اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تازه‌ترین قربانیان داعش در موصل؛ سه وکیل و یک روزنامه نگار



اخبار,اخباربین الملل,گروه تروریستی داعش

گروه تروریستی داعش درادامه جنایات علیه شهروندان عراقی، طی روزهای اخیر درمناطق تحت اشغال خود برمیزان اعدام افراد به بهانه های مختلف افزوده و درتازه ترین جنایات خود سه وکیل ویک روزنامه نگار را به جوخه های اعدام سپرده است.

  این گروه طی دو روز گذشته سه وکیل دادگستری ویک روزنامه نگار ازاهالی موصل را به جوخه های مرگ سپرده است.

این گروه درمنطقه القیاره درجنوب موصل سه وکیل دادگستری موصل به نام های طارق محمود، باسم ادریس ودرید فاضل را اعدام کرد واجساد آنان را تحویل خانواده هایشان داد.

این منابع درخصوص دلایل اعدام این وکلا، اعلام کردند داعش هیچ توضیحی در خصوص اعدام این افراد به خانواده هایشان نداده است.

از سوی دیگر این گروه تروریستی وتکفیری یک روزنامه نگار عراقی را به نام عادل صاعغ صبح روز سه شنبه اعدام کرد.

این روزنامه نگار عراقی خبرنگار شبکه صلاح الدین در موصل بود که بعد از اشغال این شهر توسط داعش تعطیل شده است.

داعش از ابتدای تسلط براستان نینوا به مرکزیت موصل درخرداد ماه سال 93 و تسلط بربخش های مهمی از 5 استان عراق، صدها تن ازشخصیت های فرهنگی، علمی وقضایی ازجمله وکلا، قضات دادگاه های عراق وروزنامه نگاران و هنرمندان را به قتل رسانده است.

داعش درطول یک سال گذشته هزاران تن را قتل عام کرده وبیش از یک میلیون و 800 هزار عراقی را آواره کرده است.


اخبار بین الملل - ایرنا 


ویدیو مرتبط :
۳ شیوه جدید اعدام قربانیان داعش در موصل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"رنگ پوست، لهجه و صدا"؛ سه نشانه برای شناسایی قاتل داعشی روزنامه نگار آمریکایی



اخبار  بین الملل - "رنگ پوست، لهجه و صدا"؛ سه نشانه برای شناسایی قاتل داعشی روزنامه نگار آمریکایی

تحلیل فیلم 5 دقیقه ای نشان می دهد این فرد چپ دست بوده و به لهجه بریتانیایی صحبت می کند. تحلیلگران اطلاعاتی بریتانیا تقریبا مطمئن شده اند که این فرد عرب تبار زیر 30 سال احتمالا از سنین نوجوانی به بریتانیا مهاجرت کرده است و در این کشور تحصیل کرده است.

سازمان های اطلاعاتی بریتانیا و آمریکا در حال بررسی فیلم 5 دقیقه ای منتشره داعش از سر بریدن " جیمز فولی" روزنامه نگار آمریکایی هستند.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان سازمان های اطلاعاتی بریتانیایی در حال بررسی نشانه های فردی هستند که هفته گذشته سر روزنامه نگار آمریکایی 40 ساله را برید.

مهم ترین نشانه ای که تحلیلگران اطلاعاتی روی آن کار می کنند ، صدای این فرد است که بر اساس ارزیابی دستگاه های سنجش صدا ، این فرد به احتمال فراوان زیر 30 سال است.

اخبار,اخباربین الملل, قاتل داعشی روزنامه نگار آمریکایی


سازمان های اطلاعاتی بریتانیا همچنین روی نشانه ها و شواهدی دیگر نیز کار می کنند . از جمله اینکه تحلیل فیلم 5 دقیقه ای نشان می دهد این فرد چپ دست بوده و به لهجه بریتانیایی صحبت می کند. تحلیلگران اطلاعاتی بریتانیا تقریبا مطمئن شده اند که این فرد عرب تبار احتمالا از سنین نوجوانی به بریتانیا مهاجرت کرده است و در این کشور تحصیل کرده است.

سازمان اطلاعاتی بریتانیا هم اکنون در حال بررسی بانک اطلاعاتی صداهای ضبط شده خود است تا از این طرق بتواند این فرد را شناسایی کند. برای این کار صدای این عضو داعش با نرم افزار جستجوی بانک صدای سازمان های اطلاعاتی بریتانیا تطابق داده می شود.

به دلیل پوشیده بودن چهره این فرد تنها چشم های این عضو داعش مشخص است و نیز به دلیل غیر پوشیده نبودن قسمتی از دست او رنگ پوست او نیز قابل بررسی است.

کارشناسان اطلاعاتی بریتانیا مطمئن شده اند که باید به دنبال فردی مهاجر عرب زیر 30 سال که ساکن لندن یا جنوب بریتانیا بوده و در سال های گذشته و پس از جنگ سوریه به احتمال فراوان برای جنگ با نیروهای دولتی سوریه به این کشور رفته است، بگردند.

در 3 سال گذشته صدها شهروند بریتانیایی از این کشور خارج شده و برای جنگ در سوریه عازم این کشور شده اند.

 

اخبار,اخباربین الملل, قاتل داعشی روزنامه نگار آمریکایی


سه شنبه هفته گذشته گروه تروریستی داعش با انتشار یک فیلم 5 دقیقه ای از سر بریدن جیمز فولی روزنامه نگار آمریکایی ، به آمریکا هشدار داد که اگر حملات خود را به داعش در عراق متوقف نکند، سر دیگر روزنامه نگار آمریکایی گروگان این گروه را نیز خواهد برید.


اخباربین الملل - عصر ایران