اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیمه سلامت 3500 کارتن‌خواب در هاله‌ای از ابهام



اخبار,اخبار اجتماعی, سازمان بیمه سلامت ایران


اخبار اجتماعی - بیمه سلامت 3500 کارتن‌خواب در هاله‌ای از ابهام

.......
وی با اعلام اینکه حداقل سه هزار و پانصد پرونده در ارتباط با افراد فاقد اوراق هویتی تحت پوشش شهرداری تهران وجود دارد، اظهار کرد: شاید تنها یک درصد از این افراد دارای مدرک باشند و در مورد مابقی افراد تنها براساس گفته‌هایشان شناسایی انجام می‌شود.

درحالی طرح بیمه سلامت همگانی به منظور صدور رایگان دفترچه بیمه درمان برای تمامی افرادی که فاقد هر نوع دفترچه درمانی هستند و معافیت آن‌ها از پرداخت حق بیمه ماهیانه در دستور کار قرار گرفته است که درخصوص کارتن‌خواب‌ها و افراد فاقد اوراق هویتی تحت پوشش شهرداری توسط سازمان بیمه سلامت ایران هیچ‌گونه تدبیری اتخاذ نشده است.

به گزارش ایسنا، در این طرح همه افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه سلامت یا بیمه درمان بوده و هویت ایرانی داشته باشند، حائز ورود به برنامه پوشش بیمه سلامت همگانی هستند. حق بیمه بیمه‌شدگان در این طرح به طور کامل از طرف دولت و از محل هدفمندسازی یارانه‌ها تقبل شده است. در واقع دولت حق بیمه سالیانه تمام افرادی که تحت پوشش قرار خواهند گرفت را در این مقطع می‌پردازد. این حق بیمه حدود 258 هزار تومان برای یک سال است و میزان حق بیمه در سال‌های آینده منوط به شرایط و تصمیمات دولت خواهد بود.

اما نکته حائز اهمیت در این طرح عدم پیش‌بینی و محاسبه‌ای برای کارتن‌خواب‌ها و افراد فاقد اوراق هویتی تحت پوشش شهرداری و سایر ارگان‌های حمایتی تا به این لحظه بوده است.

رضا جهانگیری فر- معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری- در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت ایران در این زمینه چیزی را به ما اعلام نکرده است، گفت: در صورت اطلاع‌رسانی به سازمان رفاه در این خصوص اقدام می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه حداقل سه هزار و پانصد پرونده در ارتباط با افراد فاقد اوراق هویتی تحت پوشش شهرداری تهران وجود دارد، اظهار کرد: شاید تنها یک درصد از این افراد دارای مدرک باشند و در مورد مابقی افراد تنها براساس گفته‌هایشان شناسایی انجام می‌شود.

به گفته معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه شهرداری این افراد در مددسراها و سامان‌سراهای متعلق به شهرداری تحت پوشش بوده و به صورت صورت نیمه وقت یا شبانه‌روزی از سازمان‌ رفاه خدمت دریافت می‌کنند و در مورد اینکه این افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و یا کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند نیز اطلاعی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، بیمه سلامت ایران پیرامون نحوه بیمه شدن افراد فاقد مدارک هویتی، افراد کارتن خواب، کودکان کار، فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست اعلام کرده است که سازمان بهزیستی کشور باید لیست اسامی این افراد را در اختیار سازمان بیمه سلامت ایران قرار دهد و این درحالی است که تاکنون لیستی از جانب بهزیستی برای ثبت‌نام در طرح بیمه سلامت همگانی در اختیار ما قرار نگرفته است.

بنابراین با توجه به اینکه کماکان مشخص نیست که شهرداری باید لیست کارتن‌خواب‌ها و افراد فاقد اوراق هویتی تحت پوشش خود را ابتدا به سازمان بهزیستی ارائه کند و یا به طور مستقیم به سازمان بیمه سلامت اعلام کند، ثبت‌نام و بهره‌مندی این افراد از طرح بیمه سلامت همگانی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، چرا که بسیاری از آ‌ن‌ها از این طرح بی‌اطلاع بوده و اطلاعات کافی در این زمینه را ندارند و یا اصلا نمی‌دانند که مشمول آنها می‌شود یا نه؟

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تثلیث در هاله ای از ابهام!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیمه‌ کارتن‌ خواب‌ ها پس از احراز هویت


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ضمن تشریح آخرین وضعیت اجرای «بیمه درمان معتادان» درباره چگونگی تحت پوشش بیمه قرار گرفتن کارتن‌خواب‌ها و معتادان مجهول‌الهویه گفت: در صورتی که وزارت کشور هویت این افراد را تایید و احراز هویت کند، مشمول این طرح می‌شوند که این اقدام با همکاری انجمن‌ها و سمن‌ها صورت می‌گیرد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ضمن تشریح آخرین وضعیت اجرای «بیمه درمان معتادان» درباره چگونگی تحت پوشش بیمه قرار گرفتن کارتن‌خواب‌ها و معتادان مجهول‌الهویه گفت: در صورتی که وزارت کشور هویت این افراد را تایید و احراز هویت کند، مشمول این طرح می‌شوند که این اقدام با همکاری انجمن‌ها و سمن‌ها صورت می‌گیرد.

محمدجواد کبیر در تشریح آخرین وضعیت بیمه درمان معتادان که سال گذشته به سازمان بیمه سلامت سپرده شد اظهار کرد: در خصوص بیمه درمان معتادان هماهنگی‌های خوبی را با صندوق‌های بیمه‌گر انجام دادیم و اکنون متولی آن سازمان بیمه سلامت است.

وی افزود: سال گذشته 30 میلیارد تومان منابع برای اجرای بیمه درمان اعتیاد پیش‌بینی شده بود. در گام نخست سامانه "پابا" را راه‌اندازی کردیم و در حال حاضر واحدهای ارائه خدمت استان‌های مختلف در حال ثبت کردن موسسات هستند. تا امروز اقدامات خوبی صورت گرفته اما در سال 94 این مساله با جدیت دنبال می‌شود تا در مراکز تعیین شده که با وزارت بهداشت توافق کرده‌ایم خدمات درمانی و سلامت برای معتادان ارائه شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در پاسخ به اینکه این بسته بیمه‌ای شامل چه خدماتی است؟ عنوان کرد: بیمه درمان معتادان دارای پروتکل است. در خصوص MMT ، درمان با دوزهای نگه دارنده و جبرانی را داریم تا افراد در شرایط مطلوبی بمانند. برای این خدمت، سرانه و جزئیاتی نظیر آنکه هر معتاد در سال و یا در طول عمرش چند بار می تواند مراجعه کند و از خدمات بهره‌مند شود در پروتکل مربوط مشخص شده است.

کبیر در پاسخ به اینکه این افراد معمولا با مشکلات دندان روبرو هستند، آیا خدمات دندانپزشکی هم برای معتادان در پوشش بیمه ارائه می‌شود؟ گفت: خیر، این خدمات بیمه‌ای ما صرفا خدمات ترک اعتیاد است. برای دریافت سایر خدمات باید بیمه بشوند که برنامه‌ای را در این راستا در دستور کار داریم که اگر این افراد تحت پوشش بیمه نباشند می‌توانند در سامانه ثبت نام و تحت پوشش بیمه همگانی قرار گیرند.

وی درباره کارتن خواب‌ها و معتادان مجهول الهویه‌ نیز گفت: در صورتی که وزارت کشور هویت این افراد را تایید و احراز هویت کند مشمول این طرح می‌شوند. این اقدام با همکاری انجمن‌ها و سمن‌ها صورت می‌گیرد.