اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیحات سازمان حج و زیارت درباره حادثه اتوبوس زائران ایرانی در مسیر مهران به نجف



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص حادثه اتوبوس زائران ایرانی در مسیر مهران به نجف گفت: این کاروان مربوط به بابلسر بوده و در حال حاضر همه 30 مصدوم حادثه پس از مداوا به هتل نجف انتقال داده شدند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ محسن نظافتی گفت: در اثر لغزندگی جاده مهران به نجف اتوبوس حامل زائران ایرانی عتبات عالیات از مسیر منحرف شد که متأسفانه طی این حادثه 30 تن از زائران دچار مصدومیت شدند.

وی در خصوص اصلاح این خبر بیان کرد: این اتوبوس حامل زائران کاروان «ره سفر» شهرستان بابلسر به مدیریت آقای «سید حسین کاری پورکاری» است که به اشتباه کاروان استان مرکزی اعلام شده بود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره این حادثه توضیح داد: مصدومین این حادثه که ساعت 14:30 امروز جمعه به وقوع پیوست، با حضور نیروهای امدادی به مراکز درمانی انتقال داده شده و در حال حاضر خوشبختانه همه مصدومان پس از مداوا به هتل نجف انتقال داده شدند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت پیشتر اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت هیچ یک از آسیب دیدگان حادثه امروز وخیم گزارش نشده بود.

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
توضیحات سازمان حج و زیارت درباره نجوه ثبت نام پیاده روی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس سازمان حج و زیارت: در دقایق ابتدایی حادثه منا 100 ایرانی را از میان اجساد نجات دادیم



اخبار,اخبار اجتماعی ,حادثه در منا

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در دقایق ابتدایی حادثه منا ٢٠ تیم امداد بلافاصله اعزام شدند كه همان ابتدا٥٠٠ زائر زنده از اجساد بیرون آورند كه ١٠٠ زائر ایرانی بودند.

 رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری گفت: در دقایق ابتدایی حادثه منا ٢٠ تیم امداد بلافاصله اعزام شدند كه همان ابتدا٥٠٠ زائر زنده از اجساد بیرون آورند كه ١٠٠ زائر ایرانی بودند.

وی با بیان اینکه معاون حج به دلیل عكس گرفتن از اجساد در همان ابتدا بازداشت شد، افزود: سردخانه مکه برای یك هزار جسد ظرفیت داشت كه متاسفانه شاهد 2500 پیکر در شرایط نامطلوب بودیم كه نشان دهنده عمق فاجعه بود.

اوحدی ادامه با اشاره به اینکه قبرهای دسته‌جمعی صحت ندارد و اجساد به ترتیب و مشخص دفن شده‌اند، گفت: متاسفانه ٢٩ زائر ما بین آنها هستند که سعودی‌ها عنوان كردند به دلیل شرایط نامطلوب مجبور به دفن شدند.

وی اضافه کرد: جلساتی در خصوص تعیین تكلیف ٢٩ زائر دفن شده و ٣٦ زائر مفقود برگزار شده و بررسی‌ها ادامه دارد و امروز دومین جلسه کمیته برگزار شد.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: موضوع دستگیری و ربودن ٣٦ زایر ایرانی صحت ندارد و دی ان ای بستگان ٣٦ زایر مفقود و همچنین ١٢ زائری كه اسامی انها در دست ماست، امروز به پایان رسید.

وی با بیان اینکه قرار است طی چند روز اینده تیم پزشكی قانونی به عربستان اعزام شود، خاطرنشان کرد: صدور ویزای مسئولان پزشکی قانونی برای اعزام به مکه در حال انجام است به طوری كه ویزای من صادر شده است.

اوحدی گفت: ایران تنها كشوری بود كه قاطعانه توانست جانباختگان را به كشور خود منتقل كند.

 

اخبار اجتماعی - میزان