اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیحات طیب نیا در خصوص علت ارسال نامه به رئیس جمهور / روحانی در پاسخ به نامه چهار وزیر چه کرد؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

علی طیب نیا توضیحاتی درباره نامه ای که به اتفاق سه وزیر دیگر درباره وضعیت بازار سرمایه به رئیس جمهور کشورمان نوشته، توضیحاتی ارائه کرد.

علی طیب نیا توضیحاتی درباره نامه ای که به اتفاق سه وزیر دیگر درباره وضعیت بازار سرمایه  به رئیس جمهور کشورمان نوشته، توضیحاتی ارائه کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره نامه ای که به همراه سه عضو دیگر کابینه به رئیس جمهور نوشته است، گفت: «این نامه در راستای تقویت بازار سرمایه و ارائه گزارشی از واقعیتهای این بازار به رییس جمهور محترم بوده و اتفاق جدید و ویژه ای نبوده و نیست.»

 وزیر اقتصاد گفت: «رصد شاخص های اقتصاد کلان و ارائه پیشنهادات لازم پیرامون آن از وظایف اصلی ماست و این نامه هم در همین راستا صادر شده است.»

طیب نیا تصریح کرد: «رییس جمهور دستوراتی صادر کردند که نتیجه آن تدوین بسته ای ویژه از سوی تیم اقتصادی دولت بر اساس ساماندهی بازار سرمایه بود و بسته سیاستی جامع شامل سیاست های پولی، مالی و تجاری تنظیم شد که همه این سیاست ها متمرکز و معطوف به رشد اقتصادی است.»

وزیر اقتصاددر پاسخ به اینکه برخی معتقدند ارسال این نامه نشانه اختلاف در تیم اقتصادی دولت است گفت: «این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و از نظر بنده تیم اقتصادی کنونی منسجم ترین و هماهنگ ترین تیم اقتصادی در همه دولت های گذشته می باشد.»

طیب نیا با تاکید بر اینکه کنترل تورم را شرط لازم برای دستیابی به رشد اقتصادی می دانیم افزود: «در شرایط فعلی مجموعه سیاست ها باید بر رشد و رونق اقتصادی متمرکز شود.»

وزیر اقتصاد افزود: «در حال حاضر مشکل بنگاه های اقتصادی کمبود تقاضاست اما این مشکل در سال گذشته کمبود سرمایه در گردش بوده است، بنابراین مشکلی که بنگاه های تولیدی با آن مواجهند تولید نیست بلکه بحث فروش است.»

طیب نیا خاطر نشان کرد: «سیاست های پولی ومالی دولت به گونه ای تنظیم میشود که تقاضای لازم را برای تولیدات بنگاه های اقتصادی کشور فراهم کنند.»

وزیر اقتصاد در پایان تاکید کرد: «در آینده قادر خواهیم بود به رشد مناسب برسیم و بازار سرمایه هم هماهنگ با بخش واقعی اقتصاد رشد را تجربه خواهد کرد.»

 

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
نامه دانش آموز اصفهانی به رئیس جمهور و پاسخ روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار رئیس جمهور با وزیر خارجه روسیه / توضیحات روحانی درباره مفهوم توافق‌نامه ژنو



اخبار,دیدار روحانی با وزیر خارجه روسیه


اخبار سیاست خارجی - در دیدار با وزیر خارجه روسیه
روحانی:مفهوم توافق‌نامه ژنو، به رسمیت شناخته شدن حق غنی‌سازی ایران است

رییس جمهور، عصر امروز (چهارشنبه) با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی دو طرف برای اجرایی شدن توافقات رؤسای جمهور ایران و روسیه در بیشکک گفت: هدف ما رسیدن به روابطی استراتژیک و بسیار نزدیک با روسیه است. ایران همچون روسیه آماده رسیدن به توافق جامع بلند مدت میان دو کشور است که زمینه‌های همکاری‌های دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را در بر بگیرد.

روحانی در این دیدار که موضوعاتی چون ضرورت برقراری صلح و امنیت، مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری، مسائل و چالشهای منطقه ای و تحولات سوریه و مذاکرات هسته‌ای ژنو مطرح شد، اظهار داشت: در زمینه مذاکرات هسته‌ای ژنو، ایران همواره بر دو اصل تأکید دارد، اصل اول عدم پذیرش تبعیض و بهره‌مندی یکسان از تمامی حقوق مندرج در ان‌.پی.تی به خصوص حق غنی‌سازی در داخل خاک ایران و اصل دوم تأکید بر صلح‌آمیز بودن و صلح‌آمیز ماندن فعالیت‌های هسته‌ای ایران.

رییس‌جمهور کشورمان افزود: مفهوم توافق‌نامه ژنو، این است که تمام حقوق ایران از جمله حق غنی‌سازی در آن به رسمیت شناخته شده است و اگر کشورهایی بخواهند تفسیر دیگری از این توافق مطرح کنند، به اعتماد فی‌مابین و تلاش‌های اعتمادساز موجود لطمه وارد کرده‌اند.

روحانی با اشاره به دیدگاه‌ها و تلاش‌های مشترک دو کشور در خصوص مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری گفت: بحث تروریسم و افراطی‌گری از مسایل مهم و مشترک بین دو کشور است که ضرورت دارد، همکاری‌های دوجانبه برای مقابله با تمامی ابعاد آن گسترش یابد.

رییس‌جمهور با بیان این نکته که حضور نیروهای خارجی سبب بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه و گسترش تروریسم شده است، اظهار داشت: حضور نیروهای خارجی در منطقه از مشکلات بزرگی است که همواره مورد توجه ایران و روسیه بوده و ضرورت دارد تعاملات مشترک ما در این خصوص توسعه یابد.
اخبار سیاست خارجی - ایسنا
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که پس از دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر در امور دفاعی و فضایی روسیه، بلندپایه‌ترین مقام روسی است که در دو هفته اخیر به ایران سفر کرده، در این دیدار با اشاره به اینکه این سفرها گام‌های بلندی در جهت اجرایی شدن توافقات روحانی و پوتین در بیشکک است، گفت: روسیه پایبند به اجرای توافقات صورت گرفته بین رؤسای جمهور دو کشور در بیشکک است و من در این سفر نحوه اجرای کامل این توافقات را مورد بررسی قرار دادم.

وی افزود: طرفین توافق کردند دستور کار جامع نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را سریعاً تدوین کنند و روسیه آمادگی خود را برای استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکاناتش در توسعه روابط با ایران به کار گیرد.

لاوروف با تأکید بر اینکه همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با ایران برای روسیه از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: در خصوص تفسیر سند ژنو ما با ایران هیچ اختلاف نظری نداریم و در خلال مذاکرات آتی ۱+۵ همواره بر این امر تأکید خواهیم کرد، چرا که در دکترین سیاست خارجی روسیه به داشتن حق غنی‌سازی کشورها و فعالیت‌ها و فناوری صلح آمیز هسته‌ای در چارچوب قوانین بین‌المللی تأکید شده است.

در این دیدار ابعاد گوناگون همکاری‌های دو جانبه ایران و روسیه در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی، تجاری، بانکی، فناوری‌های هسته‌ای، علمی و همکاری‌های رسانه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.