اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعرفه گاز خانگی افزایش یافت!



اخبار,اخبار اقتصادی,تعرفه گاز خانگی


اخبار اقتصادی - تعرفه گاز خانگی ۲۰ درصد افزایش یافت

با تصویب هیأت وزیران، تعرفه گاز خانگی از ابتدای فرودین ماه سال جاری، ۲۰ درصد افزایش یافت.

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد ماده (1) قانون هدفمند کردن یارانه ها، تعرفه جدید گاز مصارف خانگی، عمومی و صنعتی سال 93 را تعیین کرد.

بر اساس تصمیم هیئت وزیران، تعرفه های گاز مندرج در جدول شماره 1 پیوست تصمیم نامه شماره 214883/ت45937ن مورخ 27/9/1389 ، برای مصارف خانگی به میزان 20 درصد و برای مصارف عمومی (دولتی، کسب و خدمات) به میزان 30 درصد افزایش می یابد.

همچنین بر اساس این مصوبه، نرخ گاز برای مصارف صنعتی (غیر از موارد مذکور در بند (د) ) از هفتصد(700) ریال به ازای هر متر مکعب یک هزار (1000) ریال افزایش و نرخ گاز برای سایر مصارف مندرج در جدول یاد شده به میزان پانزده درصد افزایش می یابد.

همچنین نرخ گاز برای کلیه مصارف بخش های پتروشیمی و فولاد به ازای هر متر مکعب به ترتیب به میزان دو هزار و ششصد و پنجاه (2650) ریال و یک هزار و سیصد و بیست (1320) ریال تعیین می شود.

نرخ های مذکور بدون احتساب مالیات و عوارض دریافتی توسط شرکت ملی گاز ایران به موجب قوانین می باشد.

این مصوبه از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده و از 1/1/1393 لازم الاجراست.
اخبار اقتصادی - روزنو

 


ویدیو مرتبط :
افزایش 12 درصدی تعرفه های بیمه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت لوازم خانگی افزایش نخواهد یافت



 

قیمت لوازم خانگی افزایش نخواهد یافت

 

 

رئیس اتحادیه لوازم خانگی کشور در مورد تأثیر هدفمندکردن یارانه ها به قیمت لوازم خانگی گفت: فکر نمی کنم سال آینده قیمتها افزایش پیدا کند اما تولید کم می شود.

 


محمد طهان پور در گفتگو با فارس اظهار داشت: بیشتر کالاهای ایرانی را در بازار با برند خارجی می فروشند، در حالی که بسیاری از کالاهای ایرانی با کیفیت تر از کالاهای خارجی است.

 


طهان پور با تأیید اینکه تولید کنندگان ایرانی بیشتر ترجیح می دهند کالای خود را با برندهای خارجی بفروشند، اظهار امیدواری کرد در سال آینده با واگذاری نظارت و کنترل قیمتها به خود اتحادیه لوازم خانگی، بسیاری از این مشکلات برطرف بشود.

 


وی گفت: کالاهای چینی معمولاً کیفیت بدی ندارند اما واردکنندگان به دلیل اینکه قیمت تمام شده کالا کمتر باشد و سود بیشتری ببرند، کالاهای بی کیفیت وارد می کنند.