اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعیین غرامت ۸۰۰ میلیون تومانی برای هر جان‌باخته در مسجدالحرام



اخبار,اخباراجتماعی , حادثه مسجدالحرام

بنا به گفته معاون امور حج سازمان حج و زیارت رژیم سعودی برای هر جان‌باخته و نقص عضو در حادثه مسجدالحرام، یک میلیون ریال سعودی معادل ۷۹۸ میلیون تومان با ارز دولتی و ۹۲۰ میلیون تومان با ارز بازار، غرامت می‌پردازد.

حمید محمدی در گفت‌وگو با فارس، از پرداخت غرامت به جان‌باختگان و مجروحین مسجدالحرام توسط رژیم سعودی خبر داد و گفت: مقرر شد دولت سعودی به خانواده جان باختگان این حادثه ناگوار مبلغ یک میلیون ریال سعودی غرامت بدهد.

معاون امور حج سازمان حج و زیارت ادامه داد: همچنین قرار شد رژیم سعودی به هر زائری که در این حادثه دچار نقص عضو شده نیز یک میلیون ریال سعودی و هر مجروحی که در بیمارستان‌های مکه دارای پرونده باشد 500 هزار ریال سعودی غرامت بپردازد.

براساس این گزارش، هم‌اکنون هر یک ریال عربستان سعودی با نرخ دولتی 7980 ریال ایران است.

بنابراین بابت هر جان‌باخته و نقص‌عضوی در حادثه مسجدالحرام 7 میلیارد و 980 میلیون ریال و هر مجروح پرونده‌دار ایرانی 3 میلیارد و990 میلیون ریال غرامت پرداخت می‌شود.

در ضمن قیمت ریال سعودی هم‌اکنون در بازار آزاد ایران 9200 ریال است که با این حساب هر جان‌باخته و نقص عضوی در حادثه مسجدالحرام 9 میلیارد و 200 میلیون ریال و هر مجروح پرونده‌دار 4 میلیارد و 600 میلیون ریال غرامت از دولت سعودی دریافت می‌کند.

 اخباراجتماعی  -  فارس


ویدیو مرتبط :
پیکر جان باخته فاجعه منا در دماوند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موافقت با ارز ۲۴۵۰ تومانی و نفت ۹۵ دلاری/ درآمد هدفمندی با حضور نماینده دولت تعیین می‌شود



کمیسیون تلفیق,بودجه

موافقت با ارز ۲۴۵۰ تومانی و نفت ۹۵ دلاری/ درآمد هدفمندی با حضور نماینده دولت تعیین می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق از موافقت اعضای این کمیسیون با ارز 2450 تومانی در بودجه 92 خبر داد.

جعفر قادری سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 92 کل کشور امروز یکشنبه در نشست خبری گفت:کمیسیون تلفیق در جلسه اخیر خود درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه بررسی درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدها در کمیسیون تلفیق به پایان رسید افزود: روز گذشته هم بحث واگذاری‌های دارایی‌های سرمایه‌ای و همچنین بحث نفت را داشتیم، همچنین موضوع واگذاری طرح‌های تملک دارایی و سرمایه‌ای بررسی و به پایان رسید.

قادری ادامه داد: در خصوص واگذاری دارایی‌های مالی پنج هزار میلیارد تومانی که وجود داشت به اتمام رسید که مربوط به فروش اوراق مشارکت بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: همچنین در رابطه با واگذاری طرح‌های تملک دارایی، سرمایه‌ای یک 5 هزار میلیارد تومان وجود داشت که دولت در احکام آورده بود و در سر جمع حساب نکرده بود که ما هم این را تایید و در سر جمع آوردیم؛ یعنی 10 هزار میلیارد تومان که دولت در حکمش آورده بود ولی عدد آن در سرجمع نیامده بود را به سرجمع اضافه کردیم.

وی افزود: براین اساس در بحث‌ درآمدها می‌توان گفت که واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی کار ما تمام شده و فقط سایر منابع باقی می‌ماند که در این رابطه هم موضوع هدفمندی یارانه‌ها که 15 هزار میلیارد بودجه تزریق می‌کند مانده است و امروز بعد از ظهر اگر آقای فردین بیاید این موضوع را بررسی می‌کنیم، چرا که این موضوع وقت گیر است و باید با حضور آقای فردین انجام شود.

قادری اظهار داشت: اگر ما در مورد موضوع هدفمندی یارانه‌ها بدون حضور نماینده دولت تصمیم گیری کنیم ممکن است بعدا جو سازی در مورد آن صورت بگیرد.

وی گفت: در مورد موضوع نفت هم روز گذشته 4 ساعت وقت ما در کمیسیون گرفته شد؛‌ حاصل جمع درآمدهای مربوط به نفت 64هزار میلیارد تومان است که مربوط به فروش نفت خام و میعانات گازی می‌شود و همچنین 2 درصد برای مناطق نفت خیز وگازخیر محروم در نظر گرفته شده که مبلغ آن 1801 میلیارد تومان است و جمع آن حدود 66هزار میلیارد تومان می‌شود.

قادری ادامه داد: در خصوص قیمت هر بشکه نفت نیز در کمیسیون تلفیق مباحثی مطرح شد و نمایندگان نظرشان را در خصوص نفت بشکه ای 95 دلار عنوان کردند و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با توجه به قیمت سالهای گذشته نفت بشکه ای 95دلار می‌تواند قیمت قابل قبولی باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: در خصوص قیمت ارز هم مباحث مفصلی داشتیم، بعضی ها اعتقادشان بر این بود که نرخ ارز را 1700 تومان محاسبه کنیم که رای نیاورد؛ همچنین پیشنهاد 2 هزار و 2200 تومان هم رای نیاورد و در نهایت پیشنهاد دولت یعنی 2450 تومان رای آورد.

وی اضافه کرد: البته این به معنای حذف نظام شناور مدیریت شده نیست و نظام ارزی ما نظام ارزی شناور مدیریت شده است و ما صرفا برای اینکه یک عدد ریالی را به عنوان درآمدهای نفتی در بودجه داشته باشیم مقرر کردیم.

این نماینده مجلس گفت: ما در بودجه هیچ جا اشاره به نرخ ارز نمی‌کنیم و نرخ مرجع نداریم؛ ما مبالغ را به صورت ریالی می‌بندیم.

وی ادامه داد: مرجع تعیین نرخ ارز،شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی و ممکن است که جمع بندی آنها این باشد که در حال حاضر منابع ارزی که در اختیارشان است می‌تواند 2450 تومان را تعریف کند و یک ماه دیگر درآمدهای ارزی اضافه شود و نرخ ارز را پایین بیاورند و این محدودیت قانونی برای انها وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار داشت: جمع بندی کمیسیون این بود که عدد دولت به عنوان درآمد حاصل از فروش نفت قرار گیرد، ولی اگر میزان صادرات ما بیشتر باشد، بیشتر و اگر نرخ ارز پایین تر باشد با نرخ موجود ارزهای نفتی به حساب خزانه واریز می‌شود./فارس