اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلاش های جدید کنگره آمریکا علیه سپاه پاسداران



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

تلاش های جدید کنگره آمریکا علیه سپاه پاسداران

شماری از اعضای کنگره آمریکا تلاش می کنند وزارت خارجه این کشور را برای قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی تحت فشار قرار دهند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در صورت قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در قهرست گروه های تروریستی وزارت خارجه آمریکا، به صورت خودکار محدودیت هایی علیه سپاه، اعضاء و سازمان های نظامی و غیرنظامی زیرمجموعه آن اعمال می شود.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود نوشت: اعضای کمیته امور خارجی در مجلس نمایندگان آمریکا ضمن محکومیت فعالیت های سپاه پاسداران ایران، از وزیر خارجه آمریکا خواستند درباره درج نام سپاه در فهرست سازمان های تروریستی این وزارتخانه، موضع گیری کند.

در آمریکا تنها وزارت خارجه این کشور حق دارد درباره درج یا حذف نام یک گروه در فهرست سازمان های تروریستی، تصمیم گیری کند.

در همین حال، در کنگره آمریکا پیش نویس طرحی ارائه شده است که در صورت تصویب، دولت آمریکا ملزم به حمایت از اسرائیل در وضعیت حمله نظامی آن به ایران خواهد شد.

گروهی از اعضای مجلس سنای آمریکا به ریاست "روبرت مینیندیز" رئیس کمیته امور خارجی این پیش نویسی قانون را مطرح کرده اند.

متن این پیش نویس می گوید: در صورت حمله نظامی اسرائیل به ایران، دولت آمریکا ملزم به ارائه همه انواع حمایت از اسرائیل از جمله حمایت نظامی است.

سناتور جمهوری خواه "لیندسی گراهام" یکی از تهیه کنندگان این طرح در این باره گفت: هیچ کس خواهان بروز نزاع دیگری در هیچ جای جهان نیست اما نمی خواهیم ببینیم ایران بمب اتمی بسازد.

براساس این طرح، در صورتی که اسرائیل برای دفاع از خود به عملیات نظامی علیه ایران دست بزند؛ دولت آمریکا از اسرائیل در زمینه های دیپلماتیک، نظامی و اقتصادی حمایت خواهد کرد./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
حمایت وزیر دفاع آمریکا از سپاه پاسداران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش نمایندگان تندروی کنگره آمریکا برای اقدام جدید علیه دیپلماسی با ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مقابله کنگره آمریکا با دیپلماسی با ایران


اخبار سیاست خارجی - تلاش نمایندگان تندروی کنگره آمریکا برای اقدام جدید علیه دیپلماسی با ایران

نمایندگان تندروی کنگره آمریکا و لابی حامی رژیم صهیونیستی در تلاش هستند تا اقدام جدیدی علیه دیپلماسی با ایران صورت دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، نمایندگان تندروی کنگره آمریکا و لابی حامی رژیم صهیونیستی در ابتدا تلاش کردند تا لایحه افزایش تحریم ها علیه ایران در صورت شکست توافق اخیر ژنو را تصویب کنند. اما پس از مدتی دریافتند این لایحه حامیان خود را از دست داده است.


آنها اکنون بدنبال کاهش سطح این لایحه به قطعنامه ای غیرالزام آور هستند.


در اوایل ماه دسامبر سناتور منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا با اذعان به شکست در تصویب این لایحه، اعلام کرد که این لایحه را به قطعنامه ای غیرالزام اور ولی سختگیرانه کاهش خواهد داد.


این لایحه تحت فشار کاخ سفید و تهدیدهای اوباما کنار گذاشته شد.


حال این تندروها بجای پذیرش شکست در تلاششان برای مقابله با دیپلماسی با ایران، استراتژی خود را تغییر داده‌اند.
اخبار سیاست خارجی - باشگاه خبرنگاران