اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاسیس مرکز خودرو های خودران گوگل


گوگل مرکز جدیدی برای تحقیق و توسعه‌ی این فناوری در نزدیکی دیترویت و ۴۰ کیلومتری مقر گروه فیات کرایسلر در این شهر، بنا کرده است.

zoomit.ir -  محمد حسین جعفری: گوگل یکی از پیشروان تکنولوژی خودروهای خودران و هوشمند است. حال غول تکنولوژی کالیفرنیا برای تسریع روند توسعه‌ی تکنولوژی‌های خود، اقدام به تاسیس مرکز تحقیق و توسعه‌ی جدید در ایالت میشیگان و شهر دیترویت کرده است.

گوگل مرکز جدیدی برای توسعه‌ خودرو های خودران در میشیگان تاسیس می کند

گوگل و گروه فیات کرایسلر پیش از این همکاری مشترک خود را جهت توسعه‌ و ساخت خودروهای هوشمند و خودران اعلام کرده بودند. حال گوگل مرکز جدیدی برای تحقیق و توسعه‌ی این فناوری در نزدیکی دیترویت و ۴۰ کیلومتری مقر گروه فیات کرایسلر در این شهر، بنا کرده است.

گوگل پیش تر تصویری از مقر جدید خود که مساحتی نزدیک به ۵۰۰۰ متر مربع دارد، منتشر کرده و از آغاز عملیات تجهیز آن خبر داده بود. طبق اعلام گوگل تیم فناوری خودروی هوشمند این شرکت تا انتهای سال جاری به صورت کامل در این مرکز مستقر خواهند شد. این مرکز در مرحله‌ی اول وظیفه‌ی تجهیز ۱۰۰ دستگاه ون کرایسلر پاسیفیکا به سیستم هوشمند خود را برعهده خواهد داشت. این خودروها توسط فیات-کرایسلر در اختیار گوگل قرار خواهند گرفت و غول تکنولوژی جهان نیز وظیفه‌ی تجهیز آن‌ها به سیستم‌ رانندگی خودران را بر عهده خواهد داشت.

گوگل مرکز جدیدی برای توسعه‌ خودرو های خودران در میشیگان تاسیس می کند

ایالت میشیگان را می‌توان قلب صنعت خودروسازی جهان دانست؛ تمامی شرکت‌ها و کارخانه‌های مطرح خودروسازی در این ایالت مقری دارند. اقدام گوگل مبنی بر تاسیس مرکز تحقیق و توسعه‌ی جدی خود در این شهر، به این شرکت اجازه می‌دهد تا به سایر تامین‌کنندگان و شرکت‌های فعال در این زمینه نزدیک‌تر باشد و در صورت نیاز نیز به همکاری با آن‌ها بپردازد. هم‌چنین باید به این موضوع نیز اشاره کرد که ایالت میشیگان در کنار کالیفرنیا و تگزاس جز معدود‌ مکان‌هایی است که سازندگان خودروهای خودران اجازه‌ی آزمایش میدانی محصولات خود را دارند.

در حال حاضر گوگل در خصوص اعلام شرکای خود در توسعه‌ی تکنولوژی خودروهای هوشمند، کمی محتاط عمل می‌کند و ترجیح می‌دهد این موضوع به صورت مخفی باقی بماند. اما به احتمال فراوان با شروع کار این شرکت در مقر جدید خود، اطلاعات جدیدی از برنامه‌های گوگل در توسعه‌ی این فناوری منتشر شود.


ویدیو مرتبط :
ماشین های خودران گوگل بطور مرتب تصادف می کنند، اما مقصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودرو خودران گوگل حادثه آفرید


ماشین خودران گوگل برای اولین بار پس از شروع آزمایش رانندگی خود تصادف کرده است. امروز تصادف خودروی لکسوس خودران گوگل با سرعت پایین و برخورد با یک اتوبوس گزارش شده است.

zoomit.ir - امین فیض پور: ماشین خودران گوگل برای اولین بار پس از شروع آزمایش رانندگی خود تصادف کرده است. امروز تصادف خودروی لکسوس خودران گوگل با سرعت پایین و برخورد با یک اتوبوس گزارش شده است.

خودرو خودران گوگل حادثه آفرید

 یکی از جاه طلبانه‌ترین پروژه‌هایی که گوگل به سختی در طول چند سال گذشته روی آن‌ کار کرده، خودرو‌های بدون راننده و خودران هستند. تاکنون و پس از مدت‌ها که ماشین‌های خودران گوگل در حال پاس کردن آزمایش‌های خود بوده‌اند، گزارش‌های بسیار کمی از تصادف آن‌ها گزارش شده بود. اما امروز بار دیگر این ماشین بدون راننده بخاطر ضعف در مدیریت ماشین تصادف کرده است.

خلاصه‌ای از گزارش تصادف خودروی بدون راننده گوگل:

خودروی بدون راننده لکسوس گوگل «Google AV» در حال طی کردن سفر خود در حالت خودران بوده که از El Camino در نزدیکی ماینتن ویو در حال نزدیک شدن به تقاطع خیابان Castro بوده است. همینطور که Google AV به تقاطع نزدیک شده با سیگنالی اعلام کرده که قرار است پس از چراغ قرمز به سمت راست بپیچد. پس از آن خودروی گوگل در همان لاینی که قرار داشته به سمت راست می‌پیچید و تقاطع را رد می‌کند.

اما این ماشین با کیسه‌های شن در آن مسیر رو به رو می‌شود و ماشین‌های دیگری هم که از چراغ سبز گذشته‌اند در حال گذر از اطراف ماشین خودران گوگل بوده‌اند. پس از گذر چند ماشین، Google AV سعی می‌کند به لاین مرکزی بیاید تا کیسه‌های شن را رد کند اما اتوبوس حمل و نقل عمومی از پشت سر در حال نزدیک شدن بوده است. ماشین خودران گوگل از طریق آینه‌ها توانسته نزدیک شدن اتوبوس را تشخیص دهد اما به این فکر که اتوبوس حتما خواهد ایستاد تا Google AV رد شود، مسیر را ادامه می‌دهد که ناگهان چند ثانیه بعد در لاین میانی این دو ماشین با یکدیگر برخورد آهسته‌ای می‌کنند.

خودرو خودران گوگل حادثه آفرید

گوگل به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کرده:

ماشین خودران ما زمان بسیار زیادی را در حوالی El Camino Real گذرانده و تاکنون تصمیم‌های تغییر لاین خیابان زیادی گرفته است. تاکنون صد‌ها بار چراغ‌های ترافیک و خطر را رد کرده و از صد‌ها تقاطع هم تاکنون عبور کرده است. همه این آزمایش‌ها به ما کمک می‌کنند تا اطلاعات بسیار بیشتری پیدا کنیم و بیشتر یاد بگیریم.

خوشبختانه این تصادف هیچ کسی را مجروح نکرده و خیلی سریع حل شده است. ما سال‌های زیادی تا جاده‌هایی بدون انسان فاصله داریم و تا آن زمان ماشین‌های خودران به وسایل مختلفی برخورد خواهند کرد. گوگل مسئولیت تصادف ماشین خودران خود را بر عهده گرفته و اعلام کرده که این سوانح کوچک کمک می‌کند تا چیز‌های بیشتری یاد بگیریم.