اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیژن نامدار زنگنه: مطلبی درباره مفقود شدن دکل دوم نگفته ام



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر نفت با اشاره به انتشار برخی اخبار درباره مفقود شدن دکل دوم نفتی، گفت: مطلبی درباره مفقود شدن دکل دوم نگفته ام.

بیژن نامدار زنگنه در حاشیه دیدار با همتای اندونزی خود در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: آنچه گفته ام وجود مشکلات دیگری در حوزه دکل های نفتی است که این مشکلات را به معاون رئیس جمهور منعکس کرده ام.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه مشکلات دکل های نفتی این وزارتخانه بررسی هایی انجام داده و نتایج آن را به آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور منعکس کرده ایم.

برخی از رسانه ها امروز به نقل از وزیر نفت خبری در باره مفقود شدن دکل دوم نفتی منتشر کرده اند.

زنگنه: همکاری ایران و اندونزی در بخش نفت و انرژی گسترش می یابد

وزیر نفت با تأکید بر گسترش همکاری های ایران و اندونزی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی گفت: اندونزی به عنوان کشور اسلامی با 150 میلیون نفر جمعیت از کشورهای مهم برای توسعه همکاری ها با ایران است.

بیژن نامدار زنگنه پس از دیدار با سعید سودیرمان وزیر انرژی اندونزی در مصاحبه با خبرنگاران افزود: ما علاقه مند صادرات نفت خام، میعانات و گاز مایع به اندونزی و سرمایه گذاری طرف اندونزیایی در طرح های نفت، گاز و پتروشیمی در ایران هستیم.

وی گفت: همچنین علاقه مندیم که در بازار رو به رشد فراورده های نفتی در اندونزی در ساخت تجهیزات در این کشور مشارکت کنیم و در کلیات نیز توافق داریم.

وزیر نفت افزود: قرار شد که شرکت های ایرانی و اندونزیایی گفتگوهای خود را برای توسعه همکاری ها آغاز کنند و قدم به قدم برای توسعه همکاری ها حرکت کنیم.

آقای زنگنه با اشاره به اینکه پیش از تحریم های نفتی، اندونزی در طرح اوره در ایران مشارکت داشت افزود: این مشارکت به دلیل تحریم ها متوقف شد که دوباره فعال خواهد شد و همچنین اندونزی علاقه دارد که از گاز LNG ایران برای تولید برق در این کشور استفاده کند.

وزیر نفت با تأکید بر فضای خوب برای توسعه همکاری ها میان ایران و اندونزی گفت: اندونزی در سال های قبل عضو سازمان اوپک بود اما به دلایلی از این سازمان خارج شد و اخیراً علاقه دارد که بار دیگر عضو سازمان اوپک شود و امیدواریم که با حمایت ما اندونزی به سازمان اوپک بازگردد و در چارچوب این سازمان با یکدیگر همکاری ها را ادامه دهیم.

وزیر انرژی اندونزی بر توسعه همکاری های نفتی با ایران تأکید کرد

وزیر انرژی اندونزی رایزنی های خود با همتای ایرانی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: علاقه مند به توسعه همکاری ها با ایران هستیم.

سعید سودیرمان پس از رایزنی با وزیر نفت کشورمان در جمع خبرنگاران افزود: این سفر که دومین حضور من در ایران محسوب می شود برای تکمیل همکاری ها میان ایران و اندونزی در حوزه نفت و گاز انجام شده است.

وی با اشاره به فرصت ها و قابلیت های زیاد برای توسعه همکاری های دو کشور در حوزه نفت و گاز گفت: اندونزی در حال توسعه و گسترش است و به منابع زیاد انرژی نیازمند هستیم و می توانیم در این زمینه ها با یکدیگر همکاری کنیم.

اخبار اقتصادی - صدا و سیما


ویدیو مرتبط :
بیژن نامدار زنگنه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرنوشت دکل نفتی مفقود شده ایرانی



اخبار,اخبار بین الملل ,مفقود شدن دکل نفتی

 

اخبار سیاست خارجی - ردپای دکل گمشده نفتی در کشورهای همسایه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه موضوع مفقود شدن دکل نفتی را با نامه‌نگاری رسمی از وزارت نفت در حال پیگیری هستیم، گفت: برخی اخبار از فعالیت دکل نفتی به نام "دین" در یکی از کشورهای همسایه حکایت می‌کند.

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو باخانه ملت، در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا از سرنوشت دکل نفتی مفقود شده ایرانی اطلاع دارید، گفت: دکل نفتی به نام "دین" در سال 90 به قیمت حدود 80 میلیون دلار که معادل 240 میلیارد تومان است، از کشور ترکیه خریداری شده که معلوم نیست در حال حاضر این دکل کجاست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: خبرهایی در رابطه با این دکل به ما رسیده که حکایت از آن دارد که این دکل نفتی در یکی از کشورهای همسایه در حال فعالیت است.

قاضی‌پور تصریح کرد: برای شفاف شدن موضوع مفقودی دکل نفتی نامه‌ای با امضای 10 نماینده مجلس تدوین شده که این نامه به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده و هیات رئیسه، رئیس کمیسیون انرژی را مامور به بررسی این موضوع کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس تا سرانجام کار پیگیر موضوع مذکور است، یادآور شد: مروی رئیس کمیسیون انرژی در حال جمع‌آوری اطلاعات درخصوص خبر مفقود شدن دکل نفتی از وزارت نفت و شرکت تاسیس دریایی است.

نامه نگاری با وزارت نفت
 در این رابطه علی مروی در گفت‌ و گو با خبرگزاری خانه ملت، در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا واقعیت دارد در سال 90 یک دکل نفتی با مبلغ حدود 80 میلیون دلار خریداری شده که مفقود شده؟ گفت: در این رابطه اخباری به ما رسیده است که برخی همکاران این خبر را تایید و برخی تکذیب می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: موضوع مفقود شدن دکل نفتی را با نامه‌نگاری رسمی از وزارت نفت در حال پیگیری هستیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: در زمانی که معاونت وزارت نفت را برعهده داشتم موضوع خرید این دکل نفتی مطرح نبود.

همچنین سید موید حسینی صدر رئیس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز درباره مفقود شدن دکل نفتی ایرانی گفت: کمیسیون صنایع و معادن نیز پیگیر دکل گمشده نفتی است و این موضوع را از طریق نامه‌نگاری رسمی از وزیر نفت پیگیری می‌کنیم. 

اخبار سیاست خارجی - خانه ملت