اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تخاصم یا مذاكره/رسایی: اشكال آقای احمدی‌نژاد این است كه گاهی شبیه تفكر حاكم براصلاح طلبان رفتار می‌كند



حق شناس: همین سال‌ها هم دولت پیگیر مذاكره بود چرا این موضوع را به اطلاع مردم نمی‌رسانید؟

رسایی: اشكال آقای احمدی‌نژاد این است كه گاهی شبیه تفكر حاكم براصلاح طلبان رفتار می‌كند

مناظره‌یی با موضوع «رابطه با امریكا: آری یا نه»، از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیركبیر در آمفی تئاتر مركزی این دانشگاه و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمید رسایی

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

- نماینده مجلس شورای اسلامی - و محمدجواد حق‌شناس - عضو شورای مركزی حزب اعتماد ملی - برگزار شد. در ابتدای این مناظره، حق‌شناس با اشاره به روند تاریخی رابطه ایران و امریكا از دوران قاجار گفت: سیاستمداران ایران در آن زمان برای فرار از سلطه روس و انگلیس به دنبال الگوی میانی با نام نیروی سوم بودند تا با تكیه بر آن از فشار فزاینده بكاهند. 

این فعال سیاسی با اشاره به اینكه «از سال 32 حضور امریكا در ایران به طور جدی برای 25 سال اتفاق افتاد»، تصریح كرد: بعد از جنگ جهانی دوم كه دنیا به شكل دوقطبی شكل گرفته بود ایران با عضویت در پیمان سنتو به هم‌پیمانان جدی و مطرح امریكا در منطقه بدل شد تا زمان انقلاب كه مردم فرصت مناسبی برای مقابله با استكبار را با شعار استقلال و آزادی در سال 56 پیدا كردند. 

عضو شورای مركزی حزب اعتماد ملی با اشاره به حمایت نظام بین‌الملل از شاه در زمان انقلاب، گفت: در آن زمان از سوی نظام ایران شاهد طرح شعار نه شرقی، نه غربی هستیم كه اصول اساسی سیاست خارجی ما را شكل می‌دهد و نشان می‌دهد ایران با نظم حاكم بر نظام بین‌الملل چالش جدی دارد. 

وی با اشاره به دو حادثه سال‌های اول انقلاب از جمله اشغال افغانستان توسط شوروی و پذیرش محمدرضا شاه توسط امریكا با عناوین بشردوستانه خاطرنشان كرد: این دو حادثه برای مردم ایران نگرانی ایجاد كرد و موجب تشدید سیاست نه شرقی، نه غربی شد و در مقابل شاهد حمایت ایران از مجاهدین افغان و اشغال سفارت امریكا بودیم بنابراین این تقابل عملیاتی جمهوری اسلامی ایران با نظام بین‌الملل موجب حمله عراق به ایران شد كه به نمایندگی از نظام بین‌الملل شكل گرفت. 

حق‌شناس با اشاره به حوادث جنگ هشت ساله ایران و عراق نیز اظهار كرد: در پایان جنگ پذیرش قطعنامه 598، در واقع نظم بین‌الملل را قبول می‌كند و وارد گفت‌وگو و تعامل با نظام بین‌الملل می‌شود و امام دستور تغییرات در قانون اساسی را نیز مطرح می‌كند. حق‌شناس با اشاره به اینكه «با پذیرش قطعنامه 598 در جنگ ایران و عراق، ایران در رابطه با شعار نه شرقی، نه غربی وارد فاز جدیدی شد»، گفت: در برخی حوزه‌ها شاهد بودیم كه همچنان این شعار ادامه دارد مثل بحث حجاج ایرانی و شعار دادن مرگ بر استكبار كه با مقابله شدید دولت عربستان مواجه شد و فتوای امام(ره) درباره سلمان رشدی كه منتج به بازگشت سفرای اروپایی از تهران به كشورهایشان شد.

