اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تخت روانچی: آمادگی خود را برای برقراری سوئیفت و ‌LC بیشتر کنیم/ اجرا موفق نباشد از داخل است



اخبار,اخبار اقتصادی ,مجید تخت‌روانچی

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه گفت: آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های نحوه اجرای برجام از روز لغو تحریم‌ها در اختیار فعالان اقتصادی قرار می‌‌گیرد.

 مجید تخت‌روانچی صبح امروز در جمع اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و مدیران عامل 9 بانک کشور به جزییات بیشتر آیین‌نامه‌های اجرایی برجام اشاره کرد و گفت: ظرف چند روز آینده برجام اجرایی می‌شود و مذاکرات فشرده‌ای در طی هفته اخیر داشته‌ایم که محور مذاکرات بحث‌های مربوط به تحریم و موضوعات هسته‌ای است.

وی تصریح کرد: بر اساس برجام اروپا و امریکا موظف شده‌اند که آیین‌نامه‌های اجرایی را آماده کنند و در حقیقت اینها نقشه راهی است که بنگاه‌های اقتصادی بر اساس آن در زمان لغو تحریم عمل کنند و به سوالات و ابهامات آنها پاسخ می‌دهد.

تخت روانچی با بیان اینکه تهیه این آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها کار ساده‌ای نبوده است، خاطرنشان کرد: از زمان اجرایی شدن برجام این ایین‌نامه‌ها در اختیار همه قرار می‌گیرد و بر اساس برجام از روز اجرا همه تحریم‌های اقتصادی، تجاری، بانکی و مالی اتحادیه اروپا و آمریکا لغو می‌شود. بر این اساس باید آمادگی‌های لازم برای گشایش( LC اعتبار اسنادی)وجود داشته باشد و اگر در اجرای آن موفق نباشیم به سیستم داخلی مربوط می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه در مورد سوئیف نیز گفت: بحث‌های اولیه در این زمینه صورت گرفته ولی باید آمادگی خود را بیشتر کنیم.

تخت‌روانچی به این نکته اشاره کرد: که چند ماده در برجام وجود دارد که بسیار مهم است، از این نظر که اگر سنگ‌اندازی شود راهکار ارائه شود. به عنوان مثال ماده 26 برجام صریح است و اروپا و امریکا تعهد دادند که تحریم‌ها قابل بازگشت نیست.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی شکل و ورود هیأت‌ها از یک سال پیش آغاز شده خاطر نشان کرد: بعد از توافقات از تابستان امسال سفرها شدت بیشتری به خود گرفت. ما در برخورد با این هیأت‌ها حق انتخاب داریم و با ذوق‌زدگی عمل نمی‌کنیم البته از پیشنهادات و طرح‌های ارائه شده استقبال می‌کنیم و این نکته‌ای است که باید به آن تاکید شود.

معاون وزیر امور خارجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی هم اشاره‌ای کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی سرلوحه سرفصل های اقتصادی کشور قرار دارد و تعامل با کشورهای دیگر مکمل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و این رویکرد اصلی ایران به شمار می‌آید.

 

 اخبار   اقتصادی   -  فارس


ویدیو مرتبط :
حسن محمدی - راه برقراری ارتباط موفق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش برقراری ارتباط موفق میان والدین ونوجوان



 

 

یک روش برقراری ارتباط موفق میان والدین ونوجوانان

 

یک روان شناس گفت: بیشترنوجوانان والدین خود را بی منطق، سنتی و خود را فردی منطقی می پندارند که ضروری است والدین آنان همراه با آنها رشد یابند.

 

نوجوانان درطول سنین خود علاوه بر تغییرات جسمی با تغییرات روحی نیز مواجه می‌شوند چرا که نوجوان به جلو می رود وعقلش رشد می‌یابد.

 

نوجوان خوی وخصلت متفاوتی دارد و بیشتر سعی می‌کند با دوستانش رقابت ایجاد کند و دوستانش را به روابطش اضافه کند.

 

این استاد دانشگاه با بیان این‌که نوجوان بیشتر به دنبال تشخیص یا هویت طلبی است، افزود: می‌خواهد خود را بشناسد و انتظار دارد دیگران با او برخورد مناسبی داشته باشند.

 

نوجوانان سعی دارند وابستگی شان را از والدین کمتر کنند؛ این امر باعث تغییراتی ما بین ارتباط والدین و فرزندان شود.

 

وی افزود: اگر والدین همراه نوجوانان خود رشد یابند و ویژگی‌های جسمی و روحی آنها را درک کنند دوره نوجوانی دیگر دوره هراس نامیده نمی‌شود.

منبع:salamatestan