اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تایید‌حکم‌اعدام‌عامل جنایت‌در‌دره‌مرگ



تایید‌حکم‌اعدام‌عامل جنایت‌در‌دره‌مرگ

حکم قصاص مرد جنایتکاری که با همدستی سه تن دیگر پس از قتل پسر جوانی جسد او را به آتش کشیده بودند، در دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش قانون، روز سوم دی ماه سال 90 خانواده جوانی به نام صمد نزد پلیس شهریار رفتند و از ناپدید شدن او خبر دادندچند روز بعد معلوم شد او قربانی توطئه شومی شده وبه قتل رسیده است. شواهد حاکی از آن بود که ۴ جوان به نام های انوشیروان، روح ا...‌، توکل و محمد با همدستی دو مرد به نام های بایرامعلی و عروجعلی در این جنایت دست دارند. به این ترتیب متهمان دستگیر شدند.

 در جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه ۷۴دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبدا...ی برگزار شد، ابتدا فلاح به نمایندگی از دادستان تهران به قرائت کیفرخواست پرداخت و گفت: اوراق پرونده حاکی از آن است که متهم ردیف اول به نام انوشیروان، صمد را به قتل رسانده و با کمک دو نفر دیگر به نام های روح ا... و توکل جنازه را به وسیله تینر به آتش کشیده و دفن کرده اند.

همچنین محمد و متهمان ردیف پنجم و ششم نیز به معاونت در قتل عمدی متهم هستند. تقاضای کیفر آنان را دارم. در ادامه پدر و مادر مقتول خواستار قصاص متهمان شدند و در ادامه به دستور رئیس دادگاه متهم ردیف اول در جایگاه ایستاد.

 انوشیروان با پذیرش اتهامش گفت: من و روح ا... شنیده بودیم صمد با همسر محمد رابطه دارد. به همین دلیل می خواستیم او را بزنیم. طبق نقشه مان ساعت ۱۰ شب من صمد را به بهانه پیداکردن زیرخاکی به دره اطراف روستای مان کشاندم. بعد از آن که زمین را کندیم و چیزی پیدا نشد صمد فهمید که کاسه‌ای زیر نیم کاسه است. او با من درگیر شد و من هم چند ضربه چاقو به شکمش زدم و او را کشتم.

 یک ساعت بعد روح ا... و توکل آمدند و با کمک آن ها جنازه را آتش زدیم و دفن کردیم. آن زمان مست بودیم اما برای این که ردی از ما بر جای نماند کفش های مان را درآورده بودیم.
 
متهم ردیف دوم روح ا... بود که در دفاعیاتش اتهام معاونت را رد کرد و گفت: من از این ماجرا چیزی نمی دانستم. انوشیروان و صمد قرار بود با یکدیگر دعوا کنند.اختلاف آنها بر سر طلب 300 هزار تومانی بود. یک ساعت از رفتن آن ها به دره می گذشت و خبری از آنان نبود، تا این که من و توکل سراغ شان رفتیم و فهمیدیم انوشیروان صمد را کشته است. او از ما خواست کمکش کنیم تا جنازه را بسوزاند. ما هم این کار را انجام دادیم.

در ادامه این جلسه متهم ردیف سوم نیز همدستی با متهمان را پذیرفت اما سه نفر دیگر دست داشتن در این جنایت را انکار کردند و گفتند تا پیش از دستگیری از این موضوع بی اطلاع بودند. براساس این گزارش با پایان جلسه محاکمه قاضی عبدا...ی همراه با چهار مستشار دادگاه (قاسمی، رضوی، رسولی و رستمی) وارد شور شدند انوشیروان را به قصاص و پرداخت دیه محکوم کردند ودیگر متهمان پرونده نیز به زندان محکوم شدند.

با اعتراض متهمان، پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص متهم ردیف اول را تایید کردند اما حکم مجازات متهمان دیگر نقض و برای رسیدگی به دادگاه فرستاده شد.
 /قانون


ویدیو مرتبط :
تایید حکم اعدام محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم اعدام عامل جنایت خیابان مدنی تایید شد


حکم اعدام عامل جنایت خیابان مدنی از سوی قضات دیوان عالی کشور تائید شد.

خبرگزاری مهر:  حکم اعدام عامل جنایت خیابان مدنی از سوی قضات دیوان عالی کشور تائید شد.

