افشای راز سقوط هواپیمای آنتونوف 140!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت کفاشیان از اوین:ممکن است دوباره برگردم آن جا / استعفایم را نه تایید می کنم نه تکذیب



بازگشت کفاشیان از اوین:ممکن است دوباره برگردم آن جا / استعفایم را نه تایید می کنم نه تکذیب

7-8روز قبل احضاریه‌ای به دستم رسید که به دلیل سفرم به مالزی برای رفتن و بیان توضیحات مقداری طول کشید اما امروز رفتم و آنجا نشستم و صحبت کردم.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

رئیس فدراسیون فوتبال ایران ساعتی بعد از اعلام خبر بازداشت در مصاحبه با رسانه های نزدیک حضورش در اوین را تایید کرد اما دلیل آن را نه بازداشت که بازجویی نامید. به گزارش گل  کفاشیان به فارس، گفته است: من بازداشت نشدم، بلکه برای پاسخ به برخی مسائل و اتفاقاتی که افتاده بود احضار شده بودم که به آنها پاسخ دادم.کفاشیان در پاسخ به این سوال که از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا خواهد کرد؟ نه تایید و نه تکذیب کرد و به ایسنا گفت: من بارها تاکید کرده‌ام باید تصمیمی گرفته شود که به نفع فوتبال باشد. اگر کسی باشد که بتواند بهتر فوتبال را اداره کند خودم کنار می‌کشم. نباید کاری کنیم که فوتبال ضرر کند. رفتن یا نرفتن من با تصمیم مجمع و هیات رییسه است.

وی در مورد اینکه این موارد مربوط به بازداشت شهاب دادگرنژاد مشاورش است، گفت: بله مربوط به او بود و برخی مسائل دیگر هم وجود داشت. من به عنوان مطلع رفتم تا به این سؤالات پاسخ بدهم. ممکن است دوباره مرا برای سؤال و جواب و تحقیقات بیشتر بخواهند، آنها باید تحقیقاتشان را تکمیل کنند.

وی در مورد اینکه بحث بازداشتش امروز منتشر شد گفت: 7-8روز قبل احضاریه‌ای به دستم رسید که به دلیل سفرم به مالزی برای رفتن و بیان توضیحات مقداری طول کشید اما امروز رفتم و آنجا نشستم و صحبت کردم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه حکمی برای پیگیری مسائل اقتصادی به دادگرنژاد داده است یا نه، گفت: او مشاورم بود و برخی کارها را پیگیری می‌کرد که تمام اسناد و مدارکش مشخص است.

کفاشیان در مورد اینکه سایر مواردی که امروز از او سؤال شد چه چیزهایی بود و آیا در مورد مسائل مالی هم سؤال شد گفت: راجع به عملکرد فدراسیون مسائلی بازگو شد اما ما مسائل و مشکلات مالی نداریم و اکنون هم به فدراسیون برگشته‌ام.کفاشیان درخصوص اینکه گفته می شود در خصوص بحث بازنسشته بودن او نیز سئوال شده است، گفت:سئوال های زیادی از من پرسیده شد که یکی از سئوال ها نیز همین مساله بود اما بحث اصلی این مساله نبود.

وی درمورد اینکه در اظهارات قبلی خود اعلام کرده بود با دادگرنژاد 9 ماه است قطع همکاری کرده ولی امروز او را به این سبب دعوت کردند، اظهار داشت: دلیل این دعوت کار هایی بود که به قبل از قطع همکاری ما بازمی گردد.

رییس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه گفته می شود امشب هم به اوین بازخواهد گشت، خاطر نشان کرد: فعلا که چنین درخواستی از من نداشته اند، اما اگر تشخیص دهند من هر زمانی که بخواهند پاسخگو خواهم بود/گل