اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تدابیر امنیتی در پایتخت اقتصادی جهان


انتشار یک خبر مشکوک درباره انفجار بمب در روز یکشنبه در نیویورک این شهر را در وضعیت فوق العاده فرو برده و پلیس آمریکا نیز این شهر را قرق کرده است.

به گزارش روزنامه گاردین، شب گذشته هشداری در شهر نیویورک منتشر شد که قرار است روز یکشنبه همزمان با سالگرد حادثه تروریستی 11 سپتامبر، انفجاری در این شهر رخ بدهد.

انتشار این پیام موجب شده که از شب گذشته نیویورک در وضعیت فوق العاده به سر ببرد و هم اکنون پلیس آمریکا در تمامی نقاط حساس این شهر مستقر بوده و به دقت تمامی خودروها را زیر نظر داشته و ون ها و وسایل نقلیه بزرگ را مورد بازرسی قرار می دهد و حتی در برخی مواقع دست به بازداشت افراد مظنون می زنند.

مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که این پیام هشدار را از سوی یکی از مخبرهای مورد وثوق خود که در گذشته نیز پیامهای درستی را در اختیار پلیس قرار داده بود دریافت کرده و بر اساس آن اقدام کرده اند.

در همین رابطه خبرگزاری ها از افزایش تدابیر امنیتی در نیویورک و احتمال شدت یافتن آن طی امروز و فردا خبر می دهند.

در این میان آسوشیتدپرس از بازداشت چند متهم در رابطه با این پیام هشدار خبر داده و به نقل از یک مقام امریکایی اعلام کرده که دو نفر از بازداشت شدگان ملیتی آمریکایی دارند.

شبکه بی بی سی نیز لحظاتی قبل از مستقر شدن نیروهای امنیتی آمریکا در فرودگاه شهر نیویورک خبر داد.

منبع: مهر



ویدیو مرتبط :
تدابیر شدید امنیتی سیدحسن نصرالله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قلعه‌ای که پایتخت اقتصادی جهان شد +عکس


389 سال پیش در روز 2 فوریه سال 1625 میلادی هلندی ها یک قلعه را در جزیره منهتن و در دهانه رودخانه هوستون بنا کردند ، این قلعه کوچک سال ها بعد به ابر شهر نیویورک تبدیل شد.

جام جم آنلاین: 389 سال پیش در روز 2 فوریه سال 1625 میلادی هلندی ها یک قلعه را در جزیره منهتن و در دهانه رودخانه هوستون بنا کردند ، این قلعه کوچک سال ها بعد به ابر شهر نیویورک تبدیل شد.

شرکت هلندی هند غربی در پیرامون قلعه 30 خانواده مهاجرپروتستان مذهب فرانسوی را مستقر کرد. این مهاجرنشین کوچک به یاد بندر آمستردام «نیو آمستردام» نام گرفت.



پتر مینوئیت ، فرماندار نیو آمستردام زمین های این مهاجرنشین را در ازای دادن مهره های رنگین ، چند آینه و دیگر وسایلی که حدود 60 فلورن قیمت داشتند از سرخ پوستان آلگونکین خریداری کرد و به اشغال این سرزمین جنبه قانونی داد.



زندگی مهاجرنشینان نیو آمستردام در سال های نخست بسیار دشوار بود.جنگ های بی وقفه با سرخ پوستان قبیله آلگونکین ، شیوع بیماری های مسری مانند وبا و...



در سال 1664 میلادی 4 فروند کشتی جنگی انگلیسی ورودی بندر نیو آمستردام را مسدود کردند.

پتر استیووسان ، فرماندار هلندی که امیدی به کمک نداشت تصمیم گرفت تسلیم شده و این مهاجرنشین را به انگلیسی ها واگذار کند.



مهاجرنشین نیو آمستردام به افتخار دوک دو یورک ، پادشاه آینده انگلستان که با نام جک دوم به تخت سلطنت نشست به نیویورک تغییر نام داد.



این شهر به لطف تجارت پوست با سرزمین دریاچه های بزرگ به سرعت توسعه و گسترش یافت. در زمان جنگ استقلال آمریکا ، نیویورک با 30 هزار نفر جمعیت مهمترین شهر آمریکای شمالی بود.

در سال 1850 جمعیت نیویورک به 500 هزار نفر و در پایان قرن نوزدهم به 3 میلیون نفر رسید. نیویورک دروازه اصلی ورود مهاجران اروپایی به آمریکا محسوب می شد.



با اختراع آسانسور برقی ، نخستین آسمان خراش ها مانند قارچ در گوشه و کنار جزیره منهتن روییدند.

امروز نیویورک یکی از بزرگترین شهرهای جهان محسوب می شود نه  فقط به دلیل جمعیت آن بلکه به دلیل تنوع نژادی و فرهنگی مردمی که در آن سکونت دارند.