اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تماس اضطراری برای موتورهای BMW


این سیستم برای مکان‌یابی موتورسیکلت‌های بی‌ام‌و از GPS استفاده می‌کند. برای آغاز کمک‌های اولیه هم اول با مراکز فوریت‌های اضطراری بی‌ام‌و تماس می‌گیرد.

مجله دیجی کالا - حدیث جانی: مدتی است که تکنولوژی سیستم تماس اضطراری برای ماشین‌ها توسعه یافته است. سرویس‌هایی مثل OnStar، در صورت تشخیص بروز تصادف، به طور خودکار برای خبر کردن کمک شماره‌گیری می‌کنند. حالا شرکت بی‌ام‌و (BMW) می‌خواهد چنین ایمنی و امنیتی به موتورسواران عرضه کند. این خودروساز بزرگ اعلام کرده سیستم تماس اضطراری هوشمند (Intelligent Emergency Call system) بیش از 15 سال است که در اروپا و توسط ماشین‌های این شرکت ارائه می‌شود. این شرکت قصد دارد از سال 2017 سیستم را به صاحبان موتورسیکلت‌های بی‌ام‌و در اروپا عرضه کند.

سیستم تماس اضطراری برای موتورهای BMW

این سیستم برای مکان‌یابی موتورسیکلت‌های بی‌ام‌و از GPS استفاده می‌کند. برای آغاز کمک‌های اولیه هم اول با مراکز فوریت‌های اضطراری بی‌ام‌و تماس می‌گیرد. اگر سنسور در سرعت بالا، ضربه‌ای تشخیص دهد، به طور خودکار با این مراکز تماس گرفته می‌شود. این تماس از طریق بلندگو و میکروفون‌هایی که در دسته‌های موتوسیکلت نصب شده، با راننده ارتباط برقرار می‌کند. اگر برخورد یا تکان آهسته‌تر باشد، سیستم پس از 25 ثانیه، فعال می‌شود تا اگر راننده نیازی به کمک نداشت بتواند تماس را لغو کند. این سیستم قابلیت دارد به صورت دستی و با فشردن یک دکمه فعال‌ شود. بی‌ام‌و این امکان را به موتور داده تا در صورت مشاهده‌ی تصادف در جاده راننده بتواند برای وسایل نقلیه‌ی دیگر نیز درخواست کمک کند.

سیستم تماس اضطراری برای موتورهای BMW

شرکت بی‌ام‌و اشاره می‌کند طبق گزارش اخیر اتحادیه‌ی اروپا (EU)، سیستم تماس اضطراری از این قبیل، خدمات را 40 تا 50 درصد زودتر به صحنه‌های تصادف می‌رسانند و در نتیجه جان افراد بیشتری را نجات می‌دهند. (اتحادیه‌ی اروپا قصد دارد از سال 2018 این سیستم eCall (تماس خودکار) را برای ماشین‌ها اجباری کند؛ اگرچه موتورسیکلت‌ها شامل این الزام نمی‌شوند.) با این وجود، هنوز مشخص نیست این سیستم برای مشتریان آمریکایی هم ارائه می‌‌شود یا خیر. به نظر نمی‌رسد هیچ‌یک از تولیدکنندگان عمده‌ی دیگر موتورسیکلت قصد ارائه‌ی سرویس مشابه به این را داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
دانلود کامل انیمیشن اودبودز (Oddbods) - تماس اضطراری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست آمریكا برای راه اندازی "خط تماس اضطراری" با مقامات ایران



 

 

روزهای بد صنعت فرش ایران در امارات

مقامات نظامی آمریكا نگران برخورد احتمالی نیروی دریایی این كشور با ناوگان دریایی ایران در خلیج فارس هستند.

 

به گزارش عصر ایران روزنامه محافظه كار وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی در این باره می نویسد: مقامات نظامی آمریكا از قایق های تندروی ایرانی كه مجهز به سامانه های پرتاب موشك هستند نگران هستند و از این رو در تلاشند تا برای جلوگیری از برخورد های احتمالی نظامی میان ناوگان دریایی دو كشور در خلیج فارس یك "خط مستقیم تماس بحران" با مقامات ایرانی برقرار كنند.

بر اساس این گزارش در ماه های گذشته یك ناو شكن انگلیسی در خلیج فارس در پی نزدیكی بیش از حد چند قایق توپدار ایرانی متعلق به سپاه پاسداران به این ناو شكن، اقدام به شلیك هشدار به سمت قایق های ایرانی كرد و آمریكا نگران است در صورت تكرار این گونه اقدام ها از سوی ناوگان ایران در منطقه خلیج فارس یك جنگ دریایی بین دو كشور صورت پذیرد.

در مصاحبه چند وقت پیش سایت عصر ایران با دكتر هوشنگ امیر احمدی (12 تیر 1390) نیز وی درباره درخواست ژنرال جیمز ماتیس فرمانده سنتكام برای امضای یك موافقتنامه نظامی با ایران برای جلوگیری از برخوردهای احتمالی دو كشور مطالبی بیان كرده بود..../عصر ایران