اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تله«181» در کمین لاریجانی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در شرایطی که اصولگرایان در مجلس دهم در اقلیت هستند اما رسانه های این جریان با توهم پیروزی مدعی شده اند که فراکسیون متبوع مورد نظرشان 181 عضو خواهد داشت و برهمین اساس رییس مجلس فعلی می تواند در مجلس بعدی نیز رییس باقی بماند

سکانس اول؛ قبل از انتخابات مجلس دهم

لاریجانی بی بصیرت!
22 بهمن سال 91. همه چیز غیرمنتظره تمام شد. یعنی ناتمام ماند... چاشنی استقبال از سخنرانی علی لاریجانی، پرتاب مهر وکفش و دشنام علیه او بود. آن روز نگذاشتند لاریجانی حتی ابراز عقیده کند. از آن بالا به پایین کشیدنش. به او می‌گفتند بی بصیرت، به او می‌گفتند مصالحه کار، به او می‌گفتند طرد شده از خیمه اصولگرایی....

لاریجانی قانون شکن!
سال 92 و انتخابات ریاست جمهوری که رسید حل و فصل یک موضوع نه تنها در ایران بلکه در کل جهان، سرفصل اخبار قرار گرفت. خوب یا بد! برجام و توافق هسته ای همه موضوعات دیگر کشور را تحت الشعاع قرار داد. طبیعی بود که سر و کار متن آن توافق باید به مجلس هم می افتاد تا اینکه 20 مهر 94 فرا رسید همان روزی که کلیات برجام در مجلس تصویب شد.


آن روز اصولگرایان و رسانه هایشان علی لاریجانی را به صلابه کشیدند! از گریه ها و فریادهای برخی نمایندگان جناح راست و اینکه می گفتند لاریجانی قانون شکن مجلس است بگیریم تا حرف های " الیاس نادران که به کنایه و خشم گفت:" هنوز لاریجانی را نشناختید!". فردای بیستم مهر 94 روزنامه‌های محافظه‌کار هم اقدام علی لاریجانی را نقض قانون دانستند و به طعنه می‌گفتند لاریجانی بزرگترین پرونده سیاست خارجه ایران را در 15دقیقه بسته است.

لاریجانی نفوذی!
هرچه به ایام انتخابات اسفند نزدیکتر می شدیم سرخوردگی دو طرف نسبت به یکدیگر علنی‌تر و عیان‌تر می‌شد. بخصوص زمانیکه در بحبوحه تلاش اصولگرایان برای وحدت، علی لاریجانی به نشانه اعتراض جدی به آنها خبر از تشکیل گروه 4 متشکل از خودش، علی اکبر ولایتی، آیت الله مقتدایی و ناطق نوری داد.

موضوعی که فی الواقع پاتکی به اصولگرایانی بود که دل خوش به تشکیلات سنتی و رهبران معنوی شان آیت‌اله موحدی کرمانی، آیت اله یزدی و آیت‌اله مصباح بودند. خبر تشکیل گروه 4 از سوی لاریجانی در اوایل آذرماه سال گذشته به قدری دل برخی از اصولگرایان را آتش زد که آنها را به واکنش واداشت. درست مثل وقتی که حسین فدایی، دبیر کل جمعیت ایثارگران یکی از رفتارهای نفوذ برای تحقق اهداف نظام سلطه را اختلاف‌افکنی در درون جبهه اصولگرایی دانست و اظهار داشت: «راهبرد ما وحدت حداکثری است که بیشتر از 2سال در حال تلاشیم تا مانع از تصمیم نظام سلطه شده و به وحدت حداکثری برسیم. اینکه برخی بگویند می‌توانیم مستقل از بقیه اصولگرایان در صحنه سیاسی حضور پیدا کنیم، تحلیل غلطی است که آن را تولید شده شبکه‌های نفوذی می‌دانیم. "


فقط کم مانده بود که اصولگرایان، لاریجانی را نفوذی قلمداد کنند! که کردند.

لاریجانی رقیب!
سوم دی ماه 94 علی لاریجانی آب پاکی را روی دست همه آنها (اصولگرایان) ریخت زمانی که برای کاندیداتوری‌اش نامنویسی کرد و گفت "من مستقل هستم... " این جمله به معنای آن بود که: حسرت ائتلاف را بردلتان (دل اصولگرایان) گذاشتم.


و البته این حرکتش هم بی پاسخ نماند و همان موقع شخصیت های جناح راست به او واکنش نشان دادند. علی لاریجانی در انتخابات هفتم اسفند هرگز جامه اصولگرایی نپوشید بلکه بالعکس، همه رقیبانش اصولگرا بودند و هوادارانش اصلاح طلب و حامیان لیست امید و حقیقتا اصلاح طلبان در این چند ساله تمام قد از او دفاع کردند.

