اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توقف اجرای فایل های فلش در مرورگر Edge


مایکروسافت تصمیم دارد در نسخه بعدی مرورگر Edge، فایل های Adobe Flash که در وب سایت ها بیشتر برای تبلیغات به کار می روند را متوقف کند تا به این شکل، مصرف باتری و بار اضافه لود شدن آنها را در کامپیوتر و ابزارهای همراه کاهش پیدا کند.

وب‌سایت دیجیاتو - امیر مستکین: مایکروسافت تصمیم دارد در نسخه بعدی مرورگر Edge، فایل های Adobe Flash که در وب سایت ها بیشتر برای تبلیغات به کار می روند را متوقف کند تا به این شکل، مصرف باتری و بار اضافه لود شدن آنها را در کامپیوتر و ابزارهای همراه کاهش پیدا کند.

توقف اجرای فایل های فلش در نسخه بعدی مرورگر مایکروسافت Edge

این نسخه در آپدیت بعدی و بزرگ ویندوز از راه خواهد رسید که در تابستان عرضه می شود. این در حالیست که ویدیو و بازی هایی که در مرکزیت صفحه قرار گرفته و جزیی از محتوای وب سایت هستند، همچنان به صورت خودکار پخش خواهند شد اما محتوای جانبی که معمولا تبلیغاتی است، متوقف می گردد و کاربر در صورت تمایل با کلیک کردن روی آن می تواند اقدام به تماشا کردنش نماید.

در حال حاضر مرورگر کروم از گوگل و Safari از اپل هر دو چنین سیاستی را در پیش گرفته اند. سال گذشته گوگل ویژگی تشخیص هوشمند نوع محتوای فایل های فلش را به کروم اضافه کرد در حالی که اپل همین قابلیت را در حالت Power Saver سافاری جای داده است.

حرکت مایکروسافت می تواند به مرگ تدریجی فلش، شتاب بیشتری دهد. این دسته فایل ها علیرغم داشتن حفره های امنیتی بسیار، هنوز هم توسط کاربران بسیاری مورد استفاده هستند و در حال حاضر توصیه می شود که به جای آن، از HTML5 استفاده شود. در این میان حتی شرکت ادوبی، سازنده Flash هم به آسیب پذیری های جدی این پلتفرم اذعان دارد و توصیه می کند که از پلیر آن استفاده نشود.


ویدیو مرتبط :
‫نحوه‌ی فعال کردن تاییدیه‌ی دانلود فایل در مرورگر Edge‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فایل های PDF را در مرورگر فایر فاکس نخوانید!



 

فایل های PDF را در مرورگر فایر فاکس نخوانید!

 

اگر شما نیز از کاربران مرورگر محبوب فایرفاکس هستید حتماً با یکی از مشکلات همیشگی موجود برخورد داشته اید. به این شکل که در هنگام مرور صفحات وب کافی است اقدام به مشاهده یک فایل با فرمت PDF کنید ، در این زمان فایرفاکس سعی میکند فایل PDF را به کمک Adobe Reader در محیط خود مرورگر باز کند. نتیجه این کار ممکن است به علت کم بودن رم و پایین بودن سرعت اینترنت به هنگ کامل مرورگر منتهی شود. در نتیجه به جای این همه دردسر بهتر است به جای باز کردن مستقیم فایل ها منتهی به pdf. آنها را بر روی هارد ذخیره کرد و سپس آنها جداگانه باز نمود. این کار به طبع در هر بار وقت گیر است. در این ترفند قصد داریم روشی را معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید پس از وارد شدن به آدرس یک فایل PDF ، فایرفاکس به شکل اتوماتیک فایل را به جای باز نمودن ، بر روی هارد ذخیره میکند.

 

بدین منظور:
Firefox را اجرا نمایید.
از منوی Tools به Options مراجعه کنید.
حالا به تب Applications بروید.
اکنون در لیست موجود بر روی Adobe Acrobat Document کلیک کرده و حالت آن را بر روی Save File تنظیم کنید.
بر روی دکمه OK کلیک نمایید.

منبع:ترفندستان