اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعطیلات تابستان سفرها را افزایش نداد/ مردم پول سفر کردن ندارند



اخبار,اخباراجتماعی,حمل و نقل عمومی

 

 اخبار اجتماعی -  تعطیلات تابستان سفرها را افزایش نداد/ مردم پول سفر کردن ندارند

با وجود افزایش قیمت حامل‌های انرژی و ثابت ماندن نرخ کرایه اتوبوس‌ها، در فصل تابستان هیچ افزایش سفری نداشتیم.

احمدرضا عامری، رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: نرخ کرایه اتوبوس به نسبت دیگر هزینه‌های سفر، بسیار پایین است و سهم چندانی از مجموع هزینه‌ها ندارد، با این وجود در تابستان تعداد سفرها افزایش ویژه‌ای نداشت و همه چیز مانند قبل پیش رفت.

او گفت: افزایش هزینه‌های سفر عده‌ زیادی را از برنامه ریزی منصرف کرده است و مردم پولی برای مسافرت ندارند.

عامری با بیان این‌که اتحادیه به منظور تسهیل مسافرت افزایش نرخ کرایه را به آینده موکول کرده است گفت: با وجود کلید خوردن گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها اتحادیه در سال جاری نرخ‌ها را ثابت نگه داشته و و در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش قیمت‌ها نداریم.

او گفت: با بالا رفتن قیمت حامل‌های انرژی و افزایش هزینه سفر با خودرو شخصی، در حال حاضر اتوبوس ارزان‌ترین وسیله نقلیه بین شهری است که هزینه آن قابل مقایسه با دیگر وسایل حمل و نقل عمومی نیست.

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری به افزایش کیفیت خدمات‌دهی ناوگان اتوبوس رانی کشور اشاره کرد و گفت:‌در کنار افزایش کنترل‌ها بر اتوبوس‌ها اسکانیا چند کمپانی دیگر خدمات VIP ارائه می‌کنند و خوشبختانه اتوبوس‌های با کیفیت در تمام خطوط اصلی کشور فعالند. امکانات زیربنایی لازم در سطوح مختلف برقرار شده و تنها مشکل پایین آمدن توان مسافرتی مردم است.

 

 اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
باربی در تعطیلات تابستان 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۸ نکته درباره چیدمان خانه در تعطیلات تابستان



 

۸ نکته درباره چیدمان  خانه  در تعطیلات  تابستان

 

 

با آغاز تعطیلات تابستانی، بچه‏ها ساعات بیشتری در خانه هستند و لازم است این موضوع در چیدمان خانه هم مورد توجه قرار بگیرد.

 

رعایت این نکات به شما کمک می‏کند تا محیط خانه را برای حضور بیشتر فرزندان تان آماده کنید:


۱) اگر شاغل هستید و در تعطیلات تابستان کودک تان ساعاتی را تنها در خانه می‏ماند، برای ایمنیبیشتر و پیشگیری از خطراتی مانند آتش‏سوزی و برق‏گرفتگی احتیاط‎های لازم را انجام دهید. وقتی خانه نیستید، شیر اصلی گاز را ببندید و غذای بچه‏ها را در یخچال بگذارید و از آنها بخواهید برای گرم کردن غذا از ماکروفر استفاده کنند.

 

 

۲) پریزهای برق را با درپوش پلاستیکی بپوشانید. سیم‏های برق را از نظر فرسودگی و پارگی بررسی کنید و سیم‏های بلند و اضافه را از سر راه بردارید.

 

 

۳) بچه ها عادت دارند در خانه بدوند و با اسباب‏بازی‏های سوارشدنی به سرعت و بدون توجه به اطراف حرکت کنند. مسیرها را باز بگذارید و مبل‏ها و وسایل را طوری بچینید که بتوانند راحت بازی کنند و احتمال برخورد به وسایل و یا افتادن آنها کمتر شود.

 

 

۴) در تعطیلات تابستان بچه‏ها بیشتر از اسباب‏بازی‏ استفاده می‏کنند. در اتاق آنها جای مشخصی مانند کمد یا یک سبد بزرگ برای اسباب بازی‏ها در نظر بگیرید.

 

 

۵) سقوط یکی از شایع‏ترین حوادث در کودکان زیر ۵ سال است. صندلی، میزهای عسلی و وسایلی که بچه‏ها بتوانند از آن بالا بروند را نزدیک پنجره قرار ندهید.

 

 

۶) برای درب بالکن و پنجره‏های بلند قفل ایمنی نصب کنید.

 

 

۷) شماره تلفن خودتان، یکی از اقوام نزدیک و آتش نشانی و اورژانس را روی یک مقوا بنویسید و کنار تلفن بچسبانید و استفاده از آنها را به فرزندتان بیاموزید.

 

 

۸) از آیفون تصویری و چشمی روی در آپارتمان استفاده کنید و به بچه‏ها تاکید کنید در را به روی افراد ناشناس باز نکنند.