اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تودی زمان مدعی شد: محرمانه های نظامی ترکیه به دست ایران افتاده است



اخبار,اخبارسیاست خارجی,پروژه های دفاعی ترکیه

 

 اخبار سیاست خارجی - نشریه تودی زمان مدعی شد:
محرمانه های نظامی ترکیه به دست ایران افتاده است

براساس یکی از اسناد موجود در این فلش درایو، یزید اوغلو اطلاعات صنعت دفاعی را از مشاوران وزرای دولت ترکیه در انکارا دریافت کرده است.

به گزارش انتخاب ، در ادامه این گزارش ادعا شده است: فلش درایوی که از یزیداوغلو متهم ردیف اول بدست آمده، گزارشات اطلاعاتی جمع آوری شده در مورد پروژه های دفاعی ترکیه را نشان می دهد.

براساس یکی از اسناد موجود در این فلش درایو، یزید اوغلو اطلاعات صنعت دفاعی را از مشاوران وزرای دولت ترکیه در انکارا دریافت کرده است.

پروژه ساخت نسل های جدید تانک، پروژه ساخت کشتی های جنگی، پروژه هلیکوپتر اتک، پروژه ساخت موشک های ضد تانک از جمله پروژه هایی است که در مورد آنها اطلاعات جمع آوری شده است.

در این اسناد نام کمپانی های فعال در حوزه دفاعی در ترکیه و نام کشورهایی که این تجهییزات نظامی به آن صادرات می شود آمده است.


 اخبار سیاست خار جی - انتخاب


ویدیو مرتبط :
مقایسه قدرت نظامی ایران و ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشتی فرنگی قهرمانی جهان - ترکیه؛ روسیه قهرمان شد؛ ایران به مقام سوم دست



 

 

کشتی فرنگی قهرمانی جهان - ترکیه؛ روسیه قهرمان شد؛ ایران به مقام سوم دست

تیم کشتی فرنگی ایران به عنوان سوم رقابت های جهانی استانبول دست یافت و تیم های روسیه و ترکیه اول و دوم شدند.

 

در روز سوم و پایانی رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک، فرشاد علیزاده فرنگی کار ۷۴ کیلوگرم کشورمان که از شانس های کسب مدال ایران در این مسابقات محسوب می شد با شکست در مرحله یک چهارم نهایی مقابل رومن ولاسوف از روسیه به جدول شانس مجدد رفت، اما در این جدول نیست مغلوب روبرت روزنگرن از سوئد شد و شانس کسب مدال برنز و سهمیه المپیک را از دست داد.

بدین ترتیب با توجه به حضور کشتی گیران روسیه و ترکیه در دیدار فینال، این تیم ها به ترتیب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی را از آن خود کردند و تیم ایران نیز سوم شد.

تیم کشورمان سال گذشته با کسب ۲ نشان طلا توسط سوریان و علی اکبری هشتم جهان شده بود.

بدین ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران با ۲ مدال طلای امید نوروزی و سعید عبدولی اوزان ۶۰ و ۶۶ کیلوگرم و برنز بشیر باباجان زاده در ۱۲۰ کیلو و کسب سه سهمیه المپیک به کار خود پایان داد.

حاجی پور و قاسم رضایی نمایندگان اوزان ۵۵ و ۹۶ کیلوگرم کشورمان به قرعه رژیم اشغالگر قدس برخورد کرده بودند و حبیب الله اخلاقی در وزن ۸۴ کیلوگرم با شکست مقابل آولوجای ترکیه ای از دور رقابت ها کنار رفت.../ فارس