اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیحات رسایی درباره‌ علت انصرافش از طرح سوال از وزیر اطلاعات



اخبار,اخبار سیاسی,حمید رسایی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره‌ی انصرافش از طرح سوال از وزیر اطلاعات توضیحاتی ارائه کرد.»

حجت‌الاسلام حمید رسایی در تذکری در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس اظهار کرد: من و 4 نفر از همکاران دیگر از وزیر اطلاعات سوالی را مطرح کردیم که قرار بود در هفته آینده مطرح شود اما شما (ابوترابی فرد) جلسه‌ای گذاشتید و با توجه به اینکه وزیر اشکالات نمایندگان را پذیرفت و گفت که نسبت به اصلاح آن اقدام می‌کند ما از سوال خود از وزیر اطلاعات انصراف می‌دهیم.

وی افزود: البته ایشان شکایتی را از من مطرح کرده بودند که وارد دانسته نشد و من تبرئه شدم.

ابوترابی‌فرد در این رابطه گفت: ما با حضور وزیر و جنابعالی جلسه‌ای گذاشتیم و ایشان گفتند که اگر نظر بر طرح سوال باشد مانعی ندارد. البته وزارت اطلاعات بنا دارد در راستای افزایش اقتدار و تامین امنیت قدم‌های قاطعی بردارد و از نگاه شما نیز استقبال و تشکر کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از تذکر خود گفت: مطابق بندی از قانون برنامه پنجم دولت موظف است الگوی توسعه اسلامی ایرانی را تا پایان سال سوم برنامه تدوین و جهت تصویب به مجلس ارائه کند. بر همین اساس اگر برنامه ششم به مجلس ارائه شود کلیات دو سوم رای مجلس را نیاز دارد.

ابوترابی فرد در همین رابطه گفت: تنها در مواقعی که حکمی نقض قانون برنامه باشد نیاز به دو سوم رای دارد.

اخبار سیاسی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
عاقبت سوال رسایی از فرزند معنوی وزیر اطلاعات چه شد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات وزیر دفاع آمریکا درباره توافق هسته ایی با ایران و لغو طرح سپرموشکی اروپا



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,توافق هسته‌یی 5+1 با ایران

 

اخبار سیاست خارجی - وزیر دفاع آمریکا: توافق هسته‌یی با ایران طرح سپر دفاع موشکی اروپا را لغو نمی‌کند

وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس ویدئویی با همتای روس خود گفت که توافقات درباره برنامه هسته‌یی ایران باعث نمی‌شود آمریکا طرح ایجاد سامانه‌های سپر موشکی را تغییر دهد.

آلکسی مشکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اخیرا در گفت‌وگو با روزنامه‌نگاران روس گفت که توافقات با ایران وضع ژئوپلتیک را تغییر می‌دهد و تغییر طرح‌های ایجاد سپر موشکی اروپایی از سوی ناتو منطقی است.

به گزارش خبرگزاری نووستی، در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در این کنفرانس ویدیویی خاطرنشان کرد که برنامه اقدام مشترک گروه 1+5 و ایران ضرورت ادامه اجرای طرح‌های سپر موشکی در اروپا از سوی آمریکا و متحدان اروپایی را نفی نمی‌کند.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: هاگل تاکید کرد که همکاری آمریکا و ناتو در زمینه سپر دفاع موشکی خطری برای روسیه به وجود نمی‌آورد.

وی هم‌چنین دو طرف را به ادامه مشورت‌ها در خصوص طرح‌های موشکی آینده در اروپا فرا خواند. 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا