اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیحات بان کی مون در مورد لغو دعوت ایران



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


اخبار سیاست خارجی - توضیحات بان کی مون در مورد لغو دعوت ایران: فکر می کردم با ظریف به تفاهمی شفاهی رسیده ام

سخنگوی بان کی مون گفت که دبیر کل سازمان ملل معتقد بود که با وزیر خارجه ایران به تفاهم شفاهی رسیده است.

اسوشیتدپرس نوشت: سخنگوی بان کی مون گفت که دبیر کل سازمان ملل معتقد بود که با وزیر خارجه ایران به تفاهم شفاهی رسیده است.

به گزارش انتخاب، بان کی مون روز دوشنبه دعوت خود از ایران برای حضور در کنفرانس ژنو2 را پس گرفت و گفت که عمیقا از سخنان مقامات ایرانی که از آنچه گفته بودند، متفاوت بود، دلسرد شده است.

فرهان حق سخنگوی بان کی مون گفت: دبیرکل تصور می کرد که تفاهم شفاهی به تفاهمی مکتوب منتهی شود، اما چنین اتفاقی نیافتد.

وی افزود: برعکس،‌ایران به مواضع گذشته خود بازگشت و این مساله‌ باعث ناخرسندی‌ بان کی مون شد و او را بر آن داشت تا دعوت از ایران را  پس بگیرد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در واکنش به اقدام اخیر دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت: نداشتن شهامت بان کی مون برای عنوان کردن دلیل پس گرفتن دعوت از ایران برای حضور در ژنو 2 از پس گرفتن خود دعوت تاسف‌بارتر بود.

وی افزود: ما از اول اعلام کردیم که هیچ پیش شرطی را برای حضور ایران در اجلاس ژنو 2 نمی‌پذیریم زیرا ایران نقش مهمی در این منطقه داشته و نمی‌توانند این نقش را نادیده بگیرند. 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
(اون)سفر بان کی مون را لغو کرد!!!!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بان‌کی‌مون خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران شد



لغو  تحریم ها علیه ایرا

دبیرکل سازمان ملل متحد مخالف تحریم ها ی علیه ایران

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد عملا خواستار لغو تحریم ها علیه ایران شد.

 وی در گزارش " وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران" ، خطاب به شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد که عواقب ناشی از اقدامات و تحریم ها ی بین المللی و یکجانیه علیه ایران برای تمامی اقشار این کشور دشواری و سختی را به همراه داشته و ارائه کمک های بشر دوستانه به مردم ایران را دشوار میسازد.

بان کی مون معتقد است که تحریم هایی که به خاطر اسناد ضد و نقیض در برنامه هسته ای ایران وضع شده اند ، مانع از انتقال منابع مالی برای اجرای پروژه های سازمان ملل متحد و کمک های فنی و خرید تجهیزات برای این کشور است.

/منبع:صدای روسیه