سکانس دوم؛بعد از انتخابات مجلس دهم


لاریجانی عزیز!!
اما درست بعد از انتخابات هفتم اسفند بود که با روی کار آمدن عارف و درماندگی اصولگرایان و شکستشان، انگار همه آنها به یک آلزایمر عمومی روی آوردند و تصمیم گرفتند تا به جای آنکه همچنان لاریجانی را دشمن خود بدانند و علیه او سخن روا دارند از در تغییر استراتژی 180درجه‌ای بربیایند.

محافظه کاران، اکنون یکبار گروه تصمیم گیرنده 7 نفره اصولگرایان را برای جذب لاریجانی در جبهه خودشان، علم می‌کنند و یکبار هم همان روزنامه‌ها و رسانه‌هایی که تا همین چند ماه پیش هیچ چیزی از حمله و هجمه به لاریجانی کم نگذاشتند!


و حالا او آن قدر برایشان عزیز شده است که به یکباره به فکر صله رحم سیاسی با علی لاریجانی افتاده‌اند و درصدد تکمیل پازل نقشه‌هایشان داد و غوغای این را به راه انداخته اند که اگر علی لاریجانی رییس شد؛ یعنی اصولگرایان به او رای داده‌اند! یعنی آنها پیروز شده‌اند! یعنی آنها رییس پارلمان را انتخاب کرده‌اند!

در همین راستا و در جدیدترین سناریوی اصولگرایان این عده همایشی را به نام " ائتلاف فراگیر " به راه انداخته اند تا بلکه با حربه حضور لاریجانی در آن همایش اینگونه القا کنند که اصولگرایان و مستقلین به یک توافق جامع برسر ریاست وی (لاریجانی) در مجلس آتی دست یافته‌اند. (منظورمان همان همایش دو روز پیش است).

جای تعجب اینجاست که همان چهره های مکدری که تا چندی پیش چشم‌شان به لاریجانی می افتاد روی برمی‌گرداندند و چه بسا ترشرویی‌شان گل می‌کرد و بر او می‌تاختند و وی را اسباب دست دولت و فریب خورده اصلاح طلبان توصیف می‌کردند، امروز با آب و تاب از این همایش یاد می‌کنند و بر روی آمار توهمی! حضور 181 نفر از منتخبین مجلس دهم در این نشست مانور می‌دهند و... حالا آنها تبدیل شده‌اند به دایه‌های مهربانتر از مادر که سنگ علی لاریجانی را به سینه می‌زنند همان لاریجانی ای که تا چندی پیش از این، نفوذی بی بصیرت، قانون شکن و رقیب صدایش می‌زدند!

سخنی با علی لاریجانی
البته نباید آن قدرها هم از اینگونه اعمال اصولگرایان یکه خورد چون این عده ید طولایی در پاک کردن صورت مسئله و فراموش کردن اشتباهاتی که همواره مرتکب می‌شوند دارند برای همین روی صحبتمان اینبار نه اصولگرایان، بلکه علی لاریجانی شخصیت معقول مجلس نهم است؛

1.آقای لاریجانی! شما خود نیک آگاهید که در طی این لااقل سه سال، آنهایی که پشتتان را خالی کردند و چه‌بسا علیه‌تان هجمه روا داشتند اصلاح طلبان نیستند، بلکه همان‌هایی هستند که دو روز پیش برایشان سخنرانی کرده‌اید. اگر اصولگرایان از یاد برده اند که در این چند سال بر شما چه کرده‌اند، خواهشا شما به این فراموشی دچار نشوید که داشتن فراموشی سیاسی حتی مصلحتی هرگز برازنده شما نیست.

2.برخلاف قبل از انتخابات هفتم اسفند که جناح راست، شما را هرگز برنمی تابید و مرتد اصولگرایی می‌دانست، بعداز انتخابات زیرکانه درصدد پهن کردن دام های متعددی برایتان بوده است که خداراشکر تا به اینجا درآن دامها گرفتار نشده اید. ولی اکنون این جناح با برگزاری همایشی که آن را به خیال خام خود " ائتلاف فراگیر" معرفی می‌کند با دادن آمارهای دروغینی «چون تشکیل فراکسیونی 181 نفره درمجلس!که همگی به ریاست شما رای خواهند داد!» سعی در فریفتن تان دارد.اما بسیار زیرک تر از آنی هستید که لیست امید و یاران دولت را ازیاد ببرید و به این سادگی‌ها در تله ی محافظه کاران بیفتید.

