اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تجاوز 2 بمب افکن روسی به فضای آمریکا


مقام های دفاعی آمریکا روز جمعه اعلام کردند که دو بمب افکن دارای قابلیت هسته ای روسی هفته گذشته وارد منطقه دفاع هوایی آمریکا در نزدیک آلاسکا شدند.

تابناک: مقام های دفاعی آمریکا روز جمعه اعلام کردند که دو بمب افکن دارای قابلیت هسته ای روسی هفته گذشته وارد منطقه دفاع هوایی آمریکا در نزدیک آلاسکا شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن تایمز ، مقام های دفاعی آگاه از تازه ترین مورد رویارویی هوایی آمریکا و روسیه اعلام کردند که دو فروند بمب افکن دارای قابلیت هسته ای «تی .یو 95 بیر اچ» (Tu-95 Bear H) روز 22 آوریل (دوم اردیبهشت) وارد منطقه دفاع هوایی آمریکا در آلاسکا شدند اما بر خلاف موارد پیشین هیچ جت آمریکایی برای رهگیری آنها اعزام نشد.

«جف دیویس» سخنگوی فرماندهی شمالی و فرماندهی دفاع هوایی شمال آمریکا ، از تائید این تجاوز هوایی روسیه به فضای آمریکا خودداری کرد. وی گفت که هفته گذشته هیچ جت آمریکایی برای رهگیری هواپیماهای تجاوزگر اعزام نشده اند.

بر اساس این گزارش ، این رویداد اولین تجاوز بمب افکن های روسی به به منطقه دفاع هوایی آمریکا یا کانادا در سال جاری میلادی است.

مقام های آمریکایی گفته اند این رویداد احتمالا نشان دهنده چرخه آموزشی هوانوردی دوربرد روسیه در فصل بهار است و انتظار می رود موارد مشابهی در آینده نیز انجام شود.


ویدیو مرتبط :
اسکورت بمب افکن روسی توسط تامکتهای نهاجا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ آمریکا به تهدید کره شمالی/ اعزام ۲ بمب‌افکن هسته‌ای به کره جنوبی



بمب‌افکن هسته‌ای,کره شمالی

اعزام ۲ بمب‌افکن هسته‌ای به کره جنوبی

فارس: در شرایطی که مقامات کره شمالی اخیرا هشدارهای تندی خطاب به واشنگتن و سئول صادر کرده‌اند، آمریکا دو بمب‌افکن هسته‌ای به کره جنوبی فرستاده است.

به گزارش  راشاتودی، ایالات متحده دو فروند جنگنده «بی 2» را به کره جنوبی اعزام کرده است که قابلیت بمب‌باران هسته‌ای را نیز دارا هستند.

پیش‌بینی می‌شود این اقدام بار دیگر روابط بین دو کره را که هم‌اکنون نیز به‌سختی تنش‌آلود است، وخیم‌تر کند. واشنگتن می‌گوید این اقدام نشان می‌دهد که هرگاه بخواهد قادر است عملیات‌های نظامی مدنظر خود را در مکان‌های دور به انجام رساند.

پیونگ‌یانگ آمریکا و کره جنوبی را در واکنش به تمرینات نظامی که در نزدیکی مرزهای این کشور انجام می‌شود، تهدید به جنگ کرده است.

کره شمالی تهدید کرده که پایگاه‌های نظامی آمریکا در گوام و هاوایی را هدف قرار خواهد داد. این کشور همچنین آتش‌بس برقرار پس از جنگ کره را نیز یک‌جانبه لغو کرده است./فارس