اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترانه‌های تابستانی مورد علاقه اوباما


با انتشار فهرست ترانه‌های مورد علاقه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در روز جمعه و از طریق حساب به روز شده اسپاتیفای کاخ سفید، فرصتی به دست آمده تا سلیقه موسیقیایی رئیس جمهور قدرتمندترین کشور جهان مورد قضاوت قرار بگیرد.

کافه سینما: با انتشار فهرست ترانه‌های مورد علاقه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در روز جمعه و از طریق حساب به روز شده اسپاتیفای کاخ سفید، فرصتی به دست آمده تا سلیقه موسیقیایی رئیس جمهور قدرتمندترین کشور جهان مورد قضاوت قرار بگیرد.

او که هم اکنون برای گذراندن تعطیلات در جزیره‌ای در ماساچوست به سر می‌برد دو لیست که حاوی فهرست ترانه‌های مورد علاقه او در طول روز و شب برای فصل تابستان هستند را انتخاب کرده است.

این برای اولین بار است که کاخ سفید لیست رسمی از ترانه‌های مورد علاقه رئیس جمهور را در سرویس استریمینگ اسپاتیفای منتشر می‌کند. در مجموع با انتخاب موسیقی شادتر در روز و موسیقی آرام در طول شب ترکیب مناسبی از ترانه‌ها شکل گرفته است که البته وزن غالب در مجموع ژانرهای مختلف، به سمت موسیقی سل سنگینی می‌کند.

فهرست ترانه‌های روزانه با Ain't Too Proud to Beg از گروه The Temptations شروع شده و با ترانه Woo از اریکا بادو در آثار مورد علاقه آقای رئیس جمهور در شب به پایان می‌رسد. در این لیست، نام خوانندگان بزرگی مانند استیوی واندر، آرتا فرانکلین، بیانسه و جان لیجند به چشم می‌خورد.

در این فهرست از سبک‌های مختلف موسیقی مانند جاز، هیپ-هاپ، راک و ریتم اند بلوز ترانه‌هایی به جشم می‌خورند. در حوزه موسیقی کلاسیک راک می‌توان به نام‌هایی چون رولینگ استونز و باب دیلان اشاره کرد. خوشبینی اوباما در ترانه زیبای The Best Is Yet To Come فرانک سیناترا مشخص است و شاید این اثر نشانه‌ای از امیدوار بودن او به بعد از دوران ریاست جمهوری‌اش است.

obama

هر دو فهرست حاوی بیست ترانه هستند که در ادامه می‌آیند:

فهرست ترانه های مورد علاقه در طول روز ( در مجموع یک ساعت و سی و دو دقیقه):

"Ain't Too Proud to Beg", The Temptations
"Live It Up" , Isley Brothers
"Memories Live", Talib Kweli & Hi Tek
"Tombstone Blues" , Bob Dylan
"So Much Trouble in the World",  Bob Marley
"Paradise",  Coldplay
"Tengo Un Trato (Remix)", Mala Rodriguez
"Wang Dang Doodle" , Howlin Wolf
"Another Star", Stevie Wonder
"Hot Fun in the Summertime" , Sly & the Family Stone
"Boozophilia" , Low Cut Connie
"Wherever Is Your Heart" , Brandi Carlile
"Good Day" , Nappy Roots
"Green Light" , John Legend
"Gimme Shelter", Rolling Stones
"Rock Steady" ,Aretha Franklin
"Down Down the Deep River" , Okkervil River
"Pusher Love Girl" , Justin Timberlake
"Shake It Out" , Florence + The Machine
"La Salsa La Traigo Yo" , Sonora Carruseles
فهرست ترانه‌های مورد علاقه برای شب (در مجموع یک ساعت و سی و هشت دقیقه):
"My favorite things" , John Coltrane
"Superpower" , Beyonce and Frank Ocean
"Moondance" , Van Morrison
"Is Your Love Big Enough?" , Lianne La Havas
"How Can You Mend a Broken Heart" , Al Green
"Red &White & Blue & Gold" , Aoife O'Donovan
"Nothing Even Matters" , Lauryn Hill and D'Angelo
"The Best Is Yet To Come" , Frank Sinatra
"You Don't Know Me" , Ray Charles
"I Found My Everything" , Mary J. Blige
"Help Me" , Joni Mitchell
"I've Got Dreams To Remember" , Otis Redding
"Suzanne" , Leonard Cohen
"Feeling Good" , Nina Simone
"Stubborn Love" , The Lumineers
"Until" , Cassandra Wilson
"UMI" Says , Mos Def
"The Very Thought Of You" , Billie Holiday
"Flamenco Sketches" , Miles Davis
"Woo" , Erykah Badu