وی با اشاره به آغاز دوره هشت ساله ریاست‌جمهوری هاشمی‌رفسنجانی موسوم به دولت سازندگی، اظهار كرد: ‌در این دوره محور مسائل در حوزه اقتصاد است و سیاست تعدیل مورد توجه است بنابراین بحث همكاری با بانك جهانی و صندوق بین‌المللی پول مطرح می‌شود كه نیازمند رابطه بهتر با دنیا بود، در نتیجه دستور بهبود رابطه و گفت‌وگو با اروپا فراهم می‌شود كه تحت عنوان گفت‌وگوهای انتقادی نام می‌گیرد، همچنین روابط با كشورهای عربی ایجاد می‌شود و در حالی كه امام(ره) در گذشته چنین گفته بودند كه حتی اگر با صدام رابطه برقرار كنیم با عربستان هرگز رابطه برقرار نخواهیم كرد شاهد بودیم كه بر اساس منافع ملی این صحبت امام(ره) نادیده گرفته شد و روابطی با عربستان ایجاد شد و حتی چنین مطرح شد كه عربستان و ایران دو بال بزرگ جهان اسلام هستند.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به دخالت ایران برای آزادی گروگان‌های اروپایی در لبنان كه زمینه‌ساز حضور ایران در اروپا شد، اظهار كرد: این روند باعث دریافت 20 میلیارد دلار از كمك‌های خارجی شد كه آرامش اقتصادی در كشور ایجاد كرد اما آن زمان هم نگاهی وجود داشت كه علاقه‌مند نبود ارتباط ایران با اروپا شكل بگیرد و اهداف عمل‌گرایانه دولت هاشمی دنبال شود كه در خارج اسراییل و در داخل گروهك‌های تندروی مخالف پیگیر آن بودند. 

وی با اشاره به انتخابات سال 76 و تلاش نیروهای داخل برای پیگیری بهبود رابطه با دنیا افزود: در آن زمان سفر محمدجواد لاریجانی به انگلیس افشا و تبدیل به نوعی ضدتبلیغ شد و مردم در شرایط انتخاباتی رقابتی شفاف كه توسط دولت هاشمی فراهم شد، به صحنه آمدند و با وجود تبلیغات رسانه‌ها، نماز جمعه، جامعه مدرسین و حوزه علمیه قم كه علاقه‌مند به نامزد جریان راست بودند، مردم آقای خاتمی را انتخاب كردند و توسط مقام معظم رهبری از انتخابات سال 76 با عنوان حماسه دوم خرداد یاد شد.

حق‌شناس با اشاره به اینكه در زمان اصلاحات تهاجم امریكا به ایران از دستور كار خارج شد و روند جدیدی با گفت‌وگوی خاتمی با سی ان ان آغاز شد، تصریح كرد: شاهد بازگشت سفرای اروپایی به تهران بودیم و گفت‌وگوهای انتقادی دولت هاشمی به گفت‌وگوهای سازنده تبدیل شد و همچنین با سفرهای خاتمی به كشورهای عربی، روابط ایران با كشورهای منطقه و اروپا به حد اعلا رسید و زمینه حضور ایران در عرصه بین‌الملل از حالت تخاصم به حالت دوستی و تعامل تغییر كرد. 

وی با اشاره به اینكه «در زمان اصلاحات، قیمت نفت ایران به پایین‌تر‌ین حد خود یعنی هشت دلار رسیده بود و البته بهترین دوران اقتصادی كشور تجربه شد كه حاصل مدیریت سالم، شفاف و پاسخگو بود»، تصریح كرد: اما شاهد بودیم منافقین و جریان‌های تند دنبال خدشه‌دار كردن روابط هستند و در سال‌های پایانی دولت خاتمی بود كه پرونده هسته‌یی و داستان حمله القاعده به برج‌های دوقلو اتفاق افتاد و بحران ایجاد كرد بنابراین روند به سمتی حركت كرد كه فعالیت هسته‌یی ایران مورد سوال قرار گرفت اما سیاست دولت خاتمی و شورای عالی امنیت ملی، فضا را به سمتی برد كه بر اساس عزت ایران و منافع ملی شرایط فراهم شد و توانستیم از هدف اسراییل كه به دنبال تشدید تخاصم‌ها با ایران بود فاصله بگیریم و به دام آن نیفتیم كه همه اینها با هوشمندی آقای خاتمی اتفاق افتاد و همچنین سیاست بوش را كه در آن زمان ایران را محور شرارت در كنار عراق و كره مطرح كرد خنثی كردیم و از خطر جدی عبور كردیم. 

حق‌شناس به تهاجم امریكا به عراق و افغانستان نیز اشاره كرد و گفت: سیاست خارجی ما در راستای تداوم سیاست داخلی دنبال می‌شد و از خطر دو دشمن صدام و طالبان توسط دشمن بزرگمان یعنی امریكا رهایی یافتیم و صدام و طالبان توسط امریكا ساقط شدند و این سود اصلی را با اتخاذ سیاست‌های هوشمندان به دست آوردیم.

حق‌شناس خطاب به رسایی گفت: همین امامی كه شما از آن حرف می‌زنید در جایگاه تصمیم‌گیری وقتی پای منافع ملی و خون جوانان این مملكت پیش می‌آید و بحث تفاوت قدرت و موقعیت مالی و سلاح و... مطرح می‌شود و بر اساس گزارشاتی كه فرماندهان جنگ و مسوولان بانك مركزی ارائه می‌كنند، به سمتی می‌روند كه می‌فرمایند قطعنامه 598 را بپذیریم. 

وی با تاكید بر اینكه این نشان‌دهنده هوشمندی حضرت امام (ره) است، گفت: برای امام مهم است كه جوانان این مملكت كشته نشوند و مردم به گرسنگی و بدبختی دچار نشوند. حتی آن زمان عده‌یی بحث كمك به شیعیان لبنان را مطرح كردند كه حضرت امام با این موضوع مخالفت كردند و فرمودند كه ما اول باید مشكلات خودمان را حل كنیم و همه اینها نشان می‌دهد كه عنصری واقع‌گرا و واقع‌بین بر اساس واقعیات تصمیم می‌گرفتند. 

مدیر مسوول روزنامه اعتماد ملی اظهار كرد: ‌وقتی آقای احمدی‌نژاد وارد سیستم جدید می‌شود، بحث هولوكاست را مطرح می‌كند، بحثی كه هیچ ربطی به ما ندارد و چنین بحثی كشور را وارد یك ورطه جدید می‌كند و بزرگ‌ترین نفعش را اسراییل می‌برد؛ چرا كه با این وجود اسراییل بعد از 60 سال در اروپا موقعیت پیدا می‌كند. حق‌شناس با بیان اینكه ایرانی كه عضو سازمان ملل است، باید به قواعد آن پایبند باشد، به انتقاد از برخی واكنش‌ها نسبت به مساله صدور قطعنامه علیه ایران از سوی سازمان ملل پرداخت و اظهار كرد: هم‌اكنون در موقعیتی قرار داریم كه روسیه كه 10 سال از تعهداتش درباره نیروگاه هسته‌یی ما عقب است، در تمام قطعنامه‌ها با امریكا مشاركت می‌كند و در واقع نظام بین‌الملل در شورای حكام و شورای امنیت یك طرف و ایران طرف دیگر است. 

حق‌شناس با طرح این سوال كه ما به كجا می‌رویم؟ به انتقاد از برخی رفتارها در حوزه سیاست خارجی پرداخت و خطاب به رسایی گفت: آقای رسایی شما در جامعه هستید و می‌بینید كه قیمت ارز چقدر است، حال با وجود همه اینها خطر ما را تهدید نمی‌كند؟ تهدیدات در حوزه‌های مختلف، اتفاقاتی كه در سفارت انگلستان رخ داد و حضرت آقا گفتند اشتباه بود، تعطیلی سفارت كانادا، حضور پهپاد ایران بالای خاك اسراییل نشان‌دهنده چیست؟ 

وی همچنین مدعی شد: همین سال‌ها هم دولت پیگیر مذاكره بود ولی درباره آن اطلاعی به مردم نداده است، چرا این موضوع را علنی نكردید و به اطلاع مردم نمی‌رسانید؟ بنابراین این روند، یك روند درگیرانه قلمداد می‌شود كه از تقابل به تخاصم رسیده و ما در حوزه‌های دیپلماتیك و سایبری به جنگ رسیده‌ایم، چنانچه در حوزه جنگ سایبری خسارت‌های سنگینی به تاسیسات هسته‌یی ما رسیده است. تنها مسیری كه می‌تواند به ما كمك كند این است كه به اعتماد مردم برگردیم. 

البته من در حال حاضر موافق مذاكره نیستم؛ نمی‌توانیم در این نقطه مذاكره كنیم. مذاكره در حال حاضر چیزی جز ضرر برای ما ندارد و ما باید قوی شویم. 

