اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحویل کالا با پهپاد زیر 30 دقیقه


ارسال کالا با پهپاد هنوز نه در آمازون و نه هیچ شرکت دیگری آغاز نشده است.

مجله دیجی کالا - فرزانه احسانی مؤید: مدتی است که شرکت آمازون (Amazon) که یکی از پیشروهای فروش الکترونیکی کالا در جهان است، تبلیغات فراوانی برای ارسال کالاهای سفارشی مشتریان با پهپادهایش آغاز کرده و مدیر ارشد آمازون اعلام کرده که پهپادهای این شرکت در مدت کم‌تر از سی دقیقه کالا را به دست مشتری می‌رسانند.

تحویل کالا با پهپاد زیر 30 دقیقه

پاول میسنر (Paul Misener)، معاون اول سیاست جهانی آمازون در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه با یاهو (Yahoo) داشت، گفت: "آمازون می‌داند وزن پهپاد کم نیست و باید کالایی را هم همراه خود تا یک مسافت حمل کند. با تمام این احوال لازم می‌بینیم تا کالاهای مشتریان را در کم‌تر از سی دقیقه از زمان ثبت سفارش به دست آن‌ها برسانیم. معیار ما شعاع ۱۶ کیلومتری و حداکثر وزن ۲۵ کیلوگرم برای هر محموله است که این وزن تا ۲٫۲ کیلوگرم بیش‌تر هم جای افزایش دارد.”

این ۲۵ کیلوگرم حداکثر وزنی هست که سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده برای پهپادهای آمازون معین کرده است.

فعلا آمازون دارد انواع نمونه‌های اولیه‌ی پهپادها را تست می‌کند، چون گویا این شرکت قصد ندارد فقط از یک مدل پهپاد برای پروژه‌های ارسال هوایی استفاده کند. منطقی است که آمازون برای انواع مناطق جغرافیایی با شرایط آب‌وهوایی متفاوت سرد و خشک و بارانی، پهپادهای مختلفی را انتخاب کند. ضمنا آمازون آزمایش روی روند ارسال کالا با پهپاد را تحت عنوان سرویس پرایم ایر (Prime Air) آغاز کرده و مدتی قبل هم ویدیویی تبلیغاتی هم با حضور جرمی کلارکسن، مجری پیشین برنامه‌ی «تخته گاز» ساخت.

آمازون در تحویل هوایی کالا تنها نیست و شرکت پست DHL هم مدتی است که برای ارسال سریع کالا روی پروژه‌ی پارسل‌کوپتر (Parcelcopter) کار می‌کند و ضمنا والمارت (Walmart) هم در مهر ماهی که گذشت، خبر داد که دارد پهپادهای اختصاصی ارسال کالای این فروشگاه عظیم را تست می‌کند. ارسال کالا با پهپاد هنوز نه در آمازون و نه هیچ شرکت دیگری آغاز نشده است. بای منتظر باشیم تا ببینیم این شرکت‌ها چگونه برنامه‌ی پهپادها را اجرا و ترافیک هوایی را کنترل خواهند کرد.


ویدیو مرتبط :
تحویل کالا توسط پهپادهای آمازون در کمتر از 30 دقیقه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش جذب ویتامین D با روزی 30 دقیقه پیاده روی



 

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: آپارتمان‌نشینی و تغییر شیوه زندگی موجب شده 80 درصد ایرانی‌ها با كمبود و یتامین D مواجه شوند.

دكتر بهمن قادریان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، گفت: كمبود ویتامین D مشكلاتی مانند پوكی استخوان را برای افراد ایجاد می‌كند. این ویتامین تاثیر بسیاری در فرایند استخوان‌سازی دارد و در صورت كمبود آن در بدن، احتمال ابتلا به پوكی استخوان افزایش می‌یابد.

وی، ایجاد اختلال در رشد كودكان و ابتلا به بیماری‌های قلبی -عروقی را از دیگر عوارض كمبود ویتامین D در بدن عنوان كرد و گفت: ویتامین D از طریق مواد غذایی جذب بدن می‌شود. منبع اصلی این ویتامین نیز لبنیات است. مصرف روزانه 200 تا 600 واحد از انواع مواد غذایی حاوی ویتامین D توصیه می‌شود. این ویتامین در انواع گوشت‌ها، مخصوصا گوشت آبزیان وجود دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: قرار گرفتن در معرض تابش آفتاب موجب افزایش جذب ویتامین D در بدن می‌شود و در صورتی كه اختلالی در جذب این ویتامین باشد، از این طریق رفع می‌شود.

این متخصص غدد ادامه داد: 80 درصد ایرانی‌ها و ساكنان كشورهای جنوب‌غرب آسیا با كمبود ویتامین D مواجه‌ هستند. تغییر شیوه زندگی و افزایش آپارتمان‌نشینی از عوامل موثر در كمبود این ویتامین در بدن ایرانی‌ها است.

وی گفت: به افرادی كه كمتر در معرض تابش نور خورشید قرار می‌گیرند، مخصوصا زنان توصیه می‌شود روزانه نیم ساعت در نور آفتاب پیاده‌روی داشته باشند تا ویتامین‌های وارد شده به بدن، جذب شوند..... / تحلیل : عصر ایران