اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تمدید تحریم ها علیه ایران همراه با تمدید وضعیت اضطراری ملی در آمریکا !



اخبار,فعالیت های هسته ای ایران,غنی سازی اورانیوم

تمدید تحریم ها علیه ایران همراه با تمدید وضعیت اضطراری ملی در آمریکا !

رئیس جمهوری آمریکا در توجیه صدور این فرمان گفته است که بحران فیمابین آمریکا و ایران که ناشی از اقدامات و سیاست های ایران است، هنوز حل و فصل نگردیده و کماکان ادامه دارد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا طی فرمانی "وضعیت اضطراری ملی" در ارتباط با ایران را تمدید کرد. با صدوراین فرمان، تحریم های وضع شده علیه جمهوری اسلامی ایران نیز تداوم خواهد یافت.

به گزارش انتخاب ؛  این فرمان در حالی صادر میگردد، که جیمز کلپر، مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا در گزارش دیروز خود به کنگره آمریکا اعلام کرد که ایران نمی تواند به طور مخفیانه و به اندازه کافی اورانیوم غنی شده با درصد خلوص بالا برای ساختن سلاح اتمی تولید کند، بدون آنکه این اقدامش آشکار نگردد.

به موجب این فرمان که در دفتر اسناد ملی آمریکا ثبت و به کنگره آمریکا گزارش میگردد، "وضعیت اضطراری ملی" در ارتباط با ایران از زمان انقضای آن در 15 مارس 2013 برای یک سال دیگر تمدید میگردد.

رئیس جمهوری آمریکا در توجیه صدور این فرمان گفته است که بحران فیمابین آمریکا و ایران که ناشی از اقدامات و سیاست های ایران است، هنوز حل و فصل نگردیده و کماکان ادامه دارد.

باراک اوباما، در این فرمان، اقدامات و سیاست های حکومت جمهوری اسلامی را در تقابل با منافع آمریکا در منطقه دانسته و ادامه این سیاست ها از سوی ایران را تهدیدی غیر متداول و فوق العاده برای امنیت ملی آمریکا، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا توصیف کرده است!

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه این فرمان و با ملاحظه موارد یاد شده نوشته که ضرورت دارد ضمن تمدید "وضعیت اضطراری ملی" در ارتباط با ایران، تحریم های وضع شده علیه ایران برای مقابله با این تهدید ها، کماکان تداوم یابد.

فرمان تمدید "وضعیت اضطراری ملی" در ارتباط با ایران در حالی صادر گردید که جیمز کلپر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارش سالانه خود به کنگره آمریکا در باره تهدیدهای جهانی که میتواند برای امنیت آمریکا چالش ساز باشد، دیروزاعلام کرد هرچند ایران در زمینه برنامه های هسته اش به پیشرفت های قابل ملاحظه ای رسیده است، اما بر اساس بر آورد سازمان های اطلاعاتی آمریکا، ایران نمیتواند، بدون آنکه فعالیت هایش فاش گردد، اقدام به غنی سازی اورانیوم با غنای بالا برای استفاده نظامی نماید./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
تمدید تعلیق تحریم های برجامی و وضع تحریم های جدید علیه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما وضعیت اضطراری آمریکا در قبال ایران را تمدید کرد



تمدید وضعیت اضطراری آمریکا در قبال ایران

 اوباما وضعیت اضطراری آمریکا در قبال ایران را تمدید کرد

رسانه های غربی گزارش دادندکه باراک اوباما وضعیت اضطراری آمریکا در قبال ایران که سی و چهار سال پیش به دنبال تسخیر سفارتخانه این کشور در ایران وضع شده بود، برای یک سال دیگر تمدید کرد.

در نوامبر سال 1979 جیمی کارتر رییس جمهوری وقت آمریکا برای اولین بار این وضعیت اضطراری را وضع کرد.

پایگاه اینترنتی بی.بی.سی فارسی گزارش داد: در آن سال، عده ای از انقلابیون ملقب به دانشجویان پیرو خط امام، به تصرف ساختمان سفارت آمریکا در ایران پرداخته و دیپلمات های آمریکایی را به گروگان گرفتند.

از آن سال تا کنون، آمریکا هر سال وضعیت اضطراری را تمدید کرده که روابط تجاری عادی میان دو کشور را غیر ممکن می سازد.

امسال هم باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در ابلاغیه ای وضعیت اضطراری را تمدید کرده است.

در نامه ای که اوباما به کنگره آمریکا نوشته، تاکید شده که برای برداشتن وضعیت اضطراری علیه یک کشور، بنا به قوانین ایالات متحده باید تا 90 روز مانده به سالگرد صدور فرمان وضعیت اضطراری این موضوع به اطلاع کنگره برسد.

اوباما در نامه خود نوشته که هنوز روابط با ایران به حال عادی بازنگشته و دو کشور همچنان در حال اجرای معاهده ای هستند که در 19 ژانویه 1981 وضع کردند.

این، اشاره ای به قرارداد الجزایر است که بر اساس آن، ایران کارکنان سفارت آمریکا را آزاد کرد.

به دنبال گروگانگیری در سفارتخانه آمریکا در ایران، روابط دو کشور قطع شد، اگرچه امسال، در حاشیه یکی از نشست های ایران و گروه 5+1 در نیویورک، وزرای خارجه آمریکا و ایران دیدار کردند.

ایران، از زمان روی کار آمدن رییس جمهوری جدید این کشور حسن روحانی، سیاست تعامل با گروه 5+1 را در پیش گرفته است.

این گروه متشکل از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان است که بر سر ماهیت برنامه هسته ای ایران با این کشور در حال مذاکره هستند.

باراک اوباما گفته میزان بی اعتمادی دو کشور چنان زیاد است که دو کشور نمی توانند به سرعت روابط عادی را از سر بگیرند.

/ایرنا