وی گفت: اگرچه ما در عرصه‌هایی چون موشكی، نظامی، علمی و ماهواره‌یی با تكیه به جوانان دانشمندانی مثل شما قوی شده‌ایم، اما باید بدانیم كه توسعه تك‌محوری نمی‌تواند به ما كمك كند، توسعه ما باید همه‌جانبه باشد و در این مسیر مهم‌ترین نقطه ما تكیه به مردم است كه در انتخابات سال 92 اتفاق می‌افتد. حق‌شناس با تاكید بر اینكه باید در سال 92 یك انتخابات شفاف و رقابتی برگزار كنیم، اظهار كرد: پس از آن تمام قدرت‌های موجود با هر جایگاه و موضعی كه دارند باید پشت سر كسی كه انتخاب می‌شود، قرار بگیرند و در جهت منافع ملی حركت كنند. ما باید بتوانیم آحاد ملت را پشت سر دولت داشته باشیم تا بتوانیم تصمیم درست بگیریم. ما 33 سال است كه امریكا را در قالب مذاكره از جنس محاكمه در افكار عمومی بازخواست می‌كنیم. رسایی نیز در ادامه با اشاره به صحبت‌های حق‌شناس مبنی بر اینكه امام (ره) هوشمند بودند و جام زهر را نوشیدند، گفت: آیا امام از روی ترس قطعنامه 598 را پذیرفتند؟

وی سپس پیام امام (ره) در پذیرش قطعنامه 598 را قرائت كرد و گفت: امام در اواخر وصیتنامه خود می‌گویند در دوران حیاتم از برخی افراد تعریف كردم كه بعد فهمیدم چه منافقانی هستند و در پذیرش قطعنامه 598 نیز امام(ره) در پیام خود روشن كردند كه با مشورت افرادی كه به صداقت، علم و توانایی آنها اطمینان داشتند این تصمیم را گرفتند.

رسایی از حق‌شناس پرسید: «به نظر شما در حال حاضر چه كسی باید تصمیم بگیرد و مرجع تصمیم‌گیرنده كیست؟» كه حق‌شناس گفت: باید از مشورت كارشناسان ارشد سیاسی بهره گرفت كه رسایی هم در برابر این مطلب اظهار كرد: كارشناسان مشورت دادند و تصمیم را امام(ره) گرفت پس امروز هم تصمیم را جانشین امام می‌گیرد. حق‌شناس نیز خطاب به رسایی گفت: شما اسم از بهزاد نبوی می‌برید و من می‌پرسم آیا باید با مصباح‌یزدی مشورت می‌شد؟ 

رسایی در ادامه با بیان اینكه «اهل بیت(ع) توصیه كرده‌اند با آدمی كه می‌ترسد نباید مشورت كرد»، گفت: برخی از مشاوران امام(ره) امروز حتی بعضی مواضع خود در آن زمان را كنار گذاشتند. وی همچنین به مباحث مربوط به فلسطین و لبنان كه از سوی حق‌شناس مطرح شد اشاره كرد و افزود: درباره لبنان و فلسطین حتی اگر خاك‌پرست باشیم باید سرمایه‌گذاری كنیم و من معتقدم اشكال آقای احمدی‌نژاد هم این است كه گاهی شبیه تفكر حاكم بر دوستان شما رفتار می‌كند. 

رسایی با طرح این پرسش كه «در قطعنامه زمان جنگ ایران و عراق، تصمیم را چه كسی گرفت؟»، اظهار كرد: ولایت فقیه تصمیم گرفت و الان هم ولایت فقیه باید تصمیم بگیرد، پس چرا جریان اصلاحات حاضر است دایما بگوید امام و خط امام، اما نگوید ولایت فقیه؟ درست است كه امام پدر بودند و رهبری، فرزند هستند اما جایگاه یكی است. 

به گزارش ایسنا، حق‌شناس از رسایی پرسید «آقای احمدی‌نژاد هم با توجه به این نظر در دور اول ریاست‌جمهوری اوباما به او تبریك گفت؟» كه رسایی پاسخ داد: احمدی‌نژاد در اینجا شبیه شما شده بود و حق‌شناس پرسید آیا چهار سال پیش كه به اوباما تبریك گفته شد شما موضع‌گیری كردید؟ رسایی ادامه داد: ما اشكالات را می‌بینیم و سكوت نمی‌كنیم و اصولگرایی درست همین است كه البته عین اصلاح‌طلبی است، پس برای ما فرقی نمی‌كند و اشكالات را مطرح خواهیم كرد. وی با اشاره به اینكه «برخی در ایام نزدیك به انتخابات چون خودشان می‌ترسند، فكر می‌كنند مردم هم می‌ترسند»، افزود: این افراد مواضع ذلت‌بار می‌گیرند چون فكر می‌كنند كه می‌توانند با مواضع ذلت‌بار رای بیاورند. 

چرا اصلاح‌طلبان دم از امام می‌زنند اما از ولایت فقیه نمی‌گویند؟ امام در قید حیات نیست و اگر بود جلوی برخی از این حركات را می‌گرفت، اما ولی فقیه در قید حیات است و واكنش نشان خواهد داد. این نماینده مجلس با بیان اینكه «در گذشته نیز عده‌یی بودند كه قرآن را چسبیدند اما اهل بیت را رها كردند»، خاطرنشان كرد: امام نیز الان از دنیا رفته‌اند و تفاسیر مختلف از صحبت‌های ایشان وجود دارد اما ولایت فقیه حضور دارند. 

رسایی با بیان اینكه «وقتی تفكر مطالبه‌گری و محاكمه طرف مقابل وجود نداشته باشد هر جا كه برویم و صحبت كنیم كسی از ما نمی‌ترسد»، خطاب به حق‌شناس گفت: شما از سال 79 می‌گفتید كه قرار است به ما حمله نظامی شود اما 12 سال است كه می‌گذرد و هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی به بخش‌هایی از صحبت‌های حق‌شناس كه گفته بود مردم را مثل سال 76 پای صندوق‌های رای آورید، اشاره كرد و پرسید: آیا شما قبول ندارید كه مردم سال 84 و 88 پای صندوق آمدند؟ در حالی كه دوستان شما در زندان گفته‌اند كه تقلب نشده بود و تقلب رمز بود./روزنامه اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
آقای رسایی، در زمان دولت احمدی نژاد کجا بودی؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چقدر شبیه احمدی نژاد شده‌ بودید آقای وزیر!



کدام رسانه ها به رحمانی فضلی، نمایندگی داده اند که وی به خود حق می دهد به نمایندگی از رسانه ها، عذرخواهی کند؟ و اساساً مگر رسانه ها ، کاری جز بازنشر سخنان وی کرده بودند؟

 «پول کثیف» واژه‌ای بود که در دولت یازدهم به ادبیات سیاسی ایران اضافه شد. این واژه توسط عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت روحانی بیان شد و تمام نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرد.چقدر شبیه احمدی نژاد شده‌ بودید آقای وزیر!

وزیر کشور دولت تدبیر و امید در همایش تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه پول های کثیف در مسیر انتقال قدرت و سیاست قرار می گیرد، گفت:« بخشی از این پول در حوزه سیاست وارد می شود و افراد در قالب انتخابات و غیره به آن ورود می کنند، از این رو حوزه قدرت آلوده می شود.»

همین سخنان کافی بود تا ولوله‌ای در فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور بیفتد و همه به دنبال این باشند که این پول‌های کثیف چیست و چه کسانی از آن برای انتخابات گوناگون در ایران استفاده کرده‌اند.

برخی از این سخنان استقبال کردند و عده‌ای دیگر آن را وهن جمهوری اسلامی دانستند و خواستند که وزیر کشور توضیحات کاملی در این مورد ارائه کند. جریان‌های سیاسی در این میان بانگاهی سراسر شک به رقیب می‌نگریستند و به دنبال رابطه‌ای میان آنها و پول‌های کثیف بودند.

این کش و قوس‌ها ادامه پیدا کرد تا زمانی که رحمانی فضلی به مجلس فراخوانده شد تا در مورد این پول‌ها به مردم و نمایندگان توضیح دهد. همه آماده شنیدن و روشنگری‌های وزیر کشور بودند که ناگهان رحمانی فضلی با حرکتی «رونالدینیویی» گفت که من در مورد نقش پول‌های کثیف در انتخابات حرفی نزده بودم و رسانه‌ها برداشت بدی از سخنان من کرده‌اند.

او در صحن علنی مجلس خطاب به نمایندگان گفت:« اگر دوستان از صحبت‌های من به دلیل انعکاس بد نشریات و روزنامه‌ها سوء‌تفاهم پیدا کرده‌اند، من از شما از طرف آنها عذرخواهی کنم.»

همین عذرخواهی و انداختن تقصیر بر سررسانه‌ها باعث شد تا همه به این فکر کنند که واقعا در این مدت سرکار بوده‌اند؟ واقعا آیا وزیر کشور نمی‌توانست در میان تمام این سخنرانی‌هایی که انجام می‌دهد به این موضوع اشاره کند و اجازه ندهد که فضای سیاسی کشور ملتهب شود؟

قطعا باید وزیر کشور و حتی شخص رئیس جمهور توضیحات قانع کننده‌ای برای این چرخش ناگهانی داشته باشند. این گونه رفتار باعث می‌شود که اعتماد مردم به دولت به سرعت جای خود را به بی اعتمادی بدهد. نکته مهم تر در این میان این معنا بود که مردم به  این دلیل به دولت روحانی رای دادند که شاهد رفتار احمدی نژادی در کشور نباشند اما رفتار وزیر کشور به شدت شبیه به رفتار رئیس دولت‌های نهم و دهم بود.گویا رحمانی فضلی در خانه ملت، احمدی نژاد دیگری بود.


حضور عبدالرضا رحمانی وزیر کشور در مجلس برای توضیح درباره پول کثیف

اخبار,اخبار سیاسی,رحمانی‌فضلی


محمود احمدی نژاد نیز طی هشت سال ریاست جمهموری‌اش بارها و بارها از اسامی سخن گفت که در جیب کاپشن‌اش است و او به زودی آنها را به مردم معرفی خواهد کرد. احمدی نژاد به گونه‌ای سخن گفت که مردم تصور می‌کردند در آینده‌ای نزدیک احمدی نژاد با معرفی مفسدان اقتصادی، انقلابی را در ایران رقم خواهد زد و حق ظالم را به دست مطلوم خواهد رساند.

هشت سال چشم مردم به جیب آن کاپشن معروف بود تا شاید اسمی از آن خارج شود و مفسدی معرفی گردد اما نه تنها مفسدی معرفی نشد بلکه معاون اول پاک دست ترین دولت تاریخ (بنا بر ادعای احمدی نژاد) به دلیل فساد اقتصادی راهی زندان شد.

حالا سخنان رحمانی فضلی نیز از همین جنس است. او از ورود پول کثیف در انتخابات سخن گفت اما ناگهان همه را تکذیب کرد و به گردن رسانه‌ها انداخت انگار نه انگار که خانی آمده است و یا خانی رفته است.

قطعا امروز مردم بیش از هز زمان دیگر در مورد این پول‌های کثیف حساس شده‌اند و به دنبال پیدا کردن پاسخی برای این فرافکنی بزرگ هستند.

عذرخواهی رحمانی فضلی شاید مورد پذیرش ابوترابی فرد قرار گرفته باشد اما نه نمایندگان مجلس و نه مردم به ویژه رای دهندگان به حسن روحانی آن را نپذیرفته‌اند و دوست دارند هرچه زودتر تکلیف این پدیده زشت در فضای انتخاباتی ایران مشخص شود.

زمان باقی مانده تا انتخابات مجلس دهم بهترین زمان برای مشخص شدن این مسئله است. مسئله‌ای که می‌تواند با شفاف سازی فضا و تلاش سه قوه «مجریه، قضائیه و مقننه» حل شود.

وانگهی کدام رسانه ها به رحمانی فضلی، نمایندگی داده اند که وی به خود حق می دهد به نمایندگی از رسانه ها، عذرخواهی کند؟ و اساساً مگر رسانه ها ، کاری جز بازنشر سخنان وی کرده بودند؟


اگر این گونه باشد که هر کسی بتواند سر خود، به نمایندگی از دیگران عذر خواهی کند، آنگاه رسانه ها هم می توانند از طرف وزیر کشور از این و آن عذرخواهی کنند که البته چنین کاری، سخت سخیف است.

 

 اخبا ر سیاسی  -  عصر  ایران