اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیحات وزیر دفاع آمریکا درباره توافق هسته ایی با ایران و لغو طرح سپرموشکی اروپا



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,توافق هسته‌یی 5+1 با ایران

 

اخبار سیاست خارجی - وزیر دفاع آمریکا: توافق هسته‌یی با ایران طرح سپر دفاع موشکی اروپا را لغو نمی‌کند

وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس ویدئویی با همتای روس خود گفت که توافقات درباره برنامه هسته‌یی ایران باعث نمی‌شود آمریکا طرح ایجاد سامانه‌های سپر موشکی را تغییر دهد.

آلکسی مشکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اخیرا در گفت‌وگو با روزنامه‌نگاران روس گفت که توافقات با ایران وضع ژئوپلتیک را تغییر می‌دهد و تغییر طرح‌های ایجاد سپر موشکی اروپایی از سوی ناتو منطقی است.

به گزارش خبرگزاری نووستی، در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در این کنفرانس ویدیویی خاطرنشان کرد که برنامه اقدام مشترک گروه 1+5 و ایران ضرورت ادامه اجرای طرح‌های سپر موشکی در اروپا از سوی آمریکا و متحدان اروپایی را نفی نمی‌کند.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: هاگل تاکید کرد که همکاری آمریکا و ناتو در زمینه سپر دفاع موشکی خطری برای روسیه به وجود نمی‌آورد.

وی هم‌چنین دو طرف را به ادامه مشورت‌ها در خصوص طرح‌های موشکی آینده در اروپا فرا خواند. 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
دفاع جان کری در کنگره آمریکا از توافق هسته ای با ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقبال وزیر دفاع آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5



اخبار,اخبار سیاست خارجی,اظهارات چاک هاگل درباره‌ توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5

 
اخبار سیاست خارجی - استقبال وزیر دفاع آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5

وزیر دفاع آمریکا در اولین اظهاراتش درباره‌ توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 از این توافق استقبال کرد و افزود که این توافق حداقل ریسک را برای آمریکا به همراه دارد.

به گزارش ایسنا ، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه‌ یواس‌ای تودی با بیان اینکه این توافق " حداقل" ریسک را برای آمریکا به همراه دارد، گفت: بله ، ریسکی در این میان وجود دارد، هیچ چیز با ارزشی خالی از ریسک نیست. ولی فکر می‌کنم در این زمینه ریسک آن برای ما بسیار جزیی است.

هاگل که در دفتر خود در پنتاگون صحبت می‌کرد گفت که تضمین‌هایی که با بازرسی‌های هسته‌یی بین‌المللی در ایران آغاز می‌شود، ریسکی را که می‌تواند منافع آمریکا را تهدید کند، به حداقل می‌رساند.

وزیر دفاع آمریکا گفت: این مساله بسیار مهمی است. این اولین باری است که آنها به جاهایی دسترسی پیدا می‌کنند که ما تاکنون دسترسی نداشتیم.

هاگل گفت که مخالفت رژیم صهیونیستی با این توافق را درک می‌کند ولی افزود که دو متحد در زمینه‌ آنچه وی تهدید برنامه‌ی هسته‌یی ایران خواند، توافق دارند.
اخبار سیاست خارجی - ایسنا