اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تجاوز «شیاطین پرایدسوار» به نوجوانان


۴ عضو باند مخوف پرایدسوار که به وسیله کارد و با تهدید به مرگ، پسران نوجوان را می ربودند و هنگام آزار و اذیت آنان از طعمه های خود فیلم برداری می کردند، با تلاش ماموران کلانتری هاشمی نژاد دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

۴ عضو باند مخوف پرایدسوار که به وسیله کارد و با تهدید به مرگ، پسران نوجوان را می ربودند و هنگام آزار و اذیت آنان از طعمه های خود فیلم برداری می کردند، با تلاش ماموران کلانتری  هاشمی نژاد دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

روز دوشنبه گذشته نوجوان ۱۶ ساله ای به کلانتری شهیدهاشمی نژاد مشهد رفت و پرده از اقدامات وحشیانه یک «باند مخوف پرایدسوار» برداشت.

او در حالی که به شدت هراسان بود، به ماموران انتظامی گفت: ساعت ۲۳ شب دوشنبه از خیابان شهیدهاشمی نژاد در حال عبور بودم که ناگهان یک دستگاه پراید که ۳ جوان سرنشین آن بودند، کنارم توقف کرد.

وی مدعی شد: سرنشینان خودرو به وسیله کارد و چاقو مرا تهدید و به زور سوار خودرو کردند.

وی افزود: آنان مرا به جاده سیس آباد در حاشیه شهر بردند و در زیر درختان به زور مورد آزار قرار دادند.

این نوجوان ادامه داد: من به شدت ترسیده بودم و گریه می کردم اما آن ۳ جوان که یکی از آن ها افغانی است، اصلا به التماس هایم توجهی نمی کردند حتی در همان محل تاریک با گوشی تلفن همراه خودم از اقدامات بی شرمانه خود فیلم گرفتند، تا بتوانند به وسیله آن فیلم مرا بترسانند. آنان سپس گوشی تلفن همراه و پول هایم را گرفتند و مرا رها کردند.

این گزارش حاکی است: در پی اعلام شکایت این نوجوان و با توجه به اهمیت موضوع، ماموران انتظامی از طریق سلسله مراتب فرماندهی، ماجرا را به سرهنگ کریمی (فرمانده انتظامی مشهد) اطلاع دادند. به دستور رئیس پلیس مشهد، بلافاصله تیمی از ماموران زبده به سرپرستی جانشین کلانتری هاشمی نژاد، عملیات شناسایی و دستگیری «شیاطین پرایدسوار» را با توجه به مشخصات و آدرس هایی که نوجوان مذکور در اختیار آنان قرار داد، آغاز کردند.

ماموران انتظامی پس از گرفتن مجوزهای قضایی، در کمتر از ۳ ساعت موفق شدند پراید مذکور را در انتهای خیابان دریادل مشهد شناسایی و ۳ تن از متهمان را دستگیر کنند. در بازرسی بدنی و خودروی متهمان، ۵ گوشی تلفن همراه و یک قبضه کارد بزرگ کشف شد و آنان برای بازجویی به کلانتری منتقل شدند.

در حالی که بازجویی از ۳ متهم دستگیر شده، ادامه داشت: ۲ نوجوان دیگر نیز با مراجعه به کلانتری و شناسایی متهمان اعلام کردند که آنان نیز توسط اعضای این باند مخوف مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. یکی از این افراد که دانش آموز کلاس دوم دبیرستان است به ماموران گفت: ۲ نفر از متهمان دستگیر شده با یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی نارنجی رنگ مرا به زور و تهدید از مقابل مدرسه سوار موتورسیکلت کردند و به اطراف کوه های خلج در منطقه سیدی بردند.

این نوجوان افزود: من از شدت ترس می لرزیدم و جیغ می کشیدم که یکی از آنان محکم به پشتم کوبید تا فریاد نزنم.

وی گفت: آنان کاردی را زیر گلویم گذاشته بودند و من نمی دانستم چه کار کنم فقط وحشت زده گریه می کردم ولی در آن منطقه کسی صدایم را نمی شنید. تا آن که آنان پس از رسیدن به خواسته پلیدشان مرا به داخل شهر آوردند و رها کردند اما دو روز قبل وقتی به منزل می رفتم آن ها را سوار بر یک پراید در خیابان شهیدهاشمی نژاد دیدم.

فرمانده انتظامی مشهد در این باره گفت: پس از اعلام شکایت نوجوان ۱۶ ساله و با توجه به اهمیت موضوع، تیم ویژه ای از ماموران انتظامی، رسیدگی به این پرونده را با جدیت در دستور کار قرار دادند و در کمترین زمان ممکن و با پی گیری سرنخ های موجود در ابتدا ۳ تن از متهمان این پرونده را دستگیر کردند که در پی اعترافات آنان جوان دیگری نیز در این ارتباط دستگیر شد.

سرهنگ پاسدار احد کریمی افزود: با توجه به بررسی های پلیس، این احتمال وجود دارد که افراد دیگری نیز در این پرونده نقش داشته باشند. بنابراین تحقیقات و بازجویی از متهمان دستگیر شده همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این که متهمان این پرونده بین ۱۸ تا ۲۲ سال سن دارند، افزود: آنان بیشتر طعمه های خود را به مناطق خلوت در حاشیه شهر می بردند و به زور آنان را مورد آزار قرار می دادند.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳ نفر از متهمان اعلام شکایت کرده اند اما با توجه به شگرد متهمان، این احتمال وجود دارد که افراد دیگری نیز طعمه «شیاطین پرایدسوار» قرار گرفته باشند که برای حفظ آبروی خود از اعلام شکایت خودداری کرده اند.