ویدیو مرتبط :
علاقه ی اوباما به پارک وحشت! از کفت نره.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش اوباما در حمایت از توافق هسته‌ای حتی در تعطیلات تابستانی



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,باراک اوباما

اوباما حتی در تعطیلات دو هفته‌ای تابستانی خود در جزیره مارتاوین یارد، تلاش می‌کند تا حمایت دموکرات‌ها برای جلوگیری از رد توافق برجام در کنگره آمریکا را جلب کند.

 روزنامه هیل در گزارشی با اشاره به تعطیلات پیش روی کاخ سفید و اعضای کنگره، درمورد تلاش هر دوطرف در حمایت یا مخالفت با توافق نوشت: باراک اوباما سعی دارد تا از فرصتی که در تعطیلات دو هفته‌ای خود در جزیره مارتاوین یارد واقع در ایالت ماساچوست به دست می‌آورد برای تماس تلفنی و گفت‌وگو با قانونگذاران دموکراتی که هنوز تصمیمی در مورد حمایت از توافق یا مخالفت با آن اتخاذ نکرده‌اند و جلب حمایت آنان از توافق هسته‌ای استفاده کند.

انتظار می‌رود در حدود یک ماه آینده که اعضای کنگره و نیز کاخ سفید در تعطیلات به سر می‌برند مخالفان توافق با در اختیار گرفتن رسانه‌ها از هر فرصتی برای حمله به توافق هسته‌ای به دست آمده میان دولت اوباما و ایران استفاده کنند.

انتظار می‌رود مقامات کاخ سفید در پنج هفته زمان تعطیلات کنگره از هر فرصتی برای تماس با قانونگداران کنگره و جلب حمایت آنان از توافق استفاده کنند.

مجلس نمایندگان و سنای کنگره در سپتامبر و پس از پایان تعطیلات کنگره در مورد تصویب لایحه رد توافق هسته‌ای رای گیری خواهند کرد.

باراک اوباما در چند روز اخیر با وجود آن که در تعطیلات تابستانی خود به سر می‌برد مصاحبه‌هایی را با CNN و NPR انجام داده است تا حتی هنگام به سر بردن تعطیلاتش بتواند برای فروش توافق تلاش کند.

مخالفان توافق معتقدند که این تعطیلات فرصتی است که تلاش‌های کاخ سفید برای جلب حمایت قانونگذاران از توافق را خنثی خواهد کرد.

ایران غیرهسته‌ای، گروه فعال مخالف توافق هسته‌ای ایران که توسط کمیته روابط عمومی اسراییلی‌های آمریکایی (AIPAC) ایجاد شده است در هفته‌های اخیر برای هشدار در مورد این که برجام یک توافق بد است، 11 میلیون دلار در شبکه‌های تلویزیونی آمریکا هزینه کرده است.

این در حالی است که لیبرال‌ها نیز همه تمرکز خود را به جلب حمایت قانونگذاران از توافق هسته‌ای معطوف کرده‌اند به طوری که حامیان توافق فشار می‌آروند که به صورت شخصی با قانونگذارانی که هنوز در این رابطه تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند دیدار و گفت‌وگو کنند و آن‌ها را نیز به حمایت از توافق راضی کنند.

به گزارش ایسنا،‌ جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز روز گذشته با تاکید بر لزوم تصویب توافق در کنگره گفت: اگر آمریکا توافق را کنار بگذارد و دوباره از شریکان خود بخواهیم که با نادیده گرفتن توافق برجام ایران را دوباره تحریم کنند، این امر علاوه بر تضعیف ارزش واحد پول دلار در جهان بر باور مردم در مورد اعتبار و رهبری آمریکا تاثیر خواهد گذاشت. 

 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا