اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصویر فرد مظنون به انفجار تایلند منتشر شد



اخبار,اخبار بین الملل,انفجار تایلند

مقامات دولت نظامی تایلند می گویند فردی را به گمان دست داشتن در انفجار بانکوک شناسایی کرده اند.

مقامات دولت نظامی تایلند می گویند فردی را به گمان دست داشتن در انفجار بانکوک شناسایی کرده اند. این انفجار که روز دوشنبه در یک معبد پر رفت و آمد هندوها در پایتخت تایلند روی داد، سبب کشته شدن دست کم ۲۲ نفر و جراحت بیش از ۱۲۰ نفر دیگر شد.

پرایوت چانوچا، نخست وزیر تایلند گفت فرد مظنون از طریق تصاویر ضبط شده در دوربین های مدار بسته در نزدیکی محل انفجار شناسایی شده است. او در عین حال تأکید کرد که این تصاویر چندان واضح نیستند و برای همین به تحقیقات بیشتری نیاز هست.

برخی اخبار تأیید نشده حاکی است این تصاویر متعلق به یکی از اعضا یک گروه مخالف دولت اهل شمال شرقی این کشور است.

هنوز هیچ فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت حمله بانکوک را بر عهده نگرفته است، اما مقامات رسمی می گویند حمله کنندگان مشخصا صنعت گردشگری تایلند را مورد هدف قرار داده اند.

یک گردشگر آمریکایی می گوید: «من اولین بار است که به عنوان گردشگر به اینجا می آیم. مطمئن نیستم اگر این اتفاق قبل از رزرو بلیطم می افتاد، باز هم به اینجا می آمدم یا نه. اما حالا که اینجا هستم، حتی اگر اتفاقی هم بیفتد، دلیلی ندارد که سفرم را ناتمام بگذارم.»

تایلند سال هاست که دستخوش درگیری ها و خشونت های سیاسی بوده است، اما این نخستین بار است که حمله ای در این ابعاد اتباع خارجی در این کشور را هدف قرار می دهد.

اخبار بین الملل - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
مظنون اصلی انفجار بوستون به هوش آمد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویر دو مظنون حمله دیروز پاریس منتشر شد



اخبار,اخبار بین الملل,حمله به مجله چارلی ابد


اخبار بین  الملل - تصویر دو مظنون حمله دیروز پاریس منتشر شد

 پلیس فرانسه صبح امروز تصویر دو نفر از سه عامل حمله روز چهارشنبه به نشریه فکاهی شارلی ابدو را که دو برادر به نام های شریف و سعید خوآشی هستند منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نام این فرد را که کوچکترین مظنون این حمله بوده، حمید مراد (18 ساله) اعلام کرد. با این حال اشاره ای به محل تسلیم شدن این فرد نکرده است.

به نوشته روزنامه لوپوئن، «مراد» که رانندگی خودروی مهاجمان را برعهده داشت، فردی بی خانمان است که سال گذشته در مدرسه ای در شهر رنس ثبت نام کرده بود و سال آخر دبیرستان را می گذراند.

به گزارش یورو نیوز دو مظنون دیگر که دو برادر به نام های سعید خواشی (34 ساله) و شریف خواشی(32 ساله) هستند، همچنان متواریند.

مقام های فرانسوی عکس دو برادر مظنون را از طریق رسانه ها منتشر کرده اند.

ایرنا نیز گزارش داده است این دو برادر فرانسوی الجزایری تبار، متولد پاریس هستند؛ شریف کواشی برای دستگاه مبارزه با تروریسم فرانسه شناخته شده بوده است. این دو برادر تابستان امسال از سوریه به فرانسه بازگشته بودند.

یگان ویژه ای از نیروهای پلیس فرانسه با کمک شماری از سربازان ارتش، چهارشنبه شب عملیات گسترده ای را در شهر رنس واقع در شمال شرق فرانسه برای دستگیری مظنونان این حمله مسلحانه آغاز کرده اند.

پلیس فرانسه همچنین تعدادی از نزدیکان این دو برادر را بازداشت کرد.

به گفته پلیس، هویت مهاجمان از طریق کارت شناسایی که در خودرو جامانده شناسایی شده است.

به نوشته لوپوئن، یکی از این افراد در سال 2008 با یک شبکه عراقی مرتبط بود که ظاهرا جوانان را به پیوستن به گروه های تروریستی در عراق تشویق می کرده است. این فرد در سال 2005 به دلیل تلاش برای مسافرت به دمشق بازداشت شده بود.

به گفته یکی از مقام های پلیس فرانسه، این سه مهاجم با شبکه تروریستی یمنی در ارتباط بوده اند.

آسوشیتدپرس نیز اعلام کرد که شریف کواشی در سال 2008 به اتهام های تروریستی و اعزام تروریست ها به عراق، محاکمه و به 18 ماه زندان محکوم شده بود.

سه فرد مسلح ساعت 11 و 30 دقیقه روز چهارشنبه (به وقت محلی) به دفتر نشریه طنز «شارلی » در پاریس، حمله و اقدام به تیراندازی کردند و سپس با دو خودرو از محل حادثه گریختند. در این حمله 12 تن کشته و 10 تن نیز زخمی شدند.


  اخبار بین الملل  - خبر  آنلاین