اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحصیل 500 زندانی اوین در دانشگاه


مدیر بازداشتگاه اوین از تحصیل ۵۰۰ زندانی این زندان در دانشگاه خبر داد.

خبرگزاری مهر: مدیر بازداشتگاه اوین از تحصیل ۵۰۰ زندانی این زندان در دانشگاه خبر داد.

با فرا رسیدن فصل امتحانات پایان ترم نیمسال اول ۹۵-۹۴ مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی سراسر کشور، امتحانات مرکز علمی کاربردی بعثت۱ بازداشتگاه اوین در ۳ رشته تحصیلی، تربیت مربی قرآن کریم، مترجمی زبان انگلیسی و مدیریت کسب و کار با حضور بیش از ۱۰۰ دانشجو آغاز شد.

یوسفی مدیر بازداشتگاه اوین گفت: با عقد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های پیام نور و جامع علمی و کاربردی مددجویان علاقمند به تحصیل می توانند در دوران محکومیت از امکان ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه بهره مند باشند و هم اکنون بیش از ۵۰۰ نفر از مددجویان بازداشتگاه اوین در مقاطع تحصیلی دبیرستان، کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند و همزمان درحال طی دوران محکومیت هستند.

وی افزود: رشد علمی و فرهنگی در جامعه از میزان جرایم هر جامعه می کاهد و هرچه باسواد در یک جامعه بیشتر باشد سطح آگاهی و شعور و فرهنگ اجتماعی بالاتر است و به هر میزان اطلاعات و دانش مددجویان و افراد ارتقاء یابد سطح یادگیری و کسب مهارتهای اجرایی در زندان جهت اصلاح و تربیت مجدد نیز افزون خواهد شد. در حال حاضر تحصیل و علم آموزی برای کلیه مددجویان از سطوح مقدماتی تا تحصیلات عالی دانشگاهی در این مرکز امکان پذیر است و هیچ گونه محدودیتی برای ادامه تحصیل حین گذراندن دوران محکومیت برای مددجویان وجود ندارد.


ویدیو مرتبط :
به اینا اینطور نگاه نکنین اینا زندانی اوین هستن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانشگاه پیام نور پیشنهاد تحصیل همزمان دانشجویان را در دو رشته ارائه كرد



 

 دانشگاه پیام نور پیشنهاد تحصیل همزمان دانشجویان را در دو رشته ارائه كرد

 

دانشگاه پیام نور پیشنهاد تحصیل همزمان دانشجویان را در دو رشته ارائه كرد

رییس دانشگاه پیام نور اعلام كرد: پیشنهاد تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته دانشگاهی به وزارت علوم ارائه شده كه درصورت تصویب، همه دانشجویان می توانند یكی از رشته های پیام نور را به عنوان رشته دوم تحصیلی خود انتخاب كنند.

'حسن زیاری' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: تاكنون مجوز تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاهی تنها به دانشجویان نخبه تعلق می گرفت اما چنانچه پیشنهاد پیام نور به تصویب شورای عالی گسترش آموزش عالی و وزارت علوم برسد دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های دولتی و غیردولتی می توانند همزمان در یكی از رشته های پیام نور نیز به تحصیل بپردازند.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه پیام نور یك دانشگاه محتوا محور بوده و نیاز چندانی به حضور فیزیكی دانشجویان نیست افراد می توانند دركنار رشته تحصیلی دانشگاهی خود، واحدهای درسی پیام نور را نیز بدون هیچ مشكل خاصی بگذرانند.

رییس دانشگاه پیام نور، تحقق این امر را موجب افزایش توان علمی دانشجویان و جامعه علمی كشور و پاسخگویی به تقاضاهای موجود دانست و گفت: تعداد قابل توجهی از داوطلبان كنكور، رشته دانشگاهی خود را بنا به توصیه خانواده و اطرافیان انتخاب می كنند و بعضا به رشته ای كه در آن پذیرفته می شوند علاقه چندانی ندارند كه با عملی شدن امكان تحصیل همزمان در یك رشته دانشگاهی دیگر، دانشجویان می توانند در رشته های مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شوند.

وی با اشاره به مذاكره خود با رییس جمهور در رابطه با آمادگی دانشگاه پیام نور برای انجام این كار، اظهار داشت: آقای محمود احمدی نژاد نیز با كلیت این موضوع و فراهم شدن امكان تحصیل همزمان همه دانشجویان در دو رشته دانشگاهی اعلام موافقت كردند.

زیاری ابراز امیدواری كرد كار بررسی پیشنهاد پیام نور برای تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته دانشگاهی هرچه سریعتر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نتیجه برسد...../تحلیل:ایرنا