اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بی حرمتی به «پهلوانی»، در انتخابات پهلوانی!


انتخابات فدراسیون ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی در حالی برگزار شد که اتفاقات آن مجمع بر خلاف روح پهلوانی بود.

ایسنا: انتخابات فدراسیون ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی در حالی برگزار شد که اتفاقات آن مجمع بر خلاف روح پهلوانی بود.

  در ورزش پهلوانی بیش از این که مسابقه و مقام و مدال و افتخار مهم باشد، روح پهلوانی و رعایت اخلاق ارجحیت دارد اما اتفاقاتی که در انتخابات این فدراسیون رخ داد، نه رعایت اخلاق و احترام بود و نه رعایت کسوت و پیشکسوت.

محمدرضا طالقانی یک سال پیش با اصرار بیش از حد مسئولان وقت وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون پهلوانی آمد. کارنامه طالقانی در این مدت مشخص است و احتیاج به دفاع ندارد اما چیزی که واضح است این که طالقانی به میل خود نیامد و برای ریاست کیسه ندوخته بود.

پس از یازده ماه حضور طالقانی در فدراسیون پهلوانی، در آستانه انتخابات این فدراسیون مسئولان عالی رتبه وزارت ورزش به وی اعلام می‌کنند که سعی می‌شود مجوز حضور وی در انتخابات گرفته شود و از او می‌خواهند برای انتخابات ثبت نام کند اما در شب انتخابات با وی تماس گرفته می‌شود که مجوز ندارید و نمی‌توانید شرکت کنید.

بهتر بود سجادی معاون و در واقع نماینده وزیر ورزش احترام نه یک سرپرست فدراسیون بلکه احترام یک پیشکسوت و مو سفید ورزش، آن هم "ورزش پهلوانی" را نگه می‌داشت و اجازه خداحافظی به طالقانی می‌داد

طالقانی در رابطه با اتفاقات روز انتخابات و قبل از آن، به ایسنا گفت: "سجادی روز قبل از انتخابات تماس گرفت و گفت مجوزم صادر نشده است. من از او پرسیدم می‌توانم برای خداحافظی از هیئتها به مجمع بیایم که او گفت بیا، اما زمانی که خواستم وارد ساختمان شوم به من اطلاع دادند که سجادی گفته برو تا زمان دیگری با حضور وزیر از شما تجلیل کنیم!"

وی همچنین گفت: " من به رسم ادب به جلسه آمدم و خواستم به قانون احترام بگذارم و از بزرگان تشکر کنم. خود سجادی به من گفت که به جلسه بیا. اما نمی‌دانم چرا امروز من را راه ندادند. من یازده ماه در فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی کار کرده‌ام و می خواستم بروم اما خودشان گفتند که بمان ضمن این که احتیاجی به تجلیل ندارم. خود من از 100 نفر تجلیل می کنم و احتیاجی به این چیزها نیست."

این که در انتخابات فدراسیون پهلوانی اجازه ورود به همه داده می شود به جز طالقانی که یازده ماه با درخواست مسئولین خدمت کرده، جای سوال دارد و به نظر می رسد که دستور آقای سجادی به عنوان معاون و در واقع نماینده وزیر مبنی بر این که طالقانی را به مجمع راه ندهند، دور از روح پهلوانی و رعایت اخلاق در ورزش است.

وقتی محمود گودرزی به عنوان یک تحصیل‌کرده ورزشی در راس ورزش کشور قرار گرفته انتظار می‌رود مرام ورزشی بر سیستم حاکم شود اما متاسفانه همچنان خوش استقبال و بد بدرقه هستیم و در رعایت حرمت پیشکسوتان و مو سفیدان ورزش نهایت کج سلیقگی را به کار می‌گیریم

این اتفاق نیز در حالی می افتد که سجادی روز قبل به طالقانی گفته مشکلی ندارد بیاید اما خود او دستور می دهد او را راه ندهند. به نظر می‌رسد شایسته بود نماینده و معاون وزیر ورزش احترام نه یک سرپرست بلکه احترام یک پیشکسوت و مو سفید ورزش، آن هم "ورزش پهلوانی" را نگه می‌داشت و اجازه خداحافظی به وی می‌داد.

با شناختی که از طالقانی داریم، او اهل جار و جنجال نبوده و بر خلاف برخی، چسبیده به ورزش نیست. طالقانی تنها قصد داشت مرام پهلوانی را به جا آورده و تنها از همکارانش خداحافظی کند اما صد افسوس که حرمت پهلوانی در انتخابات پهلوانی نگه داشته نشد.


ویدیو مرتبط :
احمد پهلوانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: آئین سنتی پهلوانی بیل گردانی


آئین سنتی پهلوانی بیل گردانی بعدازظهر جمعه در شهر نیم ور محلات استان مرکزی برگزار شد.