اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توجیه مدیرعامل شرکت عقاب افشان: به راننده اتوبوس هشدار داده بودیم/ سرعت غیر مجاز و راننده احتمالا خواب بوده است



علت حادثه تصادف در بزرگراه تهران -قم,

به راننده اتوبوس هشدار داده بودیم/ سرعت غیر مجاز و راننده احتمالا خواب بوده است

مدیرعامل شرکت عقاب افشان که تولید کننده اتوبوس‌های اسکانیا است با بیان اینکه تولید و عرضه اتوبوس‌های اسکانیا با نظارت وزارت صنعت و پلیس صورت می‌گیرد، گفت: کارشناسان خدمات پس از فروش شرکت در مورد لاستیک اتوبوس به راننده هشدار داده بودند.

عبداله اکبری راد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد حادثه اخیر تصادف اتوبوس اسکانیا و کشته شدن جمعی از مسافران این اتوبوس اظهارداشت: محصولات تولیدی شرکت عقاب افشان بر اساس برآیند کیفیت و با دریافت تأییدیه گواهی نوع خودرو، تولید و عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: در عرضه محصولات اسکانیا در ایران، سازمان استاندارد، شرکت بازرسی کیفیت و پلیس نقش دارند و این اتوبوس با نظارت پلیس شماره‌گذاری و عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه عمر اتوبوس اسکانیای تصادف کرده در محور تهران قم، حدود 3 سال بوده است، افزود: این اتوبوس در سال 89 به خریدار تحویل داده شده است.

بر اساس این گزارش خودروهای سنگین اسکانیا تحت لیسانس شرکت سوئدی اسکانیا در ایران تولید می‌شود.

* کارشناسان خدمات پس از فروش به راننده هشدار داده بودند
اکبری‌راد ادامه داد: راننده این اتوبوس قبل از حادثه، در مرکز خدمات شرکت عقاب‌افشان حضور داشته و کارشناسان این شرکت هشدار داده بودند که لاستیک‌های اتوبوس دارای مشکل است و نباید با آن تردد شود، اما راننده گفته بود که بعداً این مشکل را برطرف خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اتوبوس اسکانیا دارای 5 نوع سیستم ایمنی ترمز است و اگر راننده به خوبی بتواند از آن استفاده کند و سرعت بالا نداشته باشد، این خودرو به راحتی کنترل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عقاب افشان ادامه داد: به نظر من راننده اتوبوس اسکانیا خواب‌آلود بوده و به همین دلیل نتوانسته خودرو را کنترل کند.

وی با بیان اینکه راننده اتوبوس اسکانیا برای دریافت خدمات فنی به نمایندگی خدمات شرکت عقاب افشان مراجعه کرده بود، گفت: این اتوبوس با عمر 3 سال، حدود یک میلیون کیلومتر تردد داشته است.

* برق‌رسانی اتوبوس، منطبق با استانداردهای جهانی بوده است
وی در مورد بحث‌های مطرح شده مبنی بر نقص سیستم برق‌رسانی اسکانیا نیز گفت: اتوبوس اسکانیا منطبق با استانداردهای جهانی تولید می‌شود و در تولید این خودرو حتی به استانداردهای کارخانه‌ای نیز اکتفا نمی‌کنیم.

وی تأکید کرد: ما آمادگی داریم بحث‌های مربوط به حادثه آتش‌سوزی اتوبوس اسکانیا را به صورت کارشناسی پیش بریم و در این مورد با توجه به تولید این محصول منطبق با استانداردهای اروپایی، پاسخگوی تمام مسائل خواهیم بود.

اکبری راد با تأکید بر اینکه جانمایی سیستم برق‌رسانی و سیستم سوخت اتوبوس اسکانیا استاندارد بوده است، گفت: سرعت بالای اتوبوس باعث شده تا راننده نتواند آن را کنترل کند، در نتیجه اتوبوس به لاین مقابل منتقل شده و پس از آن، دچار آتش‌سوزی شده است.

* لاستیک اسکانیا دو سال عمر می‌کند، اتوبوس 3 ساله بوده است
وی ادامه داد: به گفته یکی از شاهدان عینی حادثه اسکانیا، این اتوبوس پس از عبور از گاردریل‌ها، با تیر چراغ برق برخورد کرده که این مسئله باعث آتش‌سوزی شده است.

وی افزود: اتوبوس اسکانیا حدود 10 سال است که در بازار عرضه می‌شود و برای این کار از وزارت صنعت،‌شرکت بازرسی کیفیت، سازمان استاندارد و پلیس مجوز گرفته‌ایم.

مدیر عامل شرکت عقاب افشان با تأکید بر لزوم تقویت سیستم نظارتی بر تولید و عرضه خودروها، اظهارداشت: لاستیک‌های اتوبوس اسکانیا از فرانسه خریداری می‌شوند که حدود 2 سال عمر می‌کنند، لاستیک‌های اتوبوس حادثه دیده قاعدتاً لاستیک‌های اصلی خودرو نبوده و تعویض شده‌اند./فارس

 


ویدیو مرتبط :
تصادف وحشتناکه راننده خواب آلود اتوبوس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راننده «خواب‌آلود» اتوبوس را واژگون کرد



صبح امروز یک دستگاه اتوبوس در محور شیراز به کازرون در استان فارس با ۴۳ سرنشین واژگون شد.

سرهنگ محمد حسین حمیدی با اشاره به وقوع سانحه صبح امروز یک دستگاه اتوبوس ولوو در یکی از محورهای مواصلاتی استان فارس، در تشریح جزئیات این حادثه اظهار کرد: حوالی ساعت ٦ بامداد امروز (2 فروردین) در کیلومتر ٣محور شیراز - کازرون یک دستگاه اتوبوس ولوو که از کرمان حرکت کرده بود با ٤٣ سرنشین واژگون شد.

رئیس پلیس راه راهور ناجا افزود: در این حادثه ٥ نفر مجروح شدند.

حمیدی تاکید کرد: بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد خستگی و خواب آلودگی راننده، علت این حادثه بوده است.

 

اخبار حوادث - راهور 120