اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تشکیل جلسات کارگروه تعیین نرخ دوم قیمت بنزین در دولت



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,  بنزین

لایحه بودجه ابلاغ شده است و بر اساس آن رسما دولت مکلف شده طی مهلتی چهار ماهه مصوبه مجلس را مبنی بر تعیین نرخ دوم و سقف مصرف بنزین اجرایی کند، معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این‌باره می‌گوید کار کارگروهی برای بررسی نرخ دوم بنزین پیش‌تر آغاز شده است.

شاهرخ خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه نرخ 1500 تومانی مطرح شده در مورد نرخ دوم بنزین موثق نیست، اظهار کرد: روال کار در مورد تعیین نرخ دوم بنزین و تعیین سقف مصرف بنزیین با نرخ اول در حال انجام است و دولت موظف است به عنوان مجری قانون لایحه بودجه را اعمال کند.

وی درباره تشکیل کارگروهی برای تعیین نرخ دوم بنزین تصریح کرد: این کارگروه کارشناسی از همان ابتدایی که تصور می‌شد ممکن است مسئله دو نرخی شدن بنزین تصویب و ابلاغ شود تشکیل شده و کارهای مقدماتی لازم را انجام داده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، افزود:‌ بخشی از کارهای کارشناسی نیز صورت گرفته و در حال ادامه است به زودی جزئیات اجرای لایحه بودجه در مورد بنزین اعلام می‌شود.

خسروانی با تاکید بر اینکه لایحه بودجه قانون است و به هر حال دولت نمی‌تواند خلاف آن عمل کند درباره احتمال صورت گرفتن اقدامی از سوی دولت برای اصلاح لایحه بودجه عنوان کرد: اگر قرار باشداعتراضی صورت گیرد روال کار این است که دولت در صحن مجلس تقاضای اصلاح بودجه را کند و در صورت پذیرش مجلس این اتفاق بیافتد.

وی با تاکید بر اینکه دولت بر خلاف مصوبات مجلس عمل نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد مصوبه دو نرخی شدن بنزین نیز تغییر کند این کار تنها با تایید مجلس صورت خواهد گرفت.
 


ویدیو مرتبط :
افزایش قیمت بنزین، آزمونی برای دولت روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ جدید بنزین براساس تصمیم هئیت دولت تعیین می‌شود



نرخ جدید بنزین, قانون هدفمندی یارانه‌ها

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس:
نرخ جدید بنزین براساس تصمیم هئیت دولت تعیین می‌شود

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته در قالب قانون هدفمندی یارانه‌ها، نرخ بنزین مطابق اهداف و سیاست‌های دولت تعیین می‌شود.

به گزارش فارس از شهرضا، عوض حیدرپور ظهر امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعیین قیمت بنزین براساس اهداف برنامه پنجم توسعه و با رویکرد تامین بودجه کشور از سوی دولت به عنوان یکی از اصول قانون هدفمندی یارانه‌ها به شمار می‌رود و بر همین اساس انتظار می‌رود دولت مطابق اهداف ملی نسبت به تحقق این امر مهم اقدام کند.

وی ادامه داد: تغییرات شدید نرخ ارز در طول دو سال گذشته زمینه اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را سلب کرد و بدون شک تحقق فاز دوم این قانون پس از انجام بررسی‌های لازم و اطمینان از وجود فضای مناسب اجرایی می‌شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه سال 93 با رویکرد توسعه کشور تدوین می‌شود، بیان کرد: رعایت حقوق اقشار مختلف جامعه از مهم‌ترین معیارهای بررسی بودجه توسط مجلس شورای اسلامی است و برهمین اساس تمامی سیاست‌گذاری‌ها در این حوزه خطیر مبتنی بر اصل حمایت از دولت و عموم مردم اجرایی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جزو شخصیت‌های برجسته علمی کشور محسوب می‌شود، گفت: سوابق درخشان فرجی دانا در دوران مبارزات پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، دوران جنگ و جهاد برای همگان مبرهن است و این پشتوانه عظیم به عنوان  مهم‌ترین رمز موفقیت وی در این حوزه کلان به شمار می‌رود.

حیدرپور با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش با برخورداری از چهار دهه سابقه درخشان در سطوح مختلف این وزارتخانه به عنوان یکی از چهره‌های برجسته فرهنگی کشور مطرح است، اضافه کرد: بنده از دوران حضور فانی در رأس اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان که همزمان با سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی بود

 

نسبت به ظرفیت‌های برجسته و بی‌نظیر وی آگاهی داشتم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحقق اهداف زیرساختی نظام آموزشی کشور با بکارگیری توانمندی‌های وزیر جدید باشیم.
 /فارس