اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توقف اعزام دانشجو به بورس های بلندمدت



اخبار ,اخبار دانشگاه,بورسیه تحصیلی

 

اخبار دانشگاه - توقف اعزام دانشجو به بورس های بلندمدت/ افزایش مقرری بورسیه ها در انتظار تصویب دولت

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت از ارائه پیشنهاد افزایش مقرری دانشجویان پزشکی خارج از کشور خبر داد و گفت: ما پیشنهاد داده ایم که مقرری دانشجویان ایرانی در خارج افزایش پیدا کند که در صورت تصویب هیات دولت اجرایی می شود.

دکتر سلیمان احمدی افزود: پیشنهاد برای افزایش مقرری یا کمک هزینه تحصیلی دانشجویان ایرانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند، تنها در صورت تصویب در هیات دولت اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد به هیات دولت این است که مقرری یا کمک هزینه تحصیلی دانشجویان ایرانی در خارج از کشور 10 تا 50 درصد افزایش یابد که البته متوسط کمک هزینه ای که ما برای دانشجویان علوم پزشکی پیشنهاد کردیم 20 درصد بوده است.

احمدی اضافه کرد: دانشجویان ایرانی که در کشورهای نیوزلند و استرالیا تحصیل می کنند پیش از این مقرری کمی داشتند که پیشنهاد کردیم برای آنها افزایش بیشتری داشته باشیم.

وی اظهار داشت: کمک هزینه تحصیلی یا مقرری دانشجویان ایرانی را بر اساس کشورها از 10 تا 50 درصد تعیین می کنند.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: تاکید بر عدم بورسیه های طولانی مدت 4 تا 5 ساله و اجرای برنامه های مشترک علمی است.

وی اضافه کرد: برنامه های مشترک هزینه اثربخش تر هستند چرا که هم موجب ورود تکنولوژی روز به کشور می شود و هم اولویت های پژوهشی با توجه به پروژه های ملی پیگیری می شود، ضمن اینکه دانشجویان و اساتید تعامل علمی بهتری خواهند داشت.
اخبار دانشگاه - مهر

 


ویدیو مرتبط :
بررسی تاثیر توقف معاملات در بورس اوراق بهادار ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان و ظرفیت آزمون بورس بلندمدت/ اعزام دانشجویان بورسیه به 3 کشور





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سیاست‌های بورس 92 وزارت بهداشت اعلام شد

زمان و ظرفیت آزمون بورس بلندمدت/ اعزام دانشجویان بورسیه به 3 کشور

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام جزییات آزمون بورس دانشگاه‌های علوم پزشکی، از برگزاری آزمون بورس بلندمدت تا قبل از پایان سال جاری خبر داد.

دکتر محمود قاضی خوانساری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سیاست‌های بورس بلند مدت وزارت بهداشت، گفت: آزمون بورس برای حدود 20 رشته که در دانشگاه‌های ایران وجود ندارد و در شورای برنامه‌ریزی تایید شده است، پس از تصویب برگزار می‌شود.

وی در خصوص ظرفیت بورس بلند مدت برای رشته‌های علوم پزشکی، اظهار کرد: حدود 29 ظرفیت پذیرش برای این دوره از آزمون بورس در نظر گرفته شده است که باید تصویب شود.

رییس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت در حال حاضر دارای 44 دانشجوی بورسیه بلند مدت است، تصریح کرد: این دانشجویان در کشورهای استرالیا، هلند و سوئد مشغول به تحصیل هستند.

وی با تاکید بر تقویت بورسیه کوتاه مدت، گفت: در حال حاضر 30 دانشجو از بورسیه کوتاه مدت در کشورهای آلمان، استرالیا و هلند تحصیل می‌کنند.

خوانساری در خاتمه با بیان اینکه برای بورسیه کوتاه مدت به شش دانشگاه مجوز داده شده است که مستقیما و با توجه به ظرفیت‌های موجود نسبت به بورس دانشجویان اقدام کنند، اظهارکرد: بر این اساس دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد می‌توانند به صورت مستقیم برای این امر اقدام کنند و دیگر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی باید درخواست دانشجویان خود را در شورای بورس مرکزی بررسی شود./ایسنا