اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تعداد مصدومین به 317 نفر رسید/ ترس و وحشت مردم با وجود 216 پس لرزه و پیش لرزه



اخبار,اخبار حوادث ,زلزله در ایلام

 

اخبار حوادث - پس لرزه ها همچنان ادامه دارد
تعداد مصدومین به 317 نفر رسید/ ترس و وحشت مردم با وجود 216 پس لرزه و پیش لرزه

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات از آخرین تعداد مصدومین ، توزیع چادرو اسکان و تغذیه اضطراری زلزله زدگان منطقه زلزله زده ایلام در شب گذشته خبر داد .

مرتضی مرادی پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ،‌ با  اشاره به زمین لرزه ی 5.8 ریشتری شب گذشته  در دهلران گفت : با توجه به فعال شدن گسل زاگرس ،‌ زمین لرزه شب گذشته اگرچه دور تر از محدوده ی اصلی رخ داد اما  در واقع پس لرزه ای پس از زلزله 6.1  ریشتری بوده است به طوری که تاکنون فعالیت این گسل  216 پس لرزه و پیش لرزه داشته است .

وی تصریح کرد : این پس لرزه منجر به خسارت به روستاهای این محدوده و ترک خوردگی برخی منازل مسکونی شد. همچنین به علت ریزش کوه مسیر مورموری به دهلران مسدود شد.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات در ادامه با اشاره به مصدومیت افراد  در این پس لرزه افزود : این پس لرزه منجر به مصدومیت 10 نفر شد که 4 نفر از آنان برای درمان بیشتر به بیمارستان منتقل شدند .

وی در خصوص میزان خسارت های وارده اظهارداشت : ما بر آوردی از خسارت ها نداریم.

ترس و وحشت مردم با وجود 216 پس لرزه و پیش لرزه
مرتضی مرادی پور  با اشاره به اینکه فاز جست و جو و نجات در منطقه زلزله زده به امام رسیده است گفت : پس  از پایان گرفتن جست و جو نجات در منطقه و با توجه به پس لرزه هایی حتی با قدرت 5.8 ریشتر و خسارت مالی به منازل مسکونی ، در دو منطقه مورموری و آبدانان با توزیع 600 دستگاه چادر به صورت انفرادی شرایط اسکان مهیا شد .

وی افزود: همچنین 18 هزار و 500 بطری اب معدنی و 10 هزار قوطی کنسروجات بین زلزله زدگان توزیع شد.

مرادی پور در ادامه با اشاره به اولویت جمعیت هلال احمر در امدادرسانی به زلزله زدگان  بیان داشت :  با توجه به اینکه زلزله خسارت شدیدی به منازل وارد نکرده و بسیاری از وسایل معیشتی و تغذیه ای مردم برایشان قابل استفاده است در حال حاضر مشکل خاصی در تغذیه وجود ندارد اما اسکان و تغذیه اضطراری مهمترین اولویت جمعیت هلال احمر است .

وی در خصوص آرامش روانی حاکم بر منطقه نیز گفت : با وجود 216 پیش لرزه و پس لرزه که حتی 5.8 ریشتر نیز بوده است ،‌وجود ترس و وحشت طبعی است .

تعداد مصدومین به 317 نفر رسید
مرادی پور با اشاره به تعداد مصدومین زلزله روز گذشته اظهار داشت : طبق آمار دقیق تا صبح امروز ،‌ 317 نفر دچار مصدومیت شدند .
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
وحشت مردم پس از زمین لرزه سهمگین نپال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلفات زمین‌ لرزه چین به ۱۷۵ نفر رسید


تلفات زمین لرزه در جنوب غربی چین به ۱۷۵ کشته و ۱۴۰۰ مجروح رسیده است.

خبرگزاری تسنیم: تلفات زمین‌ لرزه جنوب غربی چین به 175 کشته، 1400 مجروح و 181 ناپدید رسیده است.

همچنین گزارش شده که 12 هزار منزل مسکونی تا کنون تخریب شده است.

سازمان تحقیقات زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرد این زلزله 6.1 ریشتری در ساعت 16:30  به وقت محلی استان یونان را لرزاند. مرکز شبکه‌های زمین‌لرزه چین اعلام کرد قدرت این زلزله 6.5 ریشتر بود.

شبکه سی‌سی‌تی‌وی چین اعلام کرد این زمین‌لرزه قوی‌ترین زمین‌لرزه‌ای بوده که طی 14 سال گذشته در استان یونان رخ داده است.

در سال 1974 میلادی زلزله‌ای به قدرت 6.8 ریشتر همین منطقه را لرزاند که در آن زلزله 1500 کشته شدند.

همچنین منطقه سیچوان چین که در مجاورت این منطقه قرار دارد در می سال 2008 شاهد زلزله 8 ریشتری بود که در آن زلزله 87 هزار نفر کشته و مفقود شدند.