اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تخت روانچی: ایران و مکزیک نقطه نظرات مشترکی درباره خطرات ناشی از تروریسم دارند



اخبار,اخبارسیاست  خارجی , روابط  ایران و مکزیک

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه که به دعوت معاون وزیر امورخارجه مکزیک در راس یک هیات اقتصادی به این کشور سفر کرده، روز دو شنبه به وقت محلی با همتای مکزیکی خود ملاقات و در مورد موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گفت وگو و رایزنی کرد.

 در این ملاقات کارلوس ایکاسا ضمن خوش آمدگویی به همتای ایرانی خود و هیات همراه وی، اظهار کرد: ما برای ایران احترام زیادی قائلیم. ایران دارای تمدن باستانی و فرهنگ غنی، جایگاه مهمی در منطقه خاورمیانه است.

معاون وزیر امورخارجه مکزیک ادامه داد: دولت مکزیک در چارچوب برنامه متنوع سازی شرکای اقتصادی و تجاری خود علاقمند است روابط خود را با ایران گسترش دهد.

وی افزود: ما از توافق ایران با کشورهای 1+5 استقبال می کنیم و امیدواریم این توافق به نتایج مطلوب خود برسد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار مجید تخت روانچی نیز در پاسخ به اظهارات معاون وزیر خارجه مکزیک، ضمن تشکر از استقبال گرم مقامات مکزیکی اظهار کرد: منطقه آمریکای لاتین از جایگاه خاصی در روابط خارجی ایران برخوردار است و ما اهمیت زیادی برای روابط با مکزیک قائل هستیم.

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه تاکید کرد: مکزیک دارای ظرفیت های بزرگ اقتصادی است و ما از گسترش همکاری های اقتصادی با مکزیک استقبال می کنیم. شرکت های ایرانی و مکزیکی می توانند هم در زمینه سرمایه گذاری و هم در زمینه انتقال تکنولوژی و صدور خدمات فنی و مهندسی با هم همکاری کنند.

وی تصریح کرد: ایران و مکزیک دارای نقطه نظرات مشترکی پیرامون مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله خطرات ناشی از تروریسم و افراط گرایی و همچنین خلع سلاح جهانی هستند و در مجامع بین المللی همکاری خوبی با یکدیگر دارند.


  اخبار  سیاست  خارجی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
خطرات آنتنهای موبایل، اظهار نظرات غیر کارشناسانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تخت‌ روانچی: ایران با جدیت و نگاه مثبت به مذاکرات با ۱+۵ می‌نگرد



مذاکرات ایران با ۱+۵ , ایران و 5+1

تخت‌ روانچی: ایران با جدیت و نگاه مثبت به مذاکرات با ۱+۵ می‌نگرد

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: جمهوری اسلامی با جدیت و نگاه مثبت به این مذاکرات می‌نگرد.

«پاراسکه دیمیتریوس ووپولوس» مدیرکل سیاسی وزارت خارجه یونان امروز (شنبه) در تهران با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه دیدار کرد.

در این ملاقات ووپولوس با ابراز علاقه نسبت به توسعه روابط با کشورمان اظهار داشت: یونان به عنوان کشوری که سابقه روابط دیرینه و سنتی با ایران دارد، علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران است.

وی با اشاره به اینکه یونان در اوایل سال میلادی آینده، ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد داشت، خواستار تبادل نظر ایران و یونان در خصوص موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی شد.

در این دیدار که موضوعات مربوط به روابط اقتصادی، پارلمانی و فرهنگی مورد تبادل نظر قرار گرفت، تخت روانچی با اشاره به علاقه‌مندی کشورمان نسبت به توسعه روابط فیمابین اظهار داشت: ایران به عنوان یکی از تامین کنندگان انرژی اروپا به خصوص در حوزه نفت و گاز آماده گسترش روابط با یونان است.

 معاون وزیر خارجه همچنین در خصوص مذاکرات هسته‌ای کشورمان با 1+5 اظهار داشت: ایران با جدیت و نگاه مثبت به مذاکرات می‌نگرد و آغاز خوب آن از نیویورک شروع شده، در ژنو ادامه یافت و در هفته آینده نیز دور دوم مذاکرات در ژنو برگزار خواهد شد.

تخت روانچی همچنین اعلام آمادگی کرد در سطوح مختلف، مشورت‌های سیاسی ایران با کشورهای عضو اتحادیه اروپا به خصوص یونان در جریان باشد.

اضافه می‌شود مدیرکل امور سیاسی وزارت امور خارجه یونان که به دعوت ابوالقاسم دلفی مدیرکل غرب اروپا وزارت امور خارجه کشورمان به ایران سفر کرده است، همچنین با همتای ایرانی خود دیدار کرد.

در ملاقات دلفی با همتای یونانی نیز دو طرف ضمن بررسی راه‌های تعمیق روابط دوجانبه، در خصوص مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5، تاسیس کمیته مشورتی سیاسی با هدف افزایش سطح مراودات سیاسی دوجانبه، ریاست دوره‌ای یونان بر اتحادیه اروپا در نیم سال اول سال 2014 و راه‌های توسعه روابط کشورمان با اتحادیه اروپا مذاکره و درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مسئله سوریه و مقابله با تروریسم بحث و تبادل نظر کردند.

مدیرکل سیاسی وزارت خارجه یونان همچنین در جریان این سفر با امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص تحولات منطقه‌ای از جمله سوریه و خاورمیانه گفت‌وگو کرد.

/فارس