اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تهران به آپارتمان تک‌نفره احتیاج دارد



اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار مسکن

 

اخبار اقتصادی - تهران به آپارتمان تک‌نفره احتیاج دارد

رشد روز افزون نیاز تازه‌ای که هم اکنون بازار مسکن در نتیجه افزایش خانوارهای تک نفره در پایتخت و سایر کلان‌شهرها با آن مواجه شده، مورد توجه مسوولان مسکن در وزارت راه‌‌ و شهرسازی قرار گرفت.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران در این باره گفت: نگرانی تازه‌‌ای که در حوزه مسکن هم اکنون موردتوجه مسوولان قرار گرفته، افزایش تعداد خانوارهای تک نفره در کلان‌شهرها به ویژه در پایتخت است که به این منظور لازم است برنامه ویژه‌ای در قالب طرح‌های حمایتی و اجتماعی مسکن، از سوی دولت برای رفع این نگرانی طراحی و اجرا شود. فریبرز واحدی در نشست دیروز خود با خبرنگاران گفت: هم اکنون 1/7 درصد از خانوارهای کل کشور، تک‌نفره هستند و نیاز به واحدهای مسکونی کوچک متراژ دارند که با توجه به افزایش تدریجی جمعیت خانوارهای کوچک لازم است بخشی از برنامه‌های تامین مسکن به سمت طراحی واحدهای کوچک متراژ هدایت شود.

وی تصریح کرد: این میزان در شهر تهران 19/9 درصد است که این امر نشانگر تغییر مدل سکونتی در کشور و نیاز به طراحی مدل‌های جدید در برنامه‌ریزی‌های مرتبط با این بخش است. وی تاکید کرد: در صورتی که دولت در این باره چاره‌اندیشی نکند به طور قطع در سال‌های آتی با مشکلات جدی در این زمینه مواجه خواهیم شد. مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران، همچنین با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی است تا پایان سال 93 جهش قیمت مسکن نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت مسکن بیش از حد تورم عمومی نخواهد بود. واحدی همچنین با تاکید بر ضرورت توقف ساخت‌و‌ساز در شهرهای اطراف تهران و همچنین کنترل نرخ جمعیت پذیری متناسب با افق جمعیتی درپایتخت، تصریح کرد: بازنگری در حریم شهر تهران به منظور توقف بارگذاری‌های جدید جمعیتی، در دستور کار جدی دولت قرار دارد.

 معضل شهر فروشی در تهران
وی افزود: تا زمانی که نظام مالی شهرداری برمبنای فروش تراکم و عوارض صدور پروانه ساخت اداره می‌شود معضل شهر فروشی همچنان در پایتخت وجود دارد. واحدی تاکید کرد: رویکرد ما در وزارت راه و شهرسازی این بوده که به شدت با موضوع تغییر کاربری‌ها و تخریب باغات مقابله کنیم و در حال حاضر تعامل خوبی با شهرداری و شورای شهر در این زمینه در حال انجام است. وی اعلام کرد: در این راستا دولت در تلاش است لایحه‌ای تحت عنوان «لایحه نظام مالی پایدار برای شهرداری‌های کشور» تهیه و برای تصویب به مجلس ارسال کند تا از این طریق زمینه تراکم فروشی در شهرها از بین برود.
اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
تک چرخ 5 نفره در اتوبان تهران-قم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حداقل و حداكثر قیمت آپارتمان‌های مسكونی در تهران



 

 

 

حداقل و حداكثر قیمت آپارتمان‌های مسكونی در تهران

 

این روزها در حالی‌كه برخی از متقاضیان خرید مسكن تصور می‌كنند قیمت ملك افزایش پیدا كرده، اما شواهد در بازار از عدم تغییر سطح عمومی قیمت مسكن حكایت دارد.

برخی از افرادی كه پیش از اجرای قانون هدفمند‌شدن یارانه‌ها به دنبال ملك بودند اكنون گمان می‌كنند كه با واقعی‌شدن قیمت برخی كالاها و حذف یارانه‌ از آنها، قیمت ملك نیز باید افزایش پیدا كند در حالی‌كه تحلیل‌های اقتصادی كارشناسان مطرح در حوزه اقتصاد مسكن عكس انتظار خریداران را مطرح می‌كند به این معنی كه در شرایط كنونی حتی انتظار كاهش قیمت ملك وجود دارد و در بدترین حالت قیمت مسكن باید در میان‌مدت ثابت باقی بماند.

ثبات قیمت مسكن خود به معنی كاهش ارزش ملك است. به گزارش دنیای‌اقتصاد، در شرایط كنونی آنچه می‌تواند خریداران مسكن را برای خرید مناسب كمك كند اطلاع از دامنه طبیعی قیمت مسكن در محله‌های مختلف است به این معنی كه اگر خریدار حداقل و حداكثر قیمت مسكن در محله‌ای كه در آن به دنبال ملك است را بداند به راحتی می‌تواند نسبت به پیشنهادهای كاذب و قیمت‌های حبابی واكنش نشان دهد و از خرید املاكی با چنین قیمت‌هایی خودداری كند.

همچنین نكته مهم دیگری كه باید همه خریداران مسكن بدانند این است كه قیمت ملك، نرخی توافقی است كه باید بین خریدار و فروشنده به اشتراك نظر گذاشته شود. بسیاری از فروشنده‌ها نیز به این موضوع آگاهی دارند و حتی اغلب آنها درزمان تعیین قیمت، نرخ را به گونه‌ای معین می‌كنند كه امكان چانه‌زنی و تخفیف در آن وجود داشته باشد.

بنابراین برای خرید مسكن در این روزها كاملا با تامل و تحقیق فراوان باید اقدام كرد و تا حد امكان از فروشنده تخفیف گرفت. گزارش خبرنگار دنیای‌اقتصاد از اوضاع كنونی بازار مسكن حاكی است متوسط قیمت مسكن همچنان در سطح یك میلیون و 500 هزار تا یك میلیون و 700 هزار تومان قرار دارد و تغییر صعودی خاصی در قیمت‌ها اتفاق نیفتاده است.

این در حالی است كه برخی از واسطه‌های فروش سعی می‌كنند از افزایش قیمت مسكن سخن بگویند كه البته چنین حرف‌هایی به این زودی‌ها در بازار مسكن اثر نخواهد كرد...../تحلیل:عصرایران

حداقل و حداكثر قیمت آپارتمان‌های مسكونی در تهران