اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توزیع گسترده و شبانه میوه‌های خارجی در تهران



رئیس اتحادیه باغداران گفت: دیشب حجم وسیعی از انواع میوه‌های تابستانه خارجی به صورت ناگهانی و شبانه در میدان میوه و تره بار تهران توزیع شده، ضمن اینکه این کار با «رابطه بازی» انجام شده است.

مجتبی شادلو در گفتگو با مهر اظهارداشت: شب گذشته ۱۰ نوع میوه تازه خوری تابستانه از اقصی نقاط دنیا از جمله کشورهایی مانند شیلی و اکوادور وارد بازار میوه تهران شده است.

وی اضافه کرد: میوه‌هایی مانند گیلاس، انواع آلو، انواع زردآلو، انواع هلو، شلیل و انگور در حجمی گسترده در بازار تهران توزیع شده است.

شادلو با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند اسم این کار را قاچاق بگذارند، تصریح کرد: مگر ممکن است این حجم گسترده واردات به شکل قاچاق انجام شده باشد؟ این میوه‌ها هزاران کیلومتر راه را طی کرده‌اند.

وی ادامه داد: این محصولات از طریق سیستم ترانزیت و جاده‌های اصلی آمده‌اند، چون میوه‌هایی نیستند که بتوانند با خر و قاطر از کوه‌ها  و مناطق صعب العبور وارد شوند. به عنوان مثال، وقتی گیلاس از دماوند به تهران می‌رسد، کیفیت آن کلی تفاوت می‌کند.

شادلو در پاسخ به این پرسش که آیا اعتقاد دارید این واردات قانونی انجام شده است؟ گفت: این میزان گسترده واردات با رابطه بازی و دلال صفتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه قانون واردات این میوه‌ها را ممنوع کرده است، افزود: حجم محصولات وارد شده بسیار چشمگیر و زیاد است، ضمن اینکه این محصولات در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران شب گذشته توزیع شده است.

رئیس اتحادیه باغداران با اشاره به اینکه ما صبح امروز موضوع را به مسئولان وزارت جهادکشاورزی اطلاع رسانی کردیم، اضافه کرد: مسئولان این وزارتخانه بسیار ناراحت و متعجب شدند و در حال حاضر پیگیر این موضوع هستند.

شادلو تصریح کرد: همه باید به ساماندهی وضعیت پیش آمده کمک کنند، همه مسئولان باید مستقیما ورود کنند و این محصولات جمع آوری شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حواس همه به انتخابات است، گفت: دولت نباید بازار را رها کند، این چه کاری است که انجام شده است؟ ما باید تولید داخل را حفظ  کنیم اما در شرایط پیش آمده سرمایه های کشور دارد به حراج می‌رود.
 

به گزارش مهر، تصاویر حجم وسیعی از انواع میوه‌های تابستانه خارجی که به صورت ناگهانی و شبانه در میدان میوه و تره بار تهران توزیع شده، به شرح ذیل است:

 

 اخباراقتصادی  ,خبرهای اقتصادی, بازار  میوه

 

 اخباراقتصادی  ,خبرهای اقتصادی, بازار  میوه

 

 اخباراقتصادی  ,خبرهای اقتصادی, بازار  میوه

 

 اخباراقتصادی  ,خبرهای اقتصادی, بازار  میوه

 

 اخباراقتصادی  ,خبرهای اقتصادی, بازار  میوه

 

 اخباراقتصادی  ,خبرهای اقتصادی, بازار  میوه

 

 اخباراقتصادی  ,خبرهای اقتصادی, بازار  میوه

 

 اخباراقتصادی  -  مهر 


ویدیو مرتبط :
بازدید شبانه از نمایشگاه شبانه خیابانی در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان توزیع میوه شب عید در تهران



 اخباراقتصادی,خبرهای   اقتصادی, بازارمیوه

کمیته تنظیم بازار اعلام اعلام کرد میوه شب عید امسال استان تهران از ۲۰ اسفند ماه با افزایش تعداد جایگاه های عرضه، در ۳۰۵ مکان توزیع شود که ۱۵۵ جایگاه در شهر تهران و ۱۶۰ جایگاه در شهرستان‌های استان تهران خواهد بود.

به گزارش  تسنیم، کمیته تنظیم بازار با موضوع تعیین مباشر، قیمت و زمان توزیع با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، نمایندگان دستگاههای اجرایی، اتحادیه‌ها و سازمان‌های مربوطه، عصر روز یک شنبه  تشکیل جلسه داد.

در این نشست 305 جایگاه برای عرضه میوه مشخص شد که بر اساس اطاعات به دست آمده  160 آن در شهرستان‌های استان تهران و 155 آن در شهر تهران فعال خواهند بود.

در شهر تهران 5 میدان عمده توزیع کننده میوه برای سایر میادین میوه و 40 جایگاه بزرگ و 110 جایگاه کوچک برای عرضه میوه مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال مشخص شد.

بنا بر این گزارش از نکات مهم عرضه میوه در سال جاری افزایش تعداد میوه شب عید است به طوری که در سال گذشته حدود 38جایگاه برای عرضه میوه مورد نیاز مردم در شهر تهران در نظر گرفته شده و فعال بود که در سال جاری تعداد آنها افزایش قابل قبولی داشته است.

با وجود اینکه حجم و قیمت دقیق میوه شب عید نیز در جلسه کارگروه تنظیم بازار مشخص شده است اما  این کارگروه قصد اعلام آن را به دلیل مسائل تنظیم بازاری تا زمان عرضه ندارد. لازم به ذکر است که قیمت میوه‌های عرضه شده در این طرح کمتر از نرخ بازار بوده و دولت برای تامین و عرضه آنها یارانه پرداخت می‌کند.

در این نشست منصوری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، روند ذخیره سازی را مطابق و مناسب با برنامه پیش بینی شده دانست و اظهار کرد: تا به امروز در 7 سردخانه میوه مورد نیاز استان تهران ذخیره سازی شده  و  305 جایگاه در سطح استان تهران برای توزیع متناسب با پراکنش جمعیت مناطق مختلف در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از روز 20اسفند توزیع سیب و پرتقال به تدریج در جایگاهها آغاز می شود و این روند تا روزهای آخر سال با میزان بیشتر ادامه می‌یابد.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: سهمیه و سردخانه توزیع برای هر شهرستان مشخص و به مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اطلاع داده می‌شود.

وی در پایان گفت: درروز 19 اسفند تابلوها و بنرهای جایگاهها نصب  و ترتیبی اتخاذ می شود تا همگی در این روز آماده توزیع باشند.

 

 اخبار اقتصادی -   تسنیم