اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تسویه حساب خونین دوست صمیمی با پرتاب چاقو/ قاتل در انتظار حکم دادگاه



پسر جوانی كه متهم است دوست خود را به قتل رسانده است برای بار دوم در مقابل هیات قضایی قرار گرفت..

دوم مهرماه سال 92 ماموران پلیس در جریان وقوع یك قتل قرار گرفتند و با حضور در محل حادثه در شهرك واوان به تحقیق در این رابطه پرداختند.

با حضور ماموران مشخص شد كه پسر جوانی با ضربه چاقو به قتل رسیده است.

مادر مقتول در جریان تحقیقات به ماموران گفت: دو نفر از دوستان پسرم امروز به خانه ما آمدند و پس از درگیری یكی از آنها با چاقو ضربه ای به پسرم زد و فرار كرد.

با این اظهارات بلافاصله تحقیقات در این خصوص آغاز شد و ماموران خیلی زود توانستند قاتل را شناسایی و دستگیر كنند.

این پسر در بازجویی ها با اعتراف به جرم خود به ماموران گفت: من با مقتول دوست بودم ولی سر موضوعی با هم اختلاف پیدا كردیم. آن روز هم برای تسویه حساب به سراغش رفتم و در دعوا چاقویی را به سمتش پرتاب كردم. بعد از آن فرار كردم. اما نمی دانم او با ضربه چاقوی من فوت كرده یا نه.

با این اظهارات وی در دادسرا مجرم شناخته شد و پرونده اش برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد. متهم در این شعبه از سوی هیات قضایی به قصاص محكوم شد. این حكم در شعبه ششم دیوان عالی كشور نقض شد و هیات قضایی دیوان عالی كشور از قضات دادگاه كیفری خواستند تا در خصوص ضربه چاقو و مقصر اصلی تحقیقات بیشتری به عمل آورند.

بنابراین صبح امروز بار دیگر متهم در مقابل هیات قضایی دادگاه كیفری قرار گرفت و اظهارات قبلی خود را تكرار كرد. وی همچنان معتقد بود كه ممكن است ضربه چاقوی وی باعث مرگ مقتول نشده باشد.

در پایان نیز هیات قضایی وارد شور شدند تا رای نهایی در این خصوص را صادر كنند.‎

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
اعلام حکم دادگاه قاتل سیاه پوست در آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاتل خواهران دوقلو در انتظار حکم دادگاه



جوانی که بعد از شکست عشقی، دختر موردعلاقه خود و خواهر او را به قتل رسانده بود در انتظار حکم دادگاه به سر می‌برد.

این جنایت روز ١١بهمن اتفاق افتاد و متهم به قتل در عملیاتی ضربتی دستگیر شد. سپس پرونده او به صورت فوق‌العاده به جریان افتاد. دو خواهر دوقلو به نام‌های فرزانه و فرشته ساعت ٧:٣٠ صبح شنبه ١١بهمن از خانه‌شان در روستایی حوالی جیرفت خارج شدند تا به مدرسه بروند.

 

آنها در حاشیه جاده روستایی در حرکت بودند که ناگهان تصادفی مهیب رخ داد و راننده به سرعت گریخت.

 

دقایقی بعد امدادگران اورژانس و ماموران پلیس در محل حاضر شدند. ابتدا دودختر به بیمارستان انتقال یافتند و معلوم شد هر دو به علت شدت تصادف به کما رفته‌اند. از سوی دیگر ماموران پلیس با بررسی صحنه حادثه متوجه شدند خودرو وانت که در لاین مخالف در حرکت بود به عمد به سمت دو خواهر تغییر مسیر داده و آنها را زیر گرفته است.

 

شواهد موجود در عمدی‌بودن سانحه تردیدی باقی نمی‌گذاشت. به همین دلیل کارآگاهان جنایی از واقعه مطلع شدند و تحقیقاتی را آغاز کردند. شاهدانی که صحنه تصادف را دیده بودند، گفتند شماره پلاک وانت را یادداشت کرده‌اند، به این ترتیب نخستین سرنخ به دست آمد. از سویی اعضای خانواده دوقلوها توضیح دادند فرشته خواستگاری داشت که با جواب منفی مواجه شده و بعد از آن مزاحمت‌هایی ایجاد کرده بود.

 

آنها توضیح دادند پسر جوان تهدید‌هایی کرده بود اما اعضای خانواده هرگز این حرف‌ها را جدی نمی‌گرفتند. تحقیق برای دستگیری قاتل و همچنین تلاش به‌منظور نجات جان دوقلوها همزمان ادامه داشت تا اینکه فرزانه جان باخت.

 

پس از آن والدین داغدار که از مرگ مغزی فرشته مطمئن شده بودند با اهدای اعضای بدن او موافقت کردند. در سوی دیگر، ماموران با ردیابی خودرو وانت مالک آن را شناسایی کردند اما این مرد گفت خودرو روز حادثه در اختیار برادرش بود که در روستایی دیگر سکونت دارد.

 

برادر این فرد همان خواستگار فرشته بود و ماموران توانستند وی را که فراری شده بود، بازداشت کنند. ماموران هنگام بازرسی وانت آثار خون داخل کابین آن را مشاهده کردند و سپس زخم‌هایی را روی بدن متهم دیدند که نشان می‌داد او بعد از کشتن دو خواهر اقدام به خودزنی کرده اما جان به در برده است.

 

در همان اثنا که رسیدگی به پرونده قتل خواهران دوقلو ادامه داشت، بازپرس جنایی جیرفت به پرونده قتل دختری دیگر که او نیز توسط خواستگار خود کشته شده بود، رسیدگی می‌کرد تا اینکه بالاخره پرونده‌ها به دادگاه کیفری استان کرمان ارجاع شد. 

 

احمدعلی انجم، رییس دادگستری جیرفت در این‌باره گفت: پرونده قتل اخیر در شهرستان جیرفت با صدور کیفرخواست برای تعیین تکلیف و صدور حکم به دادگاه کیفری استان ارسال شده و تاکنون در دادگاه کیفری استان نیز در یک مرحله پرونده قتل سه‌دختر مورد بررسی قرار گرفته است. او با اشاره به حساسیت رییس کل دادگستری استان کرمان در خصوص این پرونده‌ها بیان کرد: امید است طی یکی، دوهفته حکم درباره این پرونده‌ها صادر شود. دستگاه قضایی با قاطعیت هرچه تمام‌تر روند رسیدگی به پرونده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.
اخبار حوادث - شرق