 حسین 23 ساله ظهر روز دوشنبه 24 مهر امسال در اقدامی جنون آمیز به سوی عابران حمله ور شد و 12 زن و مرد را با ضربات چاقو مجروح کرد. او سپس با فرار از محل جنایت به قم گریخت و 6 ساعت پس از جنایت ، با مراجعه به ماموران تسلیم شد. در حالیکه تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، یکی از مجروحان که مرد 30 ساله ای بود بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

حسین در بازجویی های اولیه مدعی شد مدتی است یک صدای ناشناس به او دستور می دهد و روز حادثه آن صدا از او خواسته بود به مردم حمله کند. در حالیکه به نظر می رسد متهم با طرح این موضوع قصد دارد انگیزه اصلی خود مخفی نگه دارد، بازپرس جنایی تهران او را برای بررسی سلامت روحی و روانی و همچنین اعتیادش به پزشکی قانونی معرفی کرد.

از سویی دیگر حسین در اداره آگاهی به بازسازی صحنه قتل پرداخت و در تشریح حادثه گفت: مدتی بود صدایی در سرم به من دستور می داد که چه کارهایی را انجام دهم. روز حادثه نیز آن صدا از من خواست که با چاقو به مردم حمله کنم. ابتدا می خواستم از یک  مغازه چاقو فروشی در مجیدیه چاقو تهیه کنم که موفق به این کار نشدم بعد هم وارد یک قصابی شدم و به بهانه خرید گوشت ، خود را به چاقوی سلاخی مردم قصاب رساندم.

وی ادامه داد: مدتی نزد پدرم در یک کشتارگاه کار می کردم و به همین خاطر کار با چاقو را می دانستم. بعد از مجروح کردن مرد قصاب به خیابان آمده و هر فردی که در سر راهم بود، با چاقو می زدم، زن یا مرد بودن قربانیان برایم هیچ فرقی نداشت.

آخرین قربانی من پسر قوی هیکلی بود که چاقو را گرفت من هم از محل متواری شدم. وقتی به خودم آمدم در قم بودم کمی در آن شهر پرسه زدم بعد هم به یک پاسگاه پلیس رفته و خود را تسلیم کردم.من در یک خانواده از هم پاشیده بزرگ شدم اما نه سیگار می کشم و نه به مواد مخدر اعتیاد دارم حالا هم هیچ حسی نسبت به قربانیان خود ندارم.


محاکمه پسر چاقو به دست

با تائید سلامت روحی و روانی متهم، پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام محاربه به شعبه اول دادگاه انقلاب تهران فرستاده شد. 17 بهمن نیز حسین در حضور قاضی صلواتی به دفاع از خود پرداخت.

حسین در جریان دفاع از خود در دادگاه گفت : من در یک پیک موتوری کار می کردم و قبل از این حادثه قرار بود یک وانت بخرم و با آن در شرکتی کار کنم. من برای این کار قصد بدی نداشتم و دنبال پول هم نبودم. فقط جنون به من دست داد . یک ساعت بعد از این ماجرا نیز به قم رفته و در کنار ضریح امام حسین (ع) توبه کردم. 20 روز قبل نیز به آنجا رفته بودم و می دانستم پس از ساخت ضریح آن را به عراق می برند. بعد از توبه خود را به مامورانی که آنجا بودند معرفی کردم .

قاضی: درباره روز حادثه بگو.

متهم: زمان حادثه اثاثیه خود را به خانه پدربزرگم آورده و پیش آنها زندگی می کردم. 6-5 سال بود که مشکل روحی و روانی پیدا کرده بودم . ساعت 8 صبح از خانه خارج شده و نان خریدم بعد از خوردن صبحانه از عمویم خواستم مرا تا جایی برساند.

 پیش از این یک چاقو فروشی را شناسایی کرده بودم . وقتی به آنجا رفتیم مغازه بسته بود به همین خاطر به بازار روز نظام آباد رفتم اما آنجا هم خیلی شلوغ بود. در آنجا از یک مغازه قصابی چاقویی گرفته و با آن به سوی مردم حمله کردم. چند دقیقه بعد نیز از خواب غفلت بیدار شده و تازه متوجه کار خود شدم.


قاضی دادگاه پس از محاکمه حسین او را به اعدام محکوم کرد. با اعتراض متهم به حکم مجازاتش پرونده برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد.

سعید عمرانی، رئیس اداره دفتر دیوان عالی کشور در این باره اظهار داشت: پس از ارسال پرونده به دیوان عالی کشور و با توجه به حساسیت پرونده رسیدگی ویژه به آن آغاز شد که قضات دیوان عالی کشور حکم اعدام حسین را تائید کردند.