اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترکیه هواپیمای مسافربری سوری را مجبور به فرود كرد/اردوغان: هواپیما حامل سلاح بود



ترکیه هواپیمای مسافربری سوری را مجبور به فرود كرد

گفته می‌شود ترکیه مظنون به حمل سلاح توسط این هواپیما بود و در حالی که ماموران ترکیه مشغول جست‌وجوی هواپیما بودند، مسافران از هواپیما خارج شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که جت‌های جنگنده ترکیه یک هواپیمای مسافربری سوری را مجبور کرده‌اند به زمین بنشیند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، گفته می‌شود ترکیه مظنون به حمل سلاح توسط این هواپیما بود و در حالی که ماموران ترکیه مشغول جست‌وجوی هواپیما بودند، مسافران از هواپیما خارج شدند.

رسانه‌های محلی هم گزارش دادند که وسایل ارتباطات نظامی این هواپیما ضبط شده و سپس به آن اجازه پرواز داده شد.

«احمد داود اوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفت كه آنكارا تصمیم دارد تمام پروازهای حامل سلاح به سوریه که از آسمان این کشور می گذرد را متوقف کند.

تنش بین سوریه و ترکیه پس از کشته شدن پنج تن از غیرنظامیان ترکیه توسط خمپاره‌های سوری در هفته گذشته، افزایش یافته است و ترکیه هم به خاک سوریه آتش گشوده است.

این تنش‌ها برای نخستین بار پس از ۱۹ ماه درگیری در سوریه رخ داده است.

از طرف دیگر، فرمانده ارشد ارتش ترکیه به سوریه هشدار داده است که اگر دمشق به حملات خود ادامه دهد، آنکارا از تدابیر نظامی شدیدتری استفاده خواهد کرد.

هواپیمای مسافربری سوری که از مسکو به دمشق می‌رفت، ۳۵ مسافر و دو خدمه داشت.

وزیر خارجه ترکیه به تلویزیون ملی این كشور گفت که آنکارا اطلاعاتی درباره حمل «محموله‌های نظامی» در این هواپیما دریافت کرده بود.

در همین حال آمریکا تائید کرده است که یک کار گروه نظامی را در اردن مستقر کرده است.

گفته شده است كه از وظایف این گروه، نظارت بر امنیت سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی سوریه و همچنین کمک به تلاش‌های امدادرسانی خواهد بود./ایلنا

اردوغان: هواپیمای مسافربری سوریه حامل سلاح ساخت روسیه بود

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، شبکه اسکای نیوز عربی دقایقی پیش در خبری فوری تازه ترین اظهارات رجب طیب اردوغان درباره فرود اجباری هواپیمای مسافربری سوریه در آنکارا را اعلام  کرد.

بنابراین گزارش، اردوغان امروز پنج شنبه مدعی شده است: هواپیمای سوریه که از مسکو به سوی دمشق در حال پرواز بود حامل تسلیحات ساخت روسیه بوده است.

خاطرنشان می شود اقدام روز گذشته ترکیه در فرود اجباری هواپیمای روسی با وکنش شدید مقامات مسکو مواجه شد و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور امروز از تعویق دیدار خود از ترکیه خبر داد./باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
مزاحمت های مرد مست , هواپیمای مسافربری را مجبور به فرود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترکیه دوباره یک هواپیمای ایرانی را مجبور به فرود کرد



 

 

ترکیه دوباره یک هواپیمای ایرانی را مجبور به فرود کرد

 

برای دومین مرتبه در کمتر از یک هفته گذشته ترکیه یک هواپیمای باری ایران برای بازرسی مجبور به فرود در این کشور کرد.

به گزارش سایت دویچه وله آلمان, این هواپیمای باری ایران عازم سوریه بود ولی به دستور مقامات ترکیه برای بازرسی مجبور شد در این کشور فرود آید.

روز چهارشنبه گذشته نیز هواپیمای دیگر ایرانی به مقصد سوریه مجبور به فرود در ترکیه شده بود.

یک هواپیمای ایلیوشین ایران به مقصد سوریه شامگاه شنبه (۱۹ مارس/ ۲۸ اسفند) در فرودگاه دیاربکر در جنوب شرقی ترکیه به زمین نشانده شد تا بار آن مورد بازرسی قرار گیرد.

جنگنده‌های ترکیه نیز در حالت آماده‌باش بوده‌اند تا در صورت خودداری این هواپیما از فرود، به پرواز درآیند. به گفته‌ی مقام‌های امنیتی ترکیه، بار این هواپیما برای اطمینان از عدم وجود مواد و تجهیزات "غیرقانونی" یا با کاربرد نظامی کنترل می‌شوند.

مقام‌های ترکیه چهارشنبه‌ی گذشته نیز یک هواپیمای ایرانی عازم سوریه را در دیاربکر کنترل کردند. پس از بازرسی‌های چند ساعته مشخص شد که هواپیمای یادشده حامل ۱۵۰ تن مواد غذایی بوده است. پس از آن این هواپیما اجازه یافت به مسیر خود ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، یگان‌های مبارزه با تجهیزات اتمی، بیولوژیکی و شیمیایی ترکیه هم در بازرسی از هواپیمای ایرانی شرکت داشتند...../تحلیل:عصرایران