اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توافق هسته ای با قیمت مسکن چه خواهد گرد/بررسی وضعیت قیمت مسکن در شرایط توافق یا عدم توافق



اخبار,اخباراقتصادی,قیمت مسکن

این روزها همه از نتیجه مذاکرات و تاثیر آن بر بازارهای مختلف صحبت می‌کنند، بازار مسکن نیز یکی از مهم‌ترین بازارهاست که ایجاد تغییر در آن، تاثیر زیادی بر زندگی مردم می‌گذارد، در این خصوص چند مشاور املاک در سطح شهر تهران،‌ نظرات خود را بیان کرده‌اند.

یکی از مشاوران املاک در یکی از مناطق جنوبی تهران در رابطه با تاثیر مذاکرات بر بازار مسکن گفت: اگر توافقات هسته‌ای با موفقیت انجام شود، ارزش پول ایران بالا می‌رود و در این صورت قیمت مسکن نیز کاهش پیدا می‌کند.

یکی دیگر از مشاوران املاک در شرق تهران گفت: به طور یقین بازار مسکن بعد از توافقات هسته‌ای رونق می‌گیرد، به این دلیل که کسانی که منتظر نتیجه مذاکرات بودند، خرید و فروش ملک خود را انجام می‌دهند و این موضوع به مثبت یا منفی بودن توافقات هیچ ربطی ندارد، چون افرادی که قصد خرید مسکن داشتند به امید ارزان‌تر شدن و کسانی که قصد فروش مسکن خود را دارند به امید گران‌تر شدن تا این لحظه این کار را انجام ندادند و بعد از نتیجه مذاکرات، دیگر خیال‌شان از قیمت مسکن راحت می‌شود و ممکن است از نتیجه توافقات خوشحال یا ناراحت باشند.

مشاور املاک دیگری در یکی از مناطق شمالی تهران بیان کرد: مذاکرات نمی‌تواند بر بازار مسکن تاثیری بگذارد، چون این مذاکرات تنها دست مسوولان را باز می‌گذارد تا هر کاری دل‌شان می‌خواهد انجام دهند، یعنی می‌توانند در یک لحظه بگویند بنزین لیتری سه هزار تومان و در یک لحظه لیتری 500 تومان است، اما بازار مسکن تنها به ثبات قیمت نیاز دارد و کاهش یا افزایش قیمت در آن به هیچ درد  نمی‌خورد، چرا که شاید در ابتدا قیمت تغییر کند، اما اگر بعد از آن ثابت نماند فایده‌ای ندارد.

یکی دیگر از مشاوران املاک نیز گفت: اگر نتیجه مذاکرات مثبت باشد، مطمئناً برای تمامی بازارها به خصوص بازار مسکن اتفاقات خوبی رقم می‌خورد، اما اگر نتیجه منفی باشد، اوضاع از چیزی که در این ایام دیده‌ایم بدتر خواهد شد.

 اخبار اقتصادی  -  اقتصاد نیوز


ویدیو مرتبط :
توافق هسته ای توافق ترکمنچای بود یا توافق قرن؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت‌ مسکن 2هفته بعد از توافق هسته‌ای



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت مسکن

با گذشت دو هفته از توافق میان ایران و گروه 1+5 چه تغییری در بازار مسکن ایجاد شده است؟ برخی از مشاوران املاک در این باره نظرات خود را بیان کرده‌اند.

با توافق میان ایران و گروه 1+5، همه به دنبال شنیدن تغییر و تحول در قیمت‌ها هستند، بازار مسکن نیز از جمله بازارهایی است که در زندگی مردم موثر است و هر گونه اتفاق در آن باعث ایجاد تغییر در زندگی مردم می‌شود، از این رو چند مشاور املاک در شمال تهران نظر خود را در مورد بازار مسکن دو هفته بعد از توافق ایران و گروه 1+5 بیان کردند.

به گزارش اقتصادنیوز یکی از مشاوران املاک در محله زعفرانیه عنوان کرد: قیمت‌ها با گذشت دو هفته از توافق تغییر چندانی نکرده و تنها تغییری که در بازار مسکن در این مدت کوتاه ایجاد شده، افزایش تقاضا برای خرید و فروش است.

یکی دیگر از مشاوران املاک در محله جردن به اقتصادنیوز گفت: قیمت‌ آپارتمان نوساز در این منطقه از متری 9 تا 15 میلیون تومان است و این قیمت‌ها بعد از توافق هیچ تغییری نکرده و بازار مسکن نیز همچنان در رکود است.

او افزود: چون این آپارتمان‌ها در یکی دو سال گذشته ساخته شده‌اند با این قیمت به فروش می‌رسند و اگر همین آپارتمان‌ها امسال ساخته شده بودند، شاید متری 9 میلیون تومان برای خود صاحب ملک تمام می‌شد و هیچ وقت آپارتمان نوساز متری 9 میلیون تومان در این محله نداشتیم.

مشاور املاکی در محله الهیه بیان کرد: با گذشت دو هفته از توافقات، با اینکه کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد، اما قیمت آپارتمان کمی کاهش یافته است.

مشاور املاک دیگری در محله شهران به اقتصادنیوز گفت: نه تنها قیمت‌ها، بلکه بازار مسکن نیز بعد از توافق هیچ‌گونه تغییری نکرده و همچنان بازار مسکن راکد است.

یکی دیگر از مشاوران املاک در محله تهرانپارس بیان کرد: نه تنها قیمت‌ها تغییری نکرده است، بلکه وضعیت بازار از قبل نیز خراب‌تر شده و گویا همه خریداران منتظر هستند تا تغییری اساسی در قیمت‌ها ایجاد شود، بعد ملک مورد نظر خود را خریداری کنند.

به گزارش اقتصادنیوز، بسیاری دیگر از مشاوران املاک در محله‌های مختلف تهران بیان کردند که تا چندین ماه دیگر نمی‌توان در رابطه با تاثیر مذاکرات بر روی بازار مسکن صحبت کرد و تا آن زمان تغییری در قیمت‌ها ایجاد نمی‌شود.
 
 اخبارا قتصادی  -   اقتصادنیوز