3.آنچه که در باره همایش اخیر تحت " نشست فراکسیون فراگیر مجلس دهم " جالب توجه است حذف عنوان اصولگرایی در انتهای این ائتلاف است! اصولگرایان آگاه هستند که حتی نمی توانند از واژه "ائتلاف فراگیر اصولگرایان "نام ببرند. چرا که عده آنها در مجلس دهم به قدری نسبت به گذشته اندک است که از هم اکنون به فکر یارگیری و جذب کاندیداهای مستقلی چون شما در جمع خود افتاده اند و برای همین حتی از افزودن کلمه اصولگرا به انتهای کلمه ائتلاف، واهمه دارند تا مبادا مستقلین به آنها نپیوندند... و این نماد بارزی است از عدم روراستی آنها با شما. به راستی آیا تصور می کنید که می توان روی آرای اصولگرایانی که برای تشکیل اکثریت مجلس، محتاج حضور تمام مستقلین مجلس در جمع خودشان هستند، حساب باز کرد و آمار آن 181 نفر را برای تشکیل فراکسیون واقعی دانست؟

4.از سویی یقین بدانید که اگر بر فرض محال، آمار عددی و حضور 181 نفر در همایش دوروز پیش درست باشد، این عده هرگز زیر یک فراکسیون واحد جای نخواهند‌گرفت. بلکه اختلافات در میان جناح های اصولگرا آن قدر هست که از دل 181 نفر چندین فراکسیون جداگانه در خواهدآمد. از خود شما می پرسیم می توانید بپذیرید که شما و جبهه پایداری‌ها زیر یک بیرق قرار بگیرید؟

5.آقای لاریجانی! اکنون در آزمون سختی قرار گرفته‌اید که باید در آن سره را از ناسره تشخیص دهید، آزمونی که می تواند شما را همچون آنچه در برجام صورت دادید تبدیل به یک قهرمان کند و یا اینکه حتی خوبی‌‌های گذشته تان را نیز به باد فراموشی بسپرد. پس لطفا گول نخورید.

 

اخبار سیاسی - آفتاب یزد

 


ویدیو مرتبط :
ناروتو قسمت 181 - Naruto 181

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تله انتخاباتی برای روحانی و لاریجانی



اخبار,اخبارانتخابات ,انتخابات مجلس


 طرح مباحث شبهه بر انگیز مثل ائتلاف دولت حسن روحانی با علی لاریجانی از سوی تندروهای نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در حالی مطرح می‌شود که دولت صراحتا هرگونه دخالت در انتخابات را رد می‌کند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد طرح ائتلاف میان این دو جریان با اهداف مشخص و با نیت انداختن دولت و البته علی لاریجانی در تله‌ای است که اصول گرایان ناخرسند از هر دو طرف به‌کار انداخته‌اند.

 

