اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترامپ: ۲ دقیقه پس از رئیس‌جمهور شدن، دستورات اجرایی اوباما را لغو می‌کنم



اخبار,اخبار بین الملل ,نتخابات ریاست جمهوری در آمریکا

نامزد جنجالی جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا در یک سخنرانی گفت پس از پیروزی در انتخابات و تنها ۲ دقیقه پس از انجام مراسم تحلیف،‌ دستورات اجرایی باراک اوباما را لغو می‌کند.

نامزد جنجالی و پیشتاز جمهوریخواهان در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2016 می‌گوید بلافاصله پس از آغاز ریاست جمهوری احتمالی خود، تمام دستورات اجرایی باراک اوباما را لغو خواهد کرد.

نامزد جنجالی و پرحاشیه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا در ادامه اظهاراتش درباره شایستگی‌های خود برای جانشینی رئیس‌جمهور کنونی، در یک سخنرانی از قصد خود برای لغو فوری دستورات اجرایی باراک اوباما تاکید کرد.

«دونالد ترامپ» دو روز قبل گفته بود در صورت پیروزی دستوری اجرایی برای «اعلام حکم اعدام برای آنهایی که نیروهای پلیس آمریکا را می‌کشند»، صادر خواهد کرد، حالا می‌گوید که اوباما از اختیاراتش در اعلام دستورات اجرایی سوءاستفاده کرده است.

به گزارش واشنگتن پست، او به دستورات اجرایی امضا شده توسط رئیس‌جمهور آمریکا اشاره و تاکید کرد که در صورتی که رئیس‌جمهور شود، یک ساعت و شاید حتی دو دقیقه پس از برگزاری مراسم تحلیف، بسیاری از دستورات اجرایی باراک اوباما به ویژه در زمینه مهاجرت را لغو خواهد کرد.

تاکید این نامزد جنجالی بر لغو دستورات اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا در حالی ایراد شده که بنا به گفته مقامات آمریکایی، اجرای برجام و توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در آمریکا منوط به «دستور اجرایی» باراک اوباما است.

نامزد پیشتاز جمهوریخواهان و میلیاردر آمریکایی پیشتر با انتقادات شدید از برجام، باراک اوباما و شخص جان کری را به دلیل موافقت با توافق هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ آماج حملات شدیدی قرار داده بود.

 

 اخبار  بین الملل  -  فارس 


ویدیو مرتبط :
لغو سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس جمهور برزیل دیدار با اوباما را لغو کرد



دیلما روسف,بارک اوباما

پس از افشای جاسوسی‌های آمریکا
رئیس جمهور برزیل دیدار با اوباما را لغو کرد

رئیس جمهور برزیل پس از آنکه افشا شد دامنه جاسوسی‌های آمریکا از شهروندان دامن مقامات و شرکت‌های کشورش را هم گرفته سفر به آمریکا و دیدار با اوباما را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل پس از آنکه افشا شد جاسوسی‌های دولتی آمریکا از شهروندان دامن مقامات و شرکت‌های برزیلی را هم گرفته، سفرش به آن کشور و ملاقات با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را لغو کرد.

شبکه تلویزیونی گلوبو برزیلین، هفته گذشته گزارش داد که اسناد و اطلاعاتی دریافت کرده است که نشان می‌دهد واشنگتن از یک شرکت نفتی برزیلی جاسوسی کرده است.

علاوه بر این شبکه گلوبو پیشتر گزارش داده بود آژانس امنیت ملی امریکا، تماس‌ها و ارتباطات هر دو رئیس جمهور برزیل و مکزیک را رهگیری کرده است.

در اول سپتامبر این کانال تلویزیونی گزارش داد که آژانس امنیت ملی امریکا، از ایمیل‌ها، تماس‌های تلفنی، و پیام‌های متنی دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل و انریکه پنانیه‌تو، رئیس جمهوری مکزیک را در زمانی که او به قدرت رسیده بود، جاسوسی کرده است.

به دنبال گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، روسف هشدار داد که اگر باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا در مورد جاسوسی از برزیل نتوانست به او توضیح قانع‌کننده‌ای ارائه دهد، ممکن است سفر برنامه‌ریزی شده خود به واشنگتن را لغو کند.

کاخ سفید امروز در بیانیه‌ای اعلام کرده دیلما روسف سفر به آمریکا و دیدار با اوباما را به تعویق انداخته است.

قرار بود خانم روسف روز 23 اکتبر به آمریکا سفر کند اما در بیانیه کاخ سفید آمده او و اوباما توافق کرده‌اند این دیدار را لغو کنند زیرا نمی‌خواهند یک موضوع دو جانبه بر این دیدار سایه بیفکند.

در ماه ژوئن، ادوارد اسنودن، افشاگر آمریکایی، دو برنامه جاسوسی فوق محرمانه آمریکا تحت نظارت آژانس امنیت ملی آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال را فاش کرد.

این دو برنامه، میلیون‌ها تماس تلفنی مردم آمریکا و اروپا را استراق سمع می‌کرد و از اطلاعات اینترنتی مردم در شرکت‌های اینترنتی بزرگ، نظیر فیس بوک، یاهو، گوگل، اپل و مایکروسافت، جاسوسی می‌کرد.

فارس