اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعیین قیمت بر اساس کیفیت



اخبار,اخبار اقتصادی , بازار خودرو

دستورالعمل ارزیابی کیفی خودروها (آدیت) در حالی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان و شرکت‌های بازرسی‌کننده کیفی ابلاغ شد، که مطابق یکی از بندهای این دستورالعمل از این پس قیمت خودرو بر اساس کیفیت خودرو تعیین خواهد شد.

اشکان گلپایگانی، مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران روز گذشته در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید ارزیابی کیفی خودروها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان و شرکت های بازرسی‌کننده کیفی عنوان کرد که در دستورالعمل جدید،  ارزیابی کیفی خودروها با تغییرات ساختاری همراه بوده به‌طوری‌که سطح امتیازدهی با توجه به کیفیت تغییر یافته است.

 

وی در ادامه تصریح کرد که نوع آدیت و امتیازات در دو بخش عیوب عملکردی و مونتاژی نیز در دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت صنعت با تغییراتی روبه‌رو شده است. به گفته مدیر عامل شرکت بازرسی، کیفیت و استاندارد ایران همچنین سطوح قیمتی نیز در دستورالعمل مذکور مورد توجه قرار گرفته به‌طوری‌که کیفیت در تعیین قیمت به‌طور جدی پیگیری شده است. دیدگاه مشتریان از دیگر موارد مشخصی  است که به گفته گلپایگانی در آدیت خودرو لحاظ شده است.


مدیرعامل شرکت بازرسی همچنین عنوان می‌کند که جدول کیفی با دستورالعمل جدید از تیرماه امسال اطلاع رسانی خواهد شد، اما روز گذشته خبرگزاری «ایسنا» نیز اخبار جدیدی از دستورالعمل ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر کرد. در خبر این خبرگزاری آمده که پس از هفت سال از زمان تدوین دستورالعمل ارزیابی کیفی خودروها (آدیت) دستورالعمل جدید با شاخص‌های سختگیرانه‌تر ابلاغ شده است.


در این خبر همچنین تاکید شده که مهم‌ترین تغییرات رخ داده در دستورالعمل جدید ارزیابی کیفی خودروها مربوط به سختگیرانه‌تر شدن شاخص‌های کیفی است؛ به‌گونه‌ای‌که با اجرایی شدن آن بسیاری از خودروها جایگاه پیشین خود را در جدول رده‌بندی کیفی از دست داده و در سطوح پایین‌تر کیفی رده‌بندی خواهند شد.


به عنوان مثال اگر بر اساس دستورالعمل پیشین خودرویی در سطح کیفی خیلی خوب قرار می‌گرفت با اجرای دستورالعمل جدید احتمالا سطح کیفی آن به رده خوب یا قابل قبول تنزل خواهد یافت که بیانگر سختگیرانه‌تر شدن شاخص‌هایی است که بر اساس آن کیفیت خودروها رده‌بندی می‌شود.

 

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
تعیین قیمت مرغ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت‌‌‌گذاری نان بر اساس شرایط متفاوت هر استان



 

 

نان

 

 

به گفته دودانگه، در صورت عرضه نان به نرخ واقعی کیفیت آن افزایش یافته و میزان ضایعات به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی از نهایی شدن بسته حمایتی گندم، آرد و نان خبر داد و گفت: در زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و یکسان شدن نرخ گندم و آرد، قیمت نان براساس شرایط هر استان متفاوت خواهد بود.

به گفته محمود دودانگه هدف اصلی از تدوین این بسته جهت‌دهی به یارانه‌های پرداختی غیرهدفمند در راستای ایجاد رقابت‌پذیری و نوآوری است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بازرگانی، دودانگه با اشاره به تدوین قیمت ملی گندم در سراسر کشور، تصریح کرد: در زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها قیمت گندم و آرد در سراسر کشور یکسان خواهد بود.

با این حال معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی درخصوص قیمت نهایی نان بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: پس از اجرای این قانون، قیمت نان به صورت استانی تعیین و براساس قیمت آرد و سایر مولفه‌های تاثیرگذار، در استان‌های‌ مختلف متفاوت خواهد بود.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه حذف یارانه‌های آرد و نان موجب ایجاد فضای رقابتی در این عرصه خواهد شد، گفت: مهم‌ترین عامل بالا بودن ضایعات نان در کشور قیمت پایین آن است و به جرات می‌توان گفت، عرضه نان به قیمت کنونی، موجب شده تا نان اهمیت لازم را نزد تولیدکننده و مصرف‌کننده نداشته باشد. به گفته دودانگه، در صورت عرضه نان به نرخ واقعی کیفیت آن افزایش یافته و میزان ضایعات به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت.

دودانگه معتقد است با توجه به شرایط خاص هر استان میزان هزینه‌ها در نقاط مختلف کشور متفاوت است؛ بنابراین یکسان بودن قیمت این کالای سبد مصرفی خانوار در تمام نقاط کشور منطقی نیست، اما وی از این نکته حرفی به میان نیاورد که همه استان‌ها «شرایط یکسان» ندارند چنان‌که درآمد اقشار گوناگون در جنوب و شمال تهران تفاوت فاحشی دارد و اساسا قابل مقایسه با هم نیست...../تحلیل:عصرایران