اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تاثیر استفاده از خمیر مرغ  برخط تولید  



اخبار,اخباراجتماعی,استفاده از خمیر مرغ در كارخانه‌ها


 اخباراجتماعی  - استفاده از خمیر مرغ خط تولید را متوقف می‌کند

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه بازرسی‌های مستمر و دقیق ما در زمینه فرآورده‌های گوشتی وجود دارد، هشدار داد دیده شدن خمیر مرغ در کارخانه‌ها تخلف محسوب شده و باعث توقف خط تولید می‌شود.

دكتر هدایت حسینی درخصوص گوشت‌های جدا شده به‌صورت مكانیكی (MDM) كه در عام به آن خمیر مرغ گفته می‌شود، گفت: مواردی تخلف دیده شد و با توجه به بررسی‌هایی كه به‌عمل آمد به نتیجه رسیدیم شرایط و ضوابط بهداشتی دقیق‌تری بر تولید این محصولات حاكم كنیم.

وی با بیان اینكه تولید‌كنندگان موظف شده‌اند تا در حد امكان، این محصولات را صرفا در كارخانه‌های تولید‌كننده فرآورده استفاده كنند، افزود: اكنون حدود یك‌ماه است كه استفاده از گوشت مرغ جدا شده به روش مكانیكی را ممنوع كرده‌ایم.

حسینی در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینكه آیا ضایعات مرغی كه در تولید سوسیس و كالباس استفاده می‌شود، از باب سلامتی مضر است؟ گفت: بارها گفته شده كه اگر مردم نیازمند قطعات مرغ هستند كه این مواد در تمامی فروشگاه‌ها وجود دارد و اگر مرغ درسته نیز می‌خواهند بازهم در بسته بندی‌های بهداشتی وجود دارد. از مردم درخواست كرده‌ایم كه از قصاب نخواهند ضایعات مرغ را جدا و قطعه‌بندی كند. ما آزمایش‌هایی نیز داریم كه اگر این فرآورده در صنایع خوراكی استفاده شود، شناسایی كنیم و این آزمایش‌ها به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

وی درباره اینكه گاهی شنیده می‌شود خمیر مرغ به‌صورت زیرپله‌ای و زیرزمینی تولید شده و به سمت كارخانه می‌رود، گفت: عمدتا ضایعات به سمت فرآورده‌های صنعتی می‌رود و آن چیزی كه به سمت فرآورده غذایی می‌رود ممنوع است، اما باید نظارت‌های ما هم به‌صورت مستمر باشد تا چنین موادی راه به كارخانه‌های تولید فرآورده‌های گوشتی پیدا نكند.

حسینی از بازرسی‌های مداوم و فعالیت‌های شبانه اكیپ‌های گشت برای پیشگیری از هرگونه تخلف در این زمینه خبر داد و افزود: آنچه برای ما مهم است، انبار مواداولیه است، چراكه در انبار مواداولیه باید گوشت‌ها و مرغ‌ها با تاریخ مصرف معتبر و بهداشتی باشد. در فرایند تولید سوسیس و كالباس هم افزودنی اضافه می‌شود كه نوع و مقدار آنها تحت كنترل بازرسان‌ است؛ این نخستین مرحله بازدید است و پس از آن خط تولید، فرایند تولید، بهداشت كارخانه، بهداشت فردی كاركنان و... مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

به گفته حسینی، تا حدود یك‌ماه گذشته كارخانه‌ها مجوز استفاده از خمیر مرغ بهداشتی را داشتند و در محل خود كارخانه و با نظارت مسئولان فنی و بازرسان ما تولید می‌شد، اما اكنون استفاده از خمیر مرغ در كارخانه‌ها تخلف محسوب شده و باعث توقف خط تولید می‌شود.


  اخبار اجتماعی  - تابناک


ویدیو مرتبط :
ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش وزارت بهداشت به استفاده از خمیر مرغ



اخبار,اخباراجتماعی, وزارت بهداشت


 اخباراجتماعی  - واکنش وزارت بهداشت به استفاده از خمیر مرغ

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو اخبار منتشر شده درباره استفاده از خمیر مرغ را تکذیب و توضیحاتی را ارائه کرد

به گزارش مهر، مهندس محمد هاشمی با بیان اینکه در خصوص مکاتبات اداره کل فرآورده های غذایی،‌ آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  سوء تفسیرهایی از سوی برخی سازمان ها و رسانه ها صورت گرفته گفت: خبرهای منتشر شده در خصوص " مجاز بودن خمیر مرغ‌" تکذیب می شود.

وی در رابطه با این موضوع اظهار داشت: مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی،‌ آرایشی و بهداشتی طی نامه ای به صورت شفاف سیاست های سازمان غذا و دارو در خصوص ممنوعیت استفاده ازخمیر مرغ را اعلام نمودند و در حال حاضر هیچ گونه تغییر سیاستی در ارتباط با استفاده از خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی صورت نگرفته است.

هاشمی خاطر نشان کرد: تغییر سیاست های سازمان غذا و دارو در این خصوص منوط به تغییر سیاست سایر ارگان های ناظر قابل بررسی است و تا این لحظه در سیاست های سازمان غذا و دارو در برخورد با خمیر مرغ تغییری حاصل نشده است.


  اخباراجتماعی  - مهر