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به این که هویت و مشخصات شاکیان به طور محرمانه در نزد پلیس باقی می ماند از شهروندانی که اطلاعاتی از متهمان دستگیر شده دارند و یا افراد دیگری که طعمه آنان قرار گرفته و اعلام شکایت نکرده اند خواست برای پی گیری موضوع و شناسایی متهمان به کلانتری شهیدهاشمی نژاد مراجعه کنند.

منبع: خراسان



ویدیو مرتبط :
ماجرای تجاوز به نوجوانان ایرانی- رائفی پور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترس قربانیان شیاطین پرایدسوار از شکایت!


با اعلام شکایت 4 تن دیگر از نوجوانانی که توسط اعضای باند مخوف شیاطین پرایدسوار و با تهدید به مرگ مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند، این پرونده در حالی وارد مرحله جدیدی شد که قربانیان اعضای این باند اظهار داشتند به خاطر ترس از اعضای باند و همچنین انتشار فیلم ها نمی توانستیم شکایت کنیم.

با اعلام شکایت 4 تن دیگر از نوجوانانی که توسط اعضای باند مخوف شیاطین پرایدسوار و با تهدید به مرگ مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند، این پرونده در حالی وارد مرحله جدیدی شد که قربانیان اعضای این باند اظهار داشتند به خاطر ترس از اعضای باند و همچنین انتشار فیلم ها نمی توانستیم شکایت کنیم.

 نوجوان 16 ساله ای که یکی از شاکیان این پرونده است درباره اقدامات وحشیانه اعضای باند شیاطین پرایدسوار گفت: در تاریخ 90.7.10 یکی از اعضای باند به نام «ق» با من قرار گذاشت تا برای تفریح به طرقبه برویم. وقتی به آن جا رسیدیم آن ها از من خواستند تا مقداری هیزم برای روشن کردن آتش جمع کنم.

وی افزود: من مشغول جمع آوری هیزم بودم که ناگهان «الف» در حالی که یک کارد در دست داشت به سمت من آمد و نیت شومش را بیان کرد، اما وقتی با مقاومت من روبه رو شد مرا به سمت دیگر دوستانش کشاند و سپس با تهدید و به زور مرا داخل کال کشاندند و مورد آزار قرار دادند و در همین حال از اعمال کثیف خودشان فیلم گرفتند. وی اضافه کرد: آن ها مرا تهدید کردند که اگر هفته ای یک بار با آن ها نروم «فیلم» را به دوستانم نشان می دهند و آبرویم را می برند.

 وقتی متوجه دستگیری آن ها شدم بلافاصله به کلانتری آمدم تا از آنان شکایت کنم.یکی دیگر از قربانیان اعضای این باند خطرناک گفت: حدودا یک سال قبل 2 تن از متهمان این پرونده به همراه 2 جوان ناشناس و با موتورسیکلت آپاچی در ساعت 8 شب مرا به طرقبه بردند. وقتی هوا تاریک شد 2 نفر از آن ها به مشاجره ساختگی پرداختند در همین هنگام یکی از آن دو نفر ناشناس گفت:

 من باید دوست تو را مورد آزار قرار بدهم و به این ترتیب 3 نفر از آنان با تهدید به مرگ و به زور مرا به نقطه خلوت کشاندند و مورد آزار قراردادند این در حالی بود که یکی از آن ها با گوشی تلفن فیلم برداری می کرد.

نوجوان شاکی اضافه کرد: آن ها با تهدید به انتشار فیلم 2 ماه قبل نیز دوباره مرا به طرقبه کشاندند و مورد آزار قراردادند.طعمه دیگر اعضای این باند نیز که از متهمان این پرونده شکایت کرد گفت: حدود 2 سال قبل متهمان دستگیر شده مرا به طرقبه بردند و در ساعت 9 شب وقتی هوا تاریک شد با تهدید چاقو و به زور مرا مورد آزار قراردادند و سپس از کارهای وحشیانه خود فیلم گرفتند.

وی افزود: طی سال گذشته آن ها با تهدید به انتشار فیلم حتی تا مقابل مدرسه با من می آمدند و من نیز به خاطر حفظ آبرویم مجبور می شدم سکوت کنم. شاکی دیگر این پرونده نیز گفت: تیرماه گذشته در یک باشگاه بیلیارد، «م» یکی از اعضای این باند با من طرح دوستی ریخت و مرا به کافه می برد و به این ترتیب اعتماد مرا جلب کرد؛ ولی من از یکی از دوستانش که «الف» نام داشت می ترسیدم تا این که یک روز ساعت 3 بعدازظهر با آن ها و با موتورسیکلت آپاچی به طرقبه رفتیم.

وی گفت: 3 نفر از متهمان مرا به کوه های اطراف طرقبه بردند و در آن جا مشغول کشیدن سیگار شدند و آهنگ گوش می کردند. وقتی متوجه نیت پلید آن ها شدم که دیگر دیر شده بود و آن ها با تهدید کارد مرا مورد آزار قرار دادند و مجبورم کردند که از آن به بعد فقط با آن ها دوست باشم.

در پی افزایش شاکیان باند مخوف «شیاطین پرایدسوار» متهمان این پرونده به دستور قاضی علی اکبر صفائیان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفتند تا تحقیقات بیشتری درباره جرایم احتمالی دیگر اعضای این باند صورت گیرد. این در حالی است که فیلم هایی نیز که متهمان از طعمه های خود گرفته اند کشف شده است.

 شایان ذکر است: 4 عضو این باند مخوف دوازدهم مهرماه جاری و در پی اعلام شکایت یکی از قربانیان توسط ماموران کلانتری شهید هاشمی نژاد دستگیر شدند و پس از آن به دستور بازپرس شعبه 808 مجتمع قضایی شهید قدوسی و با توجه به اهمیت موضوع، این پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت.

منبع: خراسان