اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترکیه موشک‌های زمین به هوای جدیدی در مرز با سوریه مستقر کرد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ترکیه موشک‌های زمین به هوای جدیدی در مرز با سوریه مستقر کرد

در سایه تهدیدات آمریکا و هم پیمانانش برای حمله احتمالی به سوریه، ارتش ترکیه سکوهای موشک زمین به هوای بیشتری را در مرز خود با سوریه مستقر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه «ان.تی.وی» ترکیه اعلام کرد: یک سکوی موشک زمین به هوا از نوع استینگر در روزهای اخیر در قله کوه شوف در نزدیک شهر یایلاداغی در استان هاتای در فاصله چند کیلومتری از مرز سوریه و در نزدیک دریای مدیترانه نصب شده است.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان ترک» نیز اعلام کرد که یک سکوی دیگر در شهر کوچک جیلانبینار در استان سانلی اورفه در مرز جنوب شرقی در مجاورت مرز با سوریه نصب شد.

ارتش ترکیه پیش از این نیز چند سکوی موشکی ضد هوایی را در طول مرز مشترک خود با سوریه در تابستان سال 2012 میلادی درپی اقدام سامانه ضد هوایی سوریه در سرنگون کردن یک فروند هواپیمای شناسایی ترکیه مستقر کرده بود.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آغاز سال 2013 میلادی چند سکوی موشکی پاتریوت را همراه با پرسنل آنها در ترکیه مستقر کرد. ناتو این سکوها را از آلمان و هلند و آمریکا به ترکیه منتقل کرد.

ترکیه چند روز پیش نیز اقدامات امنیتی خود در مرزهای جنوب شرقی با سوریه را تقویت کرد به گونه‌ای که نیروها، تانک‌ها و خودروهای زرهی بیشتری در این منطقه مستقر شدند.

دولت ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که آماده مشارکت در هرگونه عملیات نظامی علیه نظام سوریه حتی بدون حمایت سازمان ملل متحد است و نیروهای مسلح خود را برای مقابله با هرگونه واکنش احتمالی سوریه به حالت آماده باش درآورد.

دولت ترکیه از آغاز بحران سوریه خواهان سرنگونی نظام این کشور است و به محل ورود تروریست‌ها و افراد مسلح برای جنگ با نظامی سوریه و ورود تجهیزات و سلاح برای آنها با کمک و هماهنگی برخی کشورهای منطقه و غرب از جمله عربستان، قطر، آمریکا، انگلیس و فرانسه تبدیل شده است./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
زدن کامیونهای ترکیه توسط جنگنده روسی در مرز سوریه-ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین خبرها از سوریه/کشته شدن 168 فرد مسلح در حمص و الصبحه/استقرار موشکهای زمین به هوای ترکیه در مرز با سوریه



آخرین خبرها از سوریه/

کشته شدن 168 فرد مسلح در حمص و الصبحه/ وضعیت روحی نیروهای ارتش سوریه

ادامه عملیات ارتش و نیروهای امنیتی برای پاکسازی برخی مناطق و کشته شدن دهها نفر از افراد مسلح و تاکید منابع رسمی سوری بر وضعیت روحی عالی نیروهای ارتش از جمله خبرهای مربوط به سوریه است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه های تلویزیونی الدنیا و سوریه، در عملیات نیروهای ارتش برای پاکسازی برخی مناطق حمص، 122 تروریست مسلح کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.همچنین گزارشهایی از حضور گسترده افراد مسلح در الرستن خبر داد که به بستن راهها و ارعاب مردم ادامه می دهند.خبر دیگر اینکه، نیروهای ارتش به پاکسازی برخی روستاها و محله های شهر دیرالزور ادامه می دهند. در منطقه الخریطه، شش فرد مسلح عضو گردان تروریستی موسوم به "اسود الجزیره و الفرات" کشته و خودروی حامل آنها منهدم شد. در منطقه الصبحه، در عملیات نیروهای ارتش سوریه، 40 فرد مسلح که در یکی از مدارس مخفی شده بودند، کشته شدند.شهر موحسن، روز گذشته شاهد عملیات نیروهای ارتش در تعقیب افراد مسلح بود که طی آن چند فرد مسلح که اکثر آنها عراقی و پاکستانی بودند، کشته شدند، همچنین یک گروه مسلح در منطقه البولیل متشکل از پنج فرد مسلح متلاشی شد،ادامه تنش امنیتی و درگیری در محله صلاح الدین حلب حضور تعداد زیادی از افراد مسلح در محله صلاح الدین حلب و اقدامات خشونت آمیز آنها ،سبب بروز تنش در این محله شده است که نیروهای ارتش و امنیتی همچنان به عملیات خود برای پاکسازی این مکان از تروریستها ادامه می دهند. 

تایید تمرکز 150 فرد مسلح از ملیتهای عرب و آفریقایی در مرز ترکیه و سوریه

به گزارش مهر، تلویزیون الدنیا اعلام کرد 150 فرد مسلح از ملیتهای مختلف از جمله سعودی، اماراتی، چچنی در مرز ترکیه و سوریه مستقر شده اند. شماری از افراد مسلح اعلام کرده اند به شورای طالبان وابسته اند و برخی دیگر به القاعده البلاد المغرب الاسلامی وابسته اند. ادعای برخی رسانه ها درباره شورش در زندان حمص تکذیب شد

خبر دیگر اینکه تلویزیون سوریه ادعای رسانه های العربیه و الجزیره و رسانه های همسو مبنی بر شورش در زندان حمص را بی پایه و اساس اعلام کرد. بر اساس این گزارش، آنچه رخ داد، تنها یک درگیری میان زندانیان بود که حل شد و ملت سوریه به چنین گمراه سازی رسانه ای آشکار عادت کرده است. 

 وضعیت روحی نیروهای ارتش سوریه

از سوی دیگر تلویزیون الدنیا تاکید کرد روحیه نیروهای ارتش سوریه با وجود جوسازیهای محور ضد سوری بسیار بالا است و آنها با قدرت به پاکسازی مناطقی که محل تمرکز تروریستهای مسلح است، ادامه می دهند.

 

استقرار موشکهای زمین به هوای ترکیه در مرز با سوریه

شبکه العربیه لحظاتی پیش از استقرار موشکهای زمین به هوای ترکیه در مرز این کشور با سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه العربیه لحظاتی قبل اعلام کرد: ارتش ترکیه موشکهای زمین به هوا در مرز با سوریه مستقر کرده است.

شایان ذکر است که ترکیه همسو با غرب و برخی کشورهای عربی همچنان از گروههای مسلح که امنیت و آرامش مردم سوریه را برهم زده اند، حمایت می کند./مهر