موج این جریان‌سازی از سوی تندروها به کانال‌های مجازی نیز رسید و با انتشار شایعه‌ای به نقل از عارف مبنی بر اینکه «روحانی می‌خواهد با لاریجانی ائتلاف کند»، تلاش شد اصلاح‌طلبان را هم در ماجرای این تله گیر بیندازند چرا که آنها معتقدند روحانی عقبه رأی خود را از سبد اصلاح‌طلبی برداشته و با این ترفند می‌خواهند راه او و اصلاح‌طلبان را از هم جدا کنند. اگرچه دفتر عارف در گفت‌وگو با «وقایع اتفاقیه» آن را تکذیب کرد. بنابراین گزارش، حسین طلا، نماینده اصولگرای نزدیک به احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا گفت: «جریان سومی با حمایت لاریجانی و روحانی در حال شکل‌گیری است». طلا با اشاره به برخی اظهارنظرهای چهر‌ه‌های اصلاح‌طلب در مورد دولت گفت: «با این تفاسیر شما خود را جای آقای روحانی بگذارید، آیا حاضر می‌شوید با جریانی که خود می‌گوید می‌خواهم از شما عبور کنم و رقیب انتخاباتی‌تان بوده وحدت کنید؟ آن هم در جریان انتخاب وزرا که نتوانسته سهم بالایی در دولت بگیرد؟من فکر نمی‌کنم این‌گونه باشد، زیرا آقای روحانی به این شکل از اصلاح‌طلبان گریزان است، هرچند که با اصولگرایان هم شاید با مشکل مواجه شود و با آنها وحدتی شکل نگیرد».
در واکنش به این اظهارات، محمد حسین‌مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور در گفت‌وگو با «وقایع‌اتفاقیه» می‌گوید: «کسانی این مسئله را طرح کرده‌اند که در گذشته دولت و در انتخابات بوده‌اند، آنها باید از وزارت  کشور سؤال  کتبی بپرسند. من به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور پاسخ می‌دهم  که دولت هیچ دخالتی در انتخابات ندارد». این اظهارات در حالی بیان می‌شود که مرتضی بانک، از نزدیکان حسن روحانی، در گفت‌وگو با «وقایع اتفاقیه» احتمال تشکیل چنین ائتلافی را رد می‌کند و می‌گوید که دولت مجری انتخابات است و لیستی در انتخابات نمی‌دهد. ما مقابل کسانی که در انتخابات 92 از روحانی حمایت کردند نمی‌ایستیم.
ائتلاف دولت و رهروان را برای لیست انتخاباتی رد می‌کنم
غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با «وقایع اتفاقیه»، تحلیل ارائه شده توسط حسین طلا را تکذیب می‌کند و می‌گوید: «لاریجانی شخصیت مستقلی دارد و به هیچ وجه نمی‌خواهد در قالب رئیس جمهور یا دولت در انتخابات شرکت کند.
برخی چهره‌های اصول گرایی نگران حضور قدرتمند رهروان در انتخابات هستند که این تحلیل‌ها را منتشر می‌کنند. رهروان به صورت مستقل و با قدرت در انتخابات شرکت می‌کند، ما هیچ ائتلافی با دولت برقرار نکرده‌ایم».
ایمن آبادی در ادامه یاد آور شد: «فکر نمی‌کنم دولت حضوری در انتخابات داشته باشد. این تحلیل‌ها که دولت می‌خواهد در انتخابات، با رهروان در یک لیست مستقل شرکت داشته باشد را به طور کامل رد می‌کنم». حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با «وقایع اتفاقیه» می‌گوید: «هرگونه دخالت دولت در انتخابات را رد می‌کنم. من پیشتر این ادعا را رد کرده‌ام و به نظر می‌رسد طرح این شایعات بیشتر سیاسی است». به گفته وی  طبق قانون، دولت مجری انتخابات است و آمادگی کامل دارد تا این امر را به نحو احسن انجام دهد لذا استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در حوزه‌های انتخابیه، می‌بایست از هرگونه رفتاری که شائبه دخالت دولت در امر انتخابات را داشته باشد پرهیز کنند.
کسی حق دخالت در انتخابات را ندارد
حسینعلی امیری قائم‌مقام وزیر کشور، در گفت‌وگو با «وقایع اتفاقیه»، به دو رویداد مهم پیش روی کشور یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات خبرگان رهبری اشاره  می‌کند و می‌گوید: هماهنگی‌های لازم با شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت در استان‌ها صورت گرفته و تمامی بخش داران و فرمانداران حوزه‌های اصلی انتخابات که جمعیتی بالغ بر هزار و ۸۰۰ نفر هستند، در سه ماه گذشته با حضور اعضای ستاد انتخابات کشور در استان‌ها آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

 

دفتر محمدرضا عارف:
دولت تدبیر و امید مظلوم‌ترین دولت بعد از انقلاب است

: روز گذشته خبری مبنی بر «اظهارنظر عجیب عارف علیه روحانى» به‌وسیله جریانی مشکوک در یکی از گروه‌های خبری تلگرامی منتشر شد و در آن خبر به نقل از محمدرضا عارف اهانت‌هایی به رئیس‌جمهوری شده بود. در این خبر تلگرامی آمده است: «آقای روحانی از ترس اصلاح‌طلبان وارد چاه اصول‌گرایان می‌شود و با لاریجانی و امثالهم پیمان می‌بندد. او قصد دارد اصلاح‌طلبان را دور بزند اما باید بداند که همین اصول‌گرایان از وی عبور خواهند کرد.

 

لاریجانی و طیف او دارند زمین بازی را برای روحانی تعریف می‌کنند و اکنون روحانی در زمین آنها بازی می‌کند». در پی انتشار این خبر در برخی شبکه‌های اجتماعی، «وقایع اتفاقیه» تکذیبیه این خبر را از دفتر عارف، رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان دریافت کرد که در ادامه می‌آید. در این تکذیبیه آمده است: «در رابطه با مواضع انتقادی دکتر عارف به رئیس‌جمهوری به اطلاع می‌رساند، انتشار این‌گونه اخبار کذب در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس برای القای اختلاف بین اصلاح‌طلبان و جریان اعتدال است و منابع انتشار چنین اخباری مشخص است که در صورت لزوم شفاف‌سازی خواهد شد. رویه و مشی دکتر عارف حمایت از دولتی است که ایشان آن را مظلوم‌ترین دولت بعد از انقلاب می‌داند». دفتر رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید مظلوم‌ترین دولت بعد از انقلاب است، تأکید کرده‌است: کسانی ‌که مشکلات عظیمی را برای دولت تدبیر و امید به ارث گذاشتند اکنون طلبکار شده‌اند و علیه دولت موضع‌گیری می‌کنند.

