اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تخلف یک‌میلیارد دلاری برای واردات خودرو



تخلف درواردات خودرو,واردات خودرو,خوردوهای لوکس

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس خبر داد:

تخلف یک‌میلیارد دلاری برای واردات خودرو

رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس، با بیان اینکه ترخیص خوردوهای لوکس بدون ضابطه و قانون از سوی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه صورت گرفته، گفت: بانک مرکزی حدود یک میلیارد دلار ارز مرجع برای واردات خودروهای لوکس اختصاص داده بود.

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با  خانه ملت، با اشاره به مطرح شدن گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس درباره واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، بانک مرکزی حدود یک میلیارد دلار ارز مرجع برای واردات خودروهای لوکس به وزارتخانه‌های مربوطه اختصاص داده است.

رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، با بیان اینکه متأسفانه ترخیص خوردوهای لوکس بدون ضابطه و قانون از سوی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه صورت گرفته است، افزود:‌ هم‌اکنون موضوع مورد مناقشه‌ درباره ترخیص خودروها است و باید این مناقشات شفاف‌سازی شود.

همچنین مصطفی افضلی‌فرد، با اشاره به گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس درباره واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع، گفت: در اردیبهشت ماه سال ۹۰ مقرر شد که ارز مرجع به کالاهای لوکس و خودروهای خارجی اختصاص داده نشود، اما متأسفانه این موضوع از سوی دستگاه‌های مربوطه مورد بی‌توجهی قرار گرفته شد.

نماینده اردبیل، نیر و نمین در مجلس با اشاره به نشست مجلس با بانک مرکزی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حل و فصل موضوع واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع، افزود: با توجه به بی‌موالاتی بانک مرکزی برای اختصاص ندادن ارز مرجع، در این نشست مقرر شد که تعرفه واردات خودرو بر اساس ارز مبادله‌ای محاسبه شود، اما متأسفانه بار دیگر مصوبه این نشست اجرایی نشد و خودروها بر اساس ارز مرجع وارد شد، که با این اقدام دلالان از واردات خودرو به سود دو جانبه رسیدند. وی ادامه داد: از طرف دیگر بعد از این اتفاقات با تلاش مجلس تعیین شد تا خودروهای وارد شده تا زمان تعیین و تکلیف این مناقشات، در پارکینگ گمرک متوقف شوند، اما بر خلاف توافق‌ها صورت گرفته، مسئولان برخی دستگاه‌ها اقدام به ترخیص این خودروها کردند.

این نماینده مجلس نهم، با تأکید بر اینکه شورای رقابت، بانک مرکزی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، سازمان گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت متهمان اصلی در واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع هستند، گفت: اگر این اتهامات ثابت شود، این دستگاه‌ها باید از سوی دستگاه‌های قضایی مورد محاکمه قرار گیرند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس، ادامه داد:‌ گزارش واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع بعد از قرائت در صحن علنی مجلس برای پیگیری بیشتر به مقامات قضایی و دادگاه‌ مربوطه ارسال می‌شود، تا خارج از نوبت به این شکایت رسیدگی شود./خانه ملت 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
هزینه 800 هزار دلاری واردات پورشه برای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واردات خودرو از بی ام و 179 هزار دلاری تا دوج 50 دلاری/ فهرست گرانترین خودروهای وارداتی اردیبهشت



فهرست خودروهای وارداتی,فهرست گرانترین خودروهای وارداتی

واردات خودرو از بی ام و 179 هزار دلاری تا دوج 50 دلاری/ فهرست گرانترین خودروهای وارداتی اردیبهشت

در اردیبهشت ماه در فهرست خودروهای وارداتی بی ام و جایگزین بنز و پورشه شده است.

در حالی که در خردادماه خبر ممنوعیت واردات برخی از برندهای معروف خودرو از جمله بنز، پورشه، مازراتی، بی ام و در رسانه ها مطرح شده است آمارهای گمرک کشور از واردات خودرو در اردیبهشت ماه نشان می دهد واردات بی ام و  جای بنز و پورشه را در صدر فهرست گرانترین خودروهای وارداتی به کشور را گرفته است.

براساس آمارهای گمرک طی اردیبهشت ماه سال 92 بالغ بر 3060 دستگاه خودروی سواری با ارزشی معادل 81.6 میلیون دلار به کشور وارد شده است، در اردیبهشت ماه تنها چهار دستگاه خودروی با قیمت بالاتر از 100 هزار دلار به ثبت رسیده است که دو دستگاه آن بی ام و ، یک دستگاه مرسدس بنز و یک دستگاه وانت لندکروز را شامل می شوند.

در فهرست خودروهای وارداتی اردیبهشت ماه 180 دستگاه بی ام و به ثبت رسیده است که در گمرک گرانترین آنها 179 هزار دلار و ارزان ترین آنها 29 هزار دلار قیمتگذاری شده اند.

در فهرست خودروهای وارداتی اردیبهشت ماه ارزان ترین خودروی ثبت شده یک دستگاه خودروی دوج قرمز رنگ مدل 1974 است که معادل 50 دلار قیمت گذاری شده است.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

خبرآنلاین