اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تصمیم اوباما برای اعزام یگان نظامی به عراق



اخبار, اخباربین  الملل , بحران عراق

 

 اخبار بین الملل - آمریکا 275 یگان نظامی به عراق اعزام می کند

 رئیس جمهور ایالات متحده از اعزام 275 یگان نظامی به عراق خبر داد.

به گزارش  خبرآنلاین ، وب سایت خبرگزاری رویترز امروز به نقل از کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور ایلات متحده به کنگره آمریکا گفته است که 275 یگان نظامی را به سمت عراق به منظور حمایت و تامین امنیت منافع ایلات متحده گسیل داده است.

خبرنگار رویترز در ادامه گفت : این در حالی است که شبه نظامیان کنترل شمال کشور عراق را کاملا در دست گرفته اند.
 اخبار بین الملل - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
نظامی.نت : پیام نظامی اوباما به روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصمیم اوباما به اعزام 1500 نیروی دیگر به عراق برای مبارزه با داعش



اخبار,اخباربین الملل,وزیر دفاع آمریکا


 اخبار بین الملل -  تصمیم اوباما به اعزام 1500 نیروی دیگر به عراق برای مبارزه با داعش

این تصمیم پس از یک روز پرترافیک کاری در کاخ سفید و دیدارهای مختلف اوباما با سران و رهبران کنگره و فرماندهان ارتش و وزیر دفاع آمریکا اعلام شد.

دولت آمریکا اعلام کرد 1500 نیروی جدید آمریکایی را به منظور مقابله با گروه تروریستی داعش به عراق اعزام می کند.

به گزرش عصر ایران به نقل از فاکس نیوز اعلام این تصمیم پس از یک روز پرترافیک کاری در کاخ سفید و دیدارهای مختلف اوباما با سران و رهبران کنگره و فرماندهان ارتش و وزیر دفاع آمریکا اعلام شد.

قرار است این نیروها به جمع 1400 نیروی فعلی آمریکا در عراق بپیوندند. طبق اعلام آمریکایی ها این نیروها با داعش به طور مستقیم نخواهند جنگید و ولی در کار سازماندهی جنگ و کمک و مشاوره به نیروهای عراقی برای مبارزه با داعش کمک خواهند کرد.

دولت اوباما همزمان با اعلام اعزام 1500 نیروی جدید ، یک بودجه 5.6 میلیارد دلاری را به منظور تامین هزینه های نیروهای جدید اعزامی به عراق و مبارزه با داعش در عراق از کنگره درخواست کرده است.

دولت اوباما در ماه های گذشته زیر انتقادات شدید محافل مخالف داخلی به ویژه حزب جمهوریخواه درباره عدم تحریک مناسب در قبال تحرکات گروه داعش در عراق قرار داشت.

روز گذشته پس از شکست اخیر حزب دموکرات در انتخابات میاندوره ای ، رییس جمهور آمریکا میزبان رهبران کنگره در کاخ سفید بود تا با آنها درباره استراتژی دولت خود در دو سال آتی باقی مانده مذاکره کند.

در طرح جدید اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی به عراق قرار است فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا (سنتکام) طرح تاسیس واحدهایی را در عراق به منظور آموزش 12 گردان ارتش عراق برای مبارزه با داعش را در دستور کار خود قرار دهد.

آمریکا هفته هاست که به وسیله بمباران هوایی مواضع داعش در عراق و سوریه در قالب ائتلاف ضد داعش با این گروه تروریستی وارد مبارزه شده است، اما به گمان بسیاری از ناظران حملات هوایی آمریکا تا کنون نتوانسته است جلوی پیشروی های داعش در برخی از بخش های عراق را بگیرد.


 اخباربین الملل  - عصر ایران