 

به گزارش امیدنامه، همچنین محمدرضا عارف در دیدارهای جداگانه با اعضای انجمن علمی علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی و اعضای سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار با بیان اینکه دانشگاهیان یکی از مهم‌ترین گروه‌های مرجع جامعه هستند که می‌توانند الگویی برای همه اقشار باشند، گفت: عده‌ای به‌خاطر منافع جناحی و گروهی نمی‌خواهند دانشگاه و جوانان به عقلانیت برسند و تلاش می‌کنند منویات خود را به دانشگاه تحمیل کنند درحالی‌که دنباله‌روی دانشگاهیان از احزاب و گروها مهم‌ترین آفت دانشگاه است.


وی با بیان اینکه در دانشگاه نباید دنبال انحصار‌طلبی بود، تأکید کرد: هنوز آثار فضای امنیتی که در گذشته بر دانشگاه‌ها تحمیل شده بود شاهد هستیم و البته این معضل را نمی‌شود با درگیری‌های مدیریتی در داخل دانشگاه حل کرد. مطمئنا با دستور و بخش‌نامه نمی‌توان شور و نشاط را به دانشگاه برگرداند بلکه مدیران آموزش عالی باید باور به محیط باز و بانشاط در دانشگاه‌ها داشته باشند.

 معاون سیاسی وزیرکشور:
دولت هیچ دخالتی در انتخابات ندارد

حسین طلا نماینده تهران، در تحلیلی مدعی شده است که روحانی از اصلاح‌طلبان ناامید شده و می‌خواهد دولت را به سمت حمایت از لاریجانی حرکت دهد. آیا دولت و طیف لاریجانی جریان سومی را در انتخابات ارائه می‌دهند؟
مطابق قانون انتخابات، دولت نباید هیچ دخالتی در انتخابات داشته باشد. دولت  یازدهم هم همان‌طور که آقای رئیس جمهوری گفتند مجری قانون انتخابات است. باید دانست که وزارت کشور فقط  انتخابات را اجرا می‌کند و شورای نگهبان هم  بر اجرای آن نظارت دارد.


پس چرا این شایعه وجود دارد که دولت در انتخابات حضور سیاسی دارد؟
ما به عنوان وزارت کشور مر قانون انتخابات را اجرا خواهیم کرد. انتظاری که داوطلبان و مردم در انتخابات از ما دارند عدم دخالت در انتخابات است. احزاب و تشکل‌های سیاسی که مجوز دارند حق دارند آزادانه در انتخابات شرکت کنند.ما ازهمه تشکل‌های مجوزدار حمایت می‌کنیم اما هیچ مقام دولتی و سیاسی حق شرکت در انتخابات را ندارد. در 14 روزی که تبلیغات مجلس خبرگان رهبری و هفت روزی که تبلیغات مجلس شورای اسلامی است، هیچ کارمند دولتی نمی‌تواند با استفاده از امکانات دولتی برای انتخابات تبلیغ کند. هیچ مسئول دولتی حق دخالت در انتخابات ندارد، همه کاندیداها محترم هستند و قابلیت‌هایی دارند اما امکانات دولتی نباید در اختیار این افراد قرارگیرد.


چه تضمینی وجود دارد که دولت، لیست انتخاباتی ندهد؟
امکاناتی که در اختیار دولت، نهادهای نظامی و نهادهای عمومی قرار دارد نباید  له یا علیه کسی استفاده شود. طبق ماده 60 قانون انتخابات کشور، کسانی که مسئولیت نظامی دارند حق دخالت در انتخابات را ندارد. هر کس که بخواهد فعالیت انتخاباتی انجام دهد باید خارج از اداره و ساعات اداری این کار را انجام دهد. با هر مقام دولتی که بخواهد در انتخابات دخالت کند، برخورد‌می‌شود.


اگر کسی معترض شد، چگونه اعتراض‌ها را پاسخ می‌دهید؟ 
من به عنوان رئیس ستاد انتخابات کشور باید از همه حقوق داوطلبان و مردم حمایت کنم، هر کسی نسبت به رفتار دولتمردان اعتراض دارد، می‌تواند به ستاد انتخابات کشور اعتراض کند، ما پاسخ می‌دهیم.  


 اخبار انتخابات  مجلس  - وقایع